Tijekom intenzivnih radionica i diskusija, imala sam priliku surađivati sa stručnjacima iz područja edukacijske tehnologije te razmijeniti iskustva i perspektive s kolegicama iz Italije, Palestine, Mađarske... Ovaj bogati interkulturalni doživljaj dodatno je obogatio moju profesionalnu i osobnu perspektivu. Iz Budimpešte sam se vratila obogaćena novim znanjem i inspiracijom, spremna primijeniti stečene spoznaje na nastavi Katoličkog vjeronauka ali i podijeliti naučeno sa kolegicama i kolegama u školi ali i šire (ŽSV, mrežne stranice, portali).
U današnjem digitalnom dobu, integracija mobilnih uređaja poput tableta i pametnih telefona nastavu čini dinamičnijom, ekonomičnijom i bližom novim generacijama. S njihovom širokom dostupnošću i raznolikim funkcionalnostima, ti uređaji postali su neprocjenjivi alati za olakšavanje iskustava učenja. Tijekom tečaja istraživali smo razne načine na koje se mobilni uređaji mogu koristiti kao obrazovna pomagala, prilagođavajući se različitim potrebama učenika. Također smo i promišljali o etičkim pitanjima korištenja AI u nastavi te kako učenike odgajati da odgovorno koriste AI ali i ostale digitalne mogućnosti. Tečaj su vodile Menyhei Zsófia i Szőke Johanna. Potaknule su nas na korištenje sustava za upravljanje učenjem (LMS-ova) i raznovrsnih Google aplikacija.
Koristili smo platforme poput Learning Appsa, Quizizza, GooseChasea, a ja sam sudionicima predstavila Actionbound i Blooket. Izrađivali smo konkretne materijale za nastavu, od prezentacija preko kvizova, interaktivnih slika … Genially je bio alat koji sam koristila i ranije tako da sam sudionicima pokazala kako pomoću njega gemificirati obrazovni proces.
Koristili smo i alate poput Mentimetera i Canve, koji osnažuju odgojitelje da potiču kreativnost i suradnju u virtualnom razredu. Koncept obrnutog učenja ilustrirali smo putem Edpuzzlea, a kolegica iz Itallije je predstavila JeopardyLabs…Analizirali smo online učenje: sinkrono nasuprot asinkronom.
Integraciju AI tehnologija u nastavu vježbali smo i na ChatGPT-u i Geminiju s naglaskom na generiranju teksta i personaliziranim uputama, a izrađivali smo i prezentacije koristeći AI. Jedan od zadataka bio je i napraviti usporedbu između ChatGPT-a i Geminija na primjeru kreiranja i prevođenja teksta te generiranju slika.
Uloga AI-a u promicanju autonomije učenika i olakšavanju formativnog i sumativnog vrednovanja dodatno je pojašnjena, uz rasprave o individualiziranim putovima učenja te ravnoteži između formativnih i sumativnih metoda procjene. Svakodnevne aktivnosti završavali smo raznim kvizovima kojima smo provjeravali usvojenost dnevnih aktivnosti ali poznavanje kulture zemlje sudionice koja je za taj dan pripremila kviz o svojoj domovini.
Tijekom popodnevnih aktivnosti imali smo se priliku družiti i sa sudionicima drugih tečajeva te sam tako stekla široku mrežu novih poznanstava koji će , nadam se rezultirati nekom suradnjom poput mobilnosti učenika ili „job shadowinga“.
Svakako preporučujem svima da sudjeluju na ovoj ali i mnogim drugim edukacijama u sklopu Erasmus programa.
Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsni savjetnik
Pripremni osjet Osnovnoj školi Bršljin (Osnovna šola Bršljin, Novo mesto)
U okviru prediviđenih aktivnosti unutar prve godine Erasmus akreditacije, učiteljice Marica Celjak i Danijela Paradi sudjelovale su u pripremnom posjetu Osnovnoj školi Bršljin (Osnovna šola Bršljin) u Novom mestu, Slovenija. Pripremni posjet se odvijao 17. i 18. travnja 2024. godine te je bio ključan korak u organizaciji aktivnosti za učenike tijekom razdoblja mobilnosti grupe učenika i učitelja naše škole koja će se realizirati od 20. do 24. svibnja.
Tijekom pripremnog posjeta održani su sastanci s ciljem planiranja aktivnosti predstojeće grupne mobilnosti učenika i učitelja, koji će osigurati strukturiranje njihovog angažmana i podršku tijekom cjelokupnog procesa.
Nadalje, pronađen je i dogovoren adekvatan smještaj za učenike i učitelje te je dogovoren raspored obroka, pri čemu će doručak i večera biti organizirani u smještaju, dok će užina i ručak biti osigurani u Osnovnoj školi Bršljin.
Važno je istaknuti da je osobni kontakt s koordinatoricom projekta i učiteljicama Osnovne škole Bršljin odigrao ključnu ulogu u definiranju detaljnog plana aktivnosti. Iako su online sastanci s ravnateljicom prethodili ovom posjetu, osobni kontakt omogućio je preciznije dogovore i bolju koordinaciju.
Ovaj pripremni posjet nije samo korak u organizaciji mobilnosti, već je i prilika za razmjenu ideja, iskustava i kulture između škola i nastavnika. Takve inicijative ne samo što unaprjeđuju obrazovanje naših učenika, već i grade mostove između različitih zajednica, potičući razumijevanje i međusobno poštovanje.
Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsni savjetnik
Diseminacije na UV
"Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers"
Učiteljica razredne nastave u produženom boravku, Maja Gulija, na sjednici je članovima Učiteljskog vijeća održala predavanje/diseminaciju mobilnosti u sklopu Erasmus+ akreditacije. Učiteljica Maja od 1. travnja 2024. do 6. travnja 2024. sudjelovala je na tečaju "Upravljanje stresom i prepoznavanje: ključne strategije za učitelje" koji se održao u Italiji, u Firenci. Predstavljeni tečaj osmišljen je upravo kako bi učiteljima pružio učinkovite alate i strategije za suočavanje s vlastitim stresom i stresom svojih učenika. Učiteljica je kroz primjere dobre prakse članovima vijeća predstavila aktivnosti za poticanje vlastite dobrobiti i stvaranje povoljne klime u učionici. Upoznala ih je s učincima stresa i anksioznosti na učenje te kako pomoći učenicima u prevenciji i upravljanju stresom. Učiteljica Maja u svom radu s učenicima primjenjuje model zahvalnosti, tjelovježbe za opuštanje, vježbe i igre za opuštanje mišića, vježbe disanja, mindfulness tehniku, metodu vođene fantazije… Sve te metode i tehnike pomažu djeci da se umire, razvijaju kreativnost, koncentraciju, pažnju, preciznost, finu motoriku, uče ih zahvalnosti, potiču ljubaznost, jačaju optimizam, razvijaju empatiju, smanjuju stres i pomažu im prepoznati i regulirati vlastite emocije. Na kraju izlaganja, članovi su ispunjavali evaluacijski upitnik. (vidi prilog)
Maja Gulija
Diseminacije na UV
„Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools“.
22. svibnja 2024., Marica Celjak održala je predavanje na učiteljskom vijeću škole.
Tijekom predavanja, upoznala je učitelje s aktivnostima u kojima je sudjelovala tijekom tečaja u Budimpešti. Navela je da su tijekom tečaja istraživali razne načine na koje se mobilni uređaji mogu koristiti kao obrazovna pomagala, prilagođavajući se različitim potrebama učenika. Naglasila je da upotreba digitalnih alata u nastavi razvija kod učenika niz vještina i sposobnosti koje su važne za njihovo obrazovanje i budući profesionalni život. Učenici uče kako koristiti različite digitalne alate i platforme, što je osnovna vještina u današnjem svijetu. Digitalni alati često zahtijevaju analizu informacija i rješavanje problema, što potiče učenike na kritičko razmišljanje i donošenje informiranih odluka.Mnogi digitalni alati omogućuju rad u timovima, čime se razvijaju vještine suradnje i komunikacije. Digitalne platforme pružaju učenicima pristup raznim resursima i sadržajima, što potiče samostalno istraživanje i učenje. Korištenje digitalnih alata pomaže učenicima u stjecanju tehničkih vještina koje su neophodne u mnogim modernim zanimanjima. Učenici se uče kako se brzo prilagoditi novim tehnologijama i alatima, što je ključno u brzo mijenjajućem digitalnom okruženju. Korištenjem digitalnih alata za komunikaciju, učenici poboljšavaju svoje pisane i verbalne komunikacijske vještine.Interaktivni i multimedijalni sadržaji mogu povećati motivaciju i angažman učenika u učenju.
Marica je objasnila kako su koristili sustav za upravljanje učenjem (LMS) i raznovrsne Google aplikacija poput Learning Appsa, Quizizza, GooseChasea, Genially, Mentimetera, Canve i Edpuzzlea. Pozvala je zainteresirane učitelje na aktiv JUP-a gdje će moći vježbati korištenje ovih alata.
Integraciju AI tehnologija u nastavu objasnila je na primjeru ChatGPT-Gamma presentation alata. Poseban naglasak bio je na korištenju umjetne inteligencije u nastavi, gdje je govorila o prednostima AI za učenike. Također je potaknula nazočne da učenike usmjeravaju na odgovorno korištenje AI u nastavi, ali i u slobodno vrijeme.
Navela je da su svakodnevne aktivnosti završavali raznim kvizovima kojima su provjeravali usvojenost dnevnih aktivnosti, ali i poznavanje kulture zemlje sudionice koja je za taj dan pripremila kviz o svojoj domovini. Bio je to način učenja koji možemo primjenjivati u radu s učenicima.
Tijekom popodnevnih aktivnosti, sudionici su imali priliku družiti se s polaznicima drugih tečajeva, što je rezultiralo širokom mrežom novih poznanstava koja bi mogla dovesti do suradnje poput mobilnosti učenika ili „job shadowinga“.
Na kraju izlaganja, članovi su ispunjavali evaluacijski upitnik. (vidi prilog)
Marica Celjak
Grupna mobilnosti učenika i Job shadowing učitelja OŠ Bedekovčina u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije, 20.-24. svibnja 2024. Osnovna šola Bršljin, Novo mesto, Slovenija
U razdoblju od 20. do 24. svibnja 2024. godine četvero učenika osmih razreda (Ema Bosak, Jelena Žegrec, Luka Mlinarić i Nik Vurnek, grupna mobilnost učenika) i četiri djelatnice Osnovne škole Bedekovčina (Andrea Mokrovčak, Mirela Juras, Darinka Svečnjak i Danijela Paradi, Job shadowing i pratnja učenicima), sudjelovali su na mobilnosti u Sloveniji u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije.
Domaćin im je bila Osnovna šola Bršljin iz Novog mesta. Tijekom cijelog tjedna učenici i učitelji naše škole aktivno su sudjelovali u nastavnom procesu i ostalim aktivnostima, upoznajući se sa slovenskim obrazovnim sustavom, nastavnim metodama i obicima rada, uspoređujući iste s onima koje se primjenjuju u našoj školi te razmjenjujući iskustva i znanja.
Ponedjeljak, 20. svibnja 2024.
Prvi dan započeo je svečanim dočekom za goste iz Hrvatske. Učenici i učiteljice su prisustvovali kratkoj aktivnosti upoznavanja i obilasku škole. Nakon toga, hrvatski učenici sudjelovali su u nastavi prirodoslovlja i tehnike zajedno sa slovenskim učenicima iz 4. a razreda. Također, održana je prezentacija o Sloveniji te su organizirane aktivnosti upoznavanja kako bi se gosti osjećali dobrodošli. Hrvatske učiteljice su aktivno sudjelovale u nastavi, prateći rad i metode slovenskih kolega te su razmjenjivale iskustva i ideje za unapređenje nastave.
Utorak, 21. svibnja 2024.
Drugi dan su učenici nakon aktivnosti u razredu posjetili školsku knjižnicu gdje su se upoznali s radom i sadržajem biblioteke. Hrvatske učiteljice su iskoristile priliku za dodatno upoznavanje sa slovenskim obrazovnim sustavom te su prisustvovale raznim radionicama i stručnim sastancima.
Nakon aktivnosti u Bršljinu, učenici i učiteljice su posjetili Ljubljanu i "Kuću eksperimenta". Tamo su učenici imali priliku uživo primjenjivati teorijska znanja putem raznih eksperimenata, što je bilo izuzetno edukativno i zabavno iskustvo za sve sudionike.
Srijeda, 22. svibnja 2024.
Srijeda je bila ispunjena raznovrsnim nastavnim aktivnostima. Učenici su sudjelovali na satima prirodoslovlja, biologije, likovne umjetnosti i tehnike. Posebna pažnja posvećena je zajedničkom radu i učenju, gdje su hrvatski i slovenski učenici zajedno sudjelovali u različitim nastavnim aktivnostima. Večer je završena koncertom "Sonce pomladi" i izložbom likovnih radova učenika, što je dodatno obogatilo kulturnu razmjenu. Hrvatske učiteljice su se uključile u pripreme i realizaciju tih događaja, pomažući u organizaciji i pridonoseći svojim iskustvom.
Četvrtak, 23. svibnja 2024.
Četvrti dan bio je posvećen prezentacijama i povijesnim temama. Učenici su predstavili svoje škole putem PowerPoint prezentacija na engleskom jeziku. Nakon prezentacija, sudjelovali su na satima kemije, povijesti i matematike. Poslijepodne je organiziran vođeni obilazak Novog mesta, gdje su učenici imali priliku upoznati se s povijesnim znamenitostima grada .Hrvatske učiteljice su sudjelovale u vođenju prezentacija i aktivno pratile nastavu, diskutirajući o sličnostima i razlikama u obrazovnim praksama.
Petak, 24. svibnja 2024.
Zadnji dan boravka započeo je aktivnostima u prirodi, poznatim kao "gozdna pedagogika/šumska pedagogija", namijenjenim učenicima 1. razreda. Nakon pauze za užinu, održan je završni sastanak i evaluacija Erasmus tjedna. Svi sudionici su izrazili svoje dojmove i zadovoljstvo bogatim programom te su se oprostili uz ručak. Hrvatske učiteljice su sudjelovale u evaluaciji, razmjenjujući povratne informacije i prijedloge za buduće suradnje.
Posjet učiteljica i učenika iz Hrvatske bila je iznimno uspješan, omogućivši učenicima i učiteljima razmjenu znanja i iskustava, te produbljivanje prijateljskih veza između dviju škola. Hrvatske učiteljice su aktivno sudjelovale u nastavi i dodatnim aktivnostima, doprinoseći svojim iskustvom i idejama. Ovaj Erasmus+ projekt dokazao je važnost međunarodne suradnje u obrazovanju i kulturnoj razmjeni, obogaćujući sve sudionike novim spoznajama i doživljajima.
Dnevnike praćenja nastave tijekom "job shadowinga" i učeničke mobilnosti možete vidjeti u priloženim dokumentima. na poveznicama
http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Dnevnik_rada_-_Mirela_Juras__OS_Brsljin_-_Novo_mesto.docx
http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Mobilnost_ucenika_OS_Brsljin_dnevnik.docx
Marica Celjak
DISEMINACIJA NA AKTIVU JUP-a
Marica Celjak diseminirala naučeno na tečaju „Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools“.
Dana 6. lipnja 2024. godine, na redovnom sastanku Aktiva JUP-a, održala sam interaktivno predavanje na temu korištenja umjetne inteligencije u nastavi. Sudionicima sam diseminirala dio znanja stečenih na tečaju u Budimpešti pod nazivom "Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools". Predavanje je obuhvatilo širok spektar tema, od dobrobiti primjene umjetne inteligencije u obrazovanju do etičkih normi koje treba poštovati prilikom njenog korištenja.
Naglasila sam nekoliko ključnih dobrobiti korištenja umjetne inteligencije u obrazovnom procesu:
1. Individualizacija nastave - umjetna inteligencija omogućava prilagodbu nastavnih sadržaja individualnim potrebama učenika, čime se poboljšava učinkovitost učenja.
2. Automatizacija administrativnih zadataka - korištenjem umjetne inteligencije učitelji mogu automatizirati mnoge administrativne zadatke, poput ocjenjivanja, što im ostavlja više vremena za interakciju s učenicima.
3. Povećana motivacija učenika - interaktivni i prilagođeni sadržaji mogu povećati interes i angažiranost učenika.
4. Poticanje kreativnosti - AI alati mogu pomoći učenicima u istraživanju novih ideja i poticanju njihove kreativnosti kroz interaktivne i inovativne metode učenja.
Osim dobrobiti, upozorila sam i na važne etičke aspekte korištenja umjetne inteligencije u obrazovanju. Posebno sam istaknula sljedeće:
- Poštivanje autorskih prava: Učenici trebaju biti svjesni važnosti poštivanja tuđih autorskih prava pri korištenju AI alata.
- Etika korištenja: AI ne smije biti korišten za nanošenje štete drugima. Učenici moraju biti educirani o etičkim aspektima korištenja tehnologije.
Nakon uvodnog dijela, demonstrirala sam kako koristiti alat Gamma za izradu prezentacija. Evo osnovnih uputa za korištenje ovog alata:
- Prijava i pristup alatu: Prijavite se na Gamma platformu putem službene web stranice. Kreirajte korisnički račun ili se prijavite postojećim podacima.
- Kreiranje nove prezentacije: Odaberite opciju za kreiranje nove prezentacije. Unesite osnovne podatke poput naslova i opisa.
- Upotreba AI asistenta: Iskoristite ugrađenog AI asistenta za prijedloge dizajna i strukture prezentacije. AI može automatski generirati slajdove na temelju unesenih podataka.
- Prilagodba sadržaja: Dodajte vlastiti tekst, slike i multimedijalne sadržaje. AI alat može pomoći u odabiru odgovarajućih vizualnih elemenata i stilova.
- Suradnja s učenicima: Podijelite prezentaciju s učenicima putem dijeljenih linkova ili izvozom datoteke. Potaknite ih da dodaju vlastite komentare i prijedloge.
Također sam pokazala kako koristiti Google Prevoditelja za prevođenje dokumenata:
1. Otvaranje Google Prevoditelja: Posjetite web stranicu Google Prevoditelja.
2. Odabir opcije za prevođenje dokumenta: Kliknite na opciju "Prevedi dokument".
3. Učitavanje dokumenta: Učitajte dokument koji želite prevesti (podržani formati su .docx, .pdf i sl.).
4. Odabir jezika: Izaberite izvorni i ciljani jezik.
5. Prevođenje: Kliknite na "Prevedi" i pričekajte da se dokument prevede.
Na kraju predavanja, predstavila sam novu platformu za eTwinning, namijenjenu unapređenju suradnje među školama diljem Europe. Demonstrirala sam ključne funkcionalnosti platforme, uključujući:
1. Registracija i profiliranje: Kako se registrirati na platformu i kreirati učiteljski profil.
2. Traženje partnera za projekte: Korištenje alata za pretragu i povezivanje s kolegama iz drugih škola.
3. Izrada i upravljanje projektima: Kako kreirati projekte, dodavati suradnike i pratiti napredak.
4. Resursi i podrška: Korištenje dostupnih resursa za planiranje i provedbu projekata te gdje potražiti podršku.
Sudionici su na kraju vrednovali predavanje i zaključili da će im praktične upute služiti za unaprjeđenje nastave.
Marica Celjak
Izvješće o održanoj diseminaciji na sastanku Aktiva JUP-a učiteljice engleskog jezika Andree Mokrovčak
Dana 6. lipnja 2024. godine, na sastanku Aktiva JUP-a, Andrea Mokrovčak izvijestila je o mobilnosti koja se odvijala u Osnovnoj školi Bršljin u Novom Mestu, Slovenija. Ova mobilnost organizirana je u sklopu Erasmus+ projekta (Akreditacija), omogućujući razmjenu iskustava i kultura između Hrvatske i Slovenije.
Andrea Mokrovčak je prisustvovala ovoj mobilnosti kao dio aktivnosti "job shadowing", što podrazumijeva opažanje nastave slovenskih kolega i razmjenu pedagoških praksi. Tijekom boravka od 20. do 24. svibnja 2024. godine, hrvatske učiteljice i učenici iz OŠ Bedekovčina aktivno su sudjelovali u različitim obrazovnim i kulturnim aktivnostima.
Andrea Mokrovčak istaknula je kako je posjet bio iznimno uspješan, omogućivši učiteljima i učenicima razmjenu znanja i produbljivanje prijateljskih veza između dviju škola. Hrvatske učiteljice su aktivno sudjelovale u nastavi i dodatnim aktivnostima, doprinoseći svojim iskustvom i idejama. Ovaj Erasmus+ projekt pokazao je važnost međunarodne suradnje u obrazovanju i kulturnoj razmjeni, obogaćujući sve sudionike novim spoznajama i doživljajima.
Marica Celjak
DISEMINACIJA NA VIJEĆU UČENIKA
Dana 6. lipnja 2024. godine, na sastanku Vijeća učenika, održana je diseminacija iskustava učenika OŠ Bedekovčina koji su sudjelovali u mobilnosti u OŠ Bršljin u Novom Mestu, Slovenija. Učenici Ema Bosak, Jelena Žegrec, Luka Mlinarić i Nik Vurnek podijelili su svoja iskustva i dojmove s ovog edukativnog putovanja, organiziranog u sklopu Erasmus+ projekta.
Učenici su izvijestili o bogatom programu u kojem su sudjelovali od 20. do 24. svibnja 2024. godine. Tijekom svog boravka, prisustvovali su različitim nastavnim predmetima uključujući prirodoslovlje, strane jezike, tehničku kulturu i likovnu umjetnost. Također su sudjelovali u raznim dodatnim aktivnostima koje su im omogućile bliže upoznavanje sa slovenskim obrazovnim sustavom i kulturom.
Više o učeničkim iskustvima pročitajte u tekstu
http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Mobilnost_ucenika_OS_Brsljin_dnevnik.docx
DISEMINACIJA NA AKTIVU RAZREDNE NASTAVE
Učiteljica razredne nastave Maja Gulija, 11. lipnja 2024. godine na školskom stručnom aktivu razredne nastave održala je radionicu/diseminaciju mobilnosti u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije. Učiteljica Maja sudjelovala je na tečaju "Upravljanje stresom i prepoznavanje: ključne strategije za učitelje" koji se održao u Italiji, u Firenci od 1. travnja do 6. travnja 2024. godine. Prisutnim učiteljima prezentirala je učinkovite alate i strategije za suočavanje s vlastitim stresom i stresom svojih učenika. Također, prisutne učitelje upoznala je s vježbama opuštanja za djecu i dječjim meditacijama koje koristi u svom radu te je prezentirala dječje radove koji su povezani s tim vježbama. S obzirom da je pohađani tečaj bio usmjeren i na suočavanje s vlastitim stresom, učiteljica Maja svojim je kolegama ponudila vježbu koja se odnosi na izgradnju samopoštovanja, a svrha te vježbe je ispuniti pitanja pozitivno te se podsjetiti na njih kad god se osjećaju potišteno ili kad god to žele. Učitelji su nakon odrađene vježbe razgovarali o tome kako trebamo češće osvijestiti koliko imamo pozitivnih osobina, koliko smo pozitivnog u životu postigli te stavljati naglasak na sve ono što je lijepo i pozitivno, a manje na negativne stvari jer ćemo se tako osjećati sretnije, zadovoljnije i na kraju, manje pod stresom. U prilogu je prezentacija i upitnik.
U nastavku rada su učiteljice Darinka Svečnjak i Mirela Juras imale priliku podijeliti svoja iskustva i znanja stečena tijekom job shadowinga u Osnovnoj školi Bršljin, gdje su se upoznale s primjerima šumske pedagogije. Ovaj specifičan koncept učenja „iz šume u šumi“ uključuje integraciju ekološkog odgoja, tjelesne aktivnosti, socijalnog učenja i općeg obrazovanja, temeljeći se na osjetilnom sagledavanju prirode, doživljajnom upoznavanju života šume i iskustvenom učenju.
Tijekom grupnog rada učiteljice i učitelj su izrađivali scenarije poučavanja. U nastavku je jedan od primjera.
http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Aktiv_RN._Sumska_ped.docx
ISTRAŽIVANJE
ANALIZA STAVOVA UČENIKA O KVALITETI NASTAVE U OSNOVNOJ ŠKOLI BEDEKOVČINA šk. godina 2023./24.
ANALIZA STAVOVA UČENIKA O KVALITETI NASTAVE U OSNOVNOJ ŠKOLI BEDEKOVČINA šk. godina 2023./24.
Uvod
Ova analiza ispituje stavove učenika Osnovne škole Bedekovčina o kvaliteti nastave. Kroz anketu, učenici su ocijenili različite aspekte nastave, uključujući zanimljivost nastavnih sadržaja, korisnost stečenih znanja i vještina, te njihovu motivaciju za učenje kroz praktične aktivnosti. Rezultati će nam pomoći da bolje razumijemo percepciju učenika o obrazovnim procesima u ovoj školi.
Metodologija
Analiza se temelji na podacima prikupljenim putem ankete u kojoj su sudjelovali učenici različitih razreda. Pitanja u anketi obuhvatila su:
1. Zanimljivost i korisnost nastavnih sadržaja.
2. Motivacija za učenje kroz različite metode.
3. Zadovoljstvo nastavom općenito.
Rezultati
1. ZANIMLJIVOST I KORISNOST NASTAVNIH SADRŽAJA
Većina učenika se slaže da su nastavni sadržaji zanimljivi i korisni. Konkretno:
- 52% učenika se u potpunosti slaže da su nastavni sadržaji školskih predmeta zanimljivi i korisni.
- 48% učenika uglavnom se slaže s istom tvrdnjom.
Slični rezultati su zabilježeni za sadržaje izvannastavnih aktivnosti i projekata, s 50% učenika koji se u potpunosti slažu i 46% koji se uglavnom slažu.
2. KORISNOST STEČENIH ZNANJA I VJEŠTINA
Učenici prepoznaju važnost stečenih znanja i vještina za njihovo daljnje obrazovanje i život:
- 54% učenika u potpunosti se slaže da su stečena znanja i vještine korisni.
- 40% učenika uglavnom se slaže s ovom tvrdnjom.
3. MOTIVACIJA ZA UČENJE
Motivacija učenika za učenje je visoka kada se primjenjuju praktične metode učenja:
- 60% učenika je u potpunosti motivirano za učenje kroz praktični rad, istraživačko i iskustveno učenje, rad na terenu, rješavanje problema, korištenje digitalnih tehnologija i stvaralačko izražavanje.
- 40% učenika uglavnom je motivirano ovim metodama.
Zaključak
Rezultati ankete pokazuju da učenici Osnovne škole Bedekovčina imaju pozitivan stav prema kvaliteti nastave. Većina učenika smatra da su nastavni sadržaji zanimljivi i korisni, a stečena znanja i vještine važni za njihovo daljnje obrazovanje i život. Motivacija za učenje je visoka, posebno kada se koriste praktične metode. Ovi nalazi sugeriraju da škola učinkovito implementira obrazovne metode koje potiču interes i motivaciju učenika.
-detaljnije u prilogu
Istraživanje osmislile , provele i analizirale Marica Celjak i Danijela Paradi.
DISEMINACIJA NA ŽSV-a vjeroučitelja OŠ i SŠ Krapinsko-zagorske županije
Dana 4. srpnja 2024. godine održan je drugi stručni skup ŽSV-a vjeroučitelja osnovnih i srednjih škola Krapinsko-zagorske županije u Zaboku. Na skupu su sudionici imali priliku sudjelovati u različitim predavanjima i radionicama koje su obuhvaćale aktualne teme i izazove u obrazovanju.
Jedno od predavanja pod nazivom "Tableti i pametni telefoni kao obrazovni alati" održala je Marica Celjak, koja je predstavila rezultate Erasmus tečaja u Budimpešti od 8. do 13. travnja 2024. godine. Prije samog predavanja vjeroučiteljica je naglasila da u radu trebamo sve koristiti umjereno pa tako i digitalno.Također je istaknula važnost svjedočenja Evanđelja u duhu sv. Pavla- ne samo u svojim zajednicama i razredima već i šire. Kao primjer je dala i svoje sudjelovanje u Erasmusu koje joj je dalo mogućnost da u susretima s učiteljima iz EU svjedoči djelima.
Tijekom predavanja vjeroučiteljica je naglasila kako mobilni uređaji mogu biti integrirani u nastavu kao snažni edukacijski alati. Sudionici su se upoznali s različitim digitalnim alatima kao što su Google Učionica, Learning Apps, Quizizz, GooseChase, Actionbound, Blooket, Mentimeter, Canva i Edpuzzle te njihovom primjenom u obrazovnom procesu.
Poseban naglasak stavljen je na ulogu umjetne inteligencije (AI) u nastavi. Marica Celjak je istaknula kako se AI može koristiti za generiranje sadržaja, prilagođene upute i interakciju s učenicima. Primjeri uključuju korištenje jezičnih modela poput ChatGPT-a za generiranje teksta, kreiranje vizualno interesantnih prezentacija uz pomoć alata poput Gamme, te olakšavanje rada s PDF dokumentima pomoću alata ChatPDF. Istaknula je važnost edukacije učenika o etičkom korištenju AI tehnologija kako bi se spriječile moguće zloupotrebe. Vjeroučitelji su imali priliku i praktično istražiti neke mogućnosti digitalnih alata. ŽSV Tablets-and-Smartphones-Educational-Tools (1).pptx
objavila: M. Celjak
Diseminacija na UV
Grupna mobilnost učenika u sklopu prve godine Erasmus + akreditacije, 19. - 24. svibnja 2024. , Novo mesto, Slovenija.
Na 8. sjednici Učiteljskog vijeća, održanoj 5.srpnja 2024. učiteljica Darika Svečnjak je održala interaktivno predavanje o grupnoj mobilnosti učenika naše škole. Nazočne je izvijestila da su učenici 8.a i b razreda naše škole: Jelena Žegrec, Ema Bosak, Nik Vurnek i Luka Mlinarić, bili na grupnoj mobilnosti učenika u sklopu prve godine Erasmus + akreditacije, od 19. - 24. svibnja 2024. u Novom mestu u Sloveniji.Nakon što je detaljno izvjestila o provedenim aktivnostima učiteljica Darinka je odgovarala na pitanja-učitelje je zanimala organizacija izvannastavnih aktivnosti i dopunske nastave. One se u OŠ Bršljin izvode svakodnevno nakon redovne nastave od 13.30 sati. Svaki učitelj obavezan je ponuditi jednu izvannastavnu aktivnost. Učenici su obavezni odabrati bar jednu izvannastavnu aktivnost u nastavnoj godini. Neke od izvannastavnih aktivnosti su: Zbor, Logika, Dramska pedagogija i sl. Dopunska nastava zvana je kod njih Stručna pedagoška pomoć. Ona se organizira unutar nastave učenika ali izvan učionice, najčešće u odvojenom prostoru ispred učionice. S učenikom se najčešće radi individualno jedan učitelj na jednog učenika. Zanimljivo je i da učenici ne prelaze u viši razred sve dotle dok ne usvoje nastavno gradivo, ima dosta ponavljača.
Na kraju svojeg izlaganja sa zadovoljstvom je istaknula ostvarenost ciljeva mobilnosti naših učenika a to su:
- Upoznavanje različitosti i otvorenost za različitosti.
- Poboljšanje kompetencije engleskog jezika.
- Povećanje samopouzdanja, neovisnosti i odgovornosti.
- Osobni razvoj: upoznavanje susjedne zemlje, kulture, jezika, ljudi …
- suvremenim nastavnim metodama, strategijama i inovacijama u pristupu poučavanju.
Više možete pročitati i vidjeti u prilogu.
http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Mobilnost_ucenika-Diseminacija_UV.docx
Diseminacija na STEM aktivu
Grupna mobilnost učenika u sklopu prve godine Erasmus + akreditacije, 19. - 24. svibnja 2024. , Novo mesto, Slovenija.
Na sastanku STEM aktiva 5.7.2024. Danijela Paradi, učiteljica biologije i kemije, izvijestila je kolege o iskustvima s mobilnosti koja se odvijala u Osnovnoj školi Bršljin u Novom Mestu u Sloveniji. U sklopu Erasmus+ projekta (Akreditacija) učiteljica je od 20. do 24. svibnja 2024. godine sudjelovala u aktivnosti „job shadowinga“ koja podrazumijeva promatranje i opažanje nastave, te razmjenu iskustava i pedagoških praksi. Upoznala je prisutne kolege sa iskustvima i stečenim znanjima tako što je prikazala svoj dnevnik prakse koji je vodila tijekom mobilnosti. Najviše je se dojmila izvanučionička nastava u šumi u kojoj se primjenjivala tzv. šumska pedagogija (integracija sadržaja različitih područja kroz iskustveno učenje). Za kolege je pripremila aktivnosti vezane uz korištenje determinacijskih ključeva. Objasnila je što su determinacijski ključevi, kako se koriste i čemu služe. Pokazala je nekoliko primjera različitih ključeva. Učitelji su u parovima imali zadatak, pomoću slikovnih determinacijskih ključeva, odrediti vrstu drveća iz obližnje šume, vrste kukaca, te vrste puževa i školjkaša iz školske zbirke.
Danijela Pardi, prof.