preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 2. 2017.

Ukupno: 454893
Ovaj mjesec: 2787
Ovaj tjedan: 1055
Danas: 154
Carnet novosti
 

 

 

Ova je publikacija ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.

Osnovnoj školi Bedekovčina dodijeljena Erasmus akreditacija!

S velikom radošću i zadovoljstvom smo primili obavijest da je Agencija za mobilnost i programe EU na temelju Odluke o dodjeli Erasmus akreditacija u području odgoja i općeg obrazovanja u okviru Poziva na podnošenje prijedloga za 2022. za program Erasmus+, prihvatila našu prijavu te našoj školi dodijelila Erasmus akreditaciju za odgoj i opće obrazovanje!

Akreditacija se dodjeljuje za razdoblje od 1. veljače 2023. do 31. prosinca 2027. godine.

 

Dobivanje Erasmus akreditacije znači da je prepoznata naša strategija za srednjoročnu i dugoročnu internacionalizaciju i modernizaciju predstavljanjem Erasmus+ plana. Erasmus akreditacija ima brojne prednosti, od kojih je najznačajnija stabilni izvor financiranja za cijelo vrijeme trajanja akreditacije.  Ugrubo, u sljedećih (gotovo) pet godina predviđeno je 12 grupnih inozemnih mobilnosti učenika, u kojima će sudjelovati više od 50 učenika naše škole, te ukupno 39 mobilnosti djelatnika (kao pratnja učenicima + individualne mobilnosti stručnih usavršavanja).

Također, ocijenjeno je da su i da će se tijekom navedenog razdoblja ispunili i ispunjavati Erasmus+ standardi kvalitete koji određuje način organiziranja međunarodne aktivnosti opisane u planu, a kako bi se zajamčila kvaliteta mobilnosti s obzirom na niz tema (upravljanje, podrška sudionicima, očekivani rezultati, priopćavanje rezultata…). Sama akreditacija daje organizacijama mogućnost veće autonomije kod osmišljavanja i realizacije svih aktivnosti vezanih za projekte u tom razdoblju. 

Osnovni ciljevi našeg Erasmus plana i strategije je, kroz KA 1 aktivnosti (mobilnost i stručno usavršavanje djelatnika, ali od ove godine i mobilnost učenika i djelatnika prema partnerskim školama u inozemstvu) su:
1.) Podizanje razine motiviranosti, uspješnosti i izvrsnosti u izvođenju svih oblika nastave kroz primjenu suvremenih, inovativnih metodičkih i didaktičkih pristupa;
2.) Ulaganje u vještine nošenja s neprihvatljivim oblicima ponašanja i konfliktima u razredu/školi, poboljšanje psihosocijalne klime u školi.

 
Prva godina aktivnosti

Ostvarena prva mobilnost u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije, Firenca, Italija

Učiteljica razredne nastave u produženom boravku, Maja Gulija, sudjelovala je od 1. do 6. travnja 2024. na  mobilnosti/tečaju u Firenci pod nazivom  "Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers". Tečaj je bio organiziran od strane Europass Teacher Academy.
Na tečaju je sudjelovalo ukupno 13 učitelja iz različitih odgojno-obrazovnih ustanova Estonije,  Njemačke, Norveške, Španjolske, Malte i Bugarske, većinom učitelji/ce iz srednjih i osnovnih škola, ravnateljice osnovnih škola, institucija koje se bave edukacijama u obrazovanju te s fakulteta. Svi sudionici bili su zainteresirani za sadržaj tečaja te su rado razmjenjivali vlastita znanja i iskustva

 

Sadržaji su prezentirani kroz teorijski dio uz razmjenu ideja praktičnog rada s učenicima. Pojam stres predmet je brojnih istraživanja koja se sve više provode jer je stres postao svakodnevnim dijelom našeg života. Djeca se već od rane dobi susreću s različitim izvorima stresa (privikavanje djeteta na obavljanje nužde, proces učenja govora, polazak u školu, odvajanje od roditelja, učenje čitanja…).
Učiteljsko zanimanje jedno je od najljepših, ali ujedno i među najstresnijim i najizazovnijim zanimanjima. 
Ovaj tečaj osmišljen je upravo kako bi učiteljima pružio učinkovite alate i strategije za suočavanje s vlastitim stresom i stresom svojih učenika. Kroz praktične aktivnosti, sudionici su naučili kako poticati vlastitu dobrobit i održati povoljnu klimu u svojoj učionici. Polaznici su imali priliku upoznati najkorisnije tehnike opuštanja koje se mogu koristiti u učionici i izvan nje.
Tijekom tečaja  polaznike se poticalo na razvijanje otpornosti te poboljšanje svoje emocionalne inteligencije kako bi se bolje nosili sa stresnim situacijama na radnom mjestu i u školskom okruženju. Pomoći učenicima da se nose sa školskim stresom i razumijevanje tehnika opuštanja za učitelje i učenike pridonosi uspjehu u obrazovanju.

Maja Gulija, mag.prim.educ.

 

 

Ostvarena druga mobilnost u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije, Budimpešta, Mađarska

Djelatnica Osnovne škole Bedekovčina, Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsna savjetnica, sudjelovala je od 8.4. –13.4. 2024. na  mobilnosti/tečaju u Budimpešti pod nazivom  Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools.
Na tečaju je sudjelovalo 6 učitelja iz različitih odgojno - obrazovnih ustanova Italije, Mađarske i Palestine. Tečaj su vodili stručnjaci Menyhei Zsófia i Szőke Johanna, a težište je bilo na istraživanju kako mobilni uređaji poput tableta i pametnih telefona mogu biti integrirani u nastavne procese kao snažni edukacijski alati. Sudionici su se angažirali u nizu aktivnosti koje su poticale kreativnost, interakciju i razmjenu ideja.

Tijekom intenzivnih radionica i diskusija, imala sam priliku surađivati sa stručnjacima iz područja edukacijske tehnologije te razmijeniti iskustva i perspektive s kolegicama iz Italije, Palestine, Mađarske... Ovaj bogati interkulturalni doživljaj dodatno je obogatio moju profesionalnu i osobnu perspektivu. Iz Budimpešte sam se vratila obogaćena novim znanjem i inspiracijom, spremna primijeniti stečene spoznaje na nastavi Katoličkog vjeronauka ali i podijeliti naučeno sa kolegicama i kolegama u školi ali i šire (ŽSV, mrežne stranice, portali).


U današnjem digitalnom dobu, integracija mobilnih uređaja poput tableta i pametnih telefona nastavu čini dinamičnijom, ekonomičnijom i bližom novim generacijama. S njihovom širokom dostupnošću i raznolikim funkcionalnostima, ti uređaji postali su neprocjenjivi alati za olakšavanje iskustava učenja. Tijekom tečaja istraživali smo  razne načine na koje se mobilni uređaji mogu koristiti kao obrazovna pomagala, prilagođavajući se različitim potrebama učenika. Također smo i promišljali o etičkim pitanjima korištenja AI u nastavi te kako učenike odgajati da odgovorno koriste AI ali i ostale digitalne mogućnosti. Tečaj su vodile  Menyhei Zsófia i Szőke Johanna.  Potaknule su nas na korištenje sustava za upravljanje učenjem (LMS-ova) i raznovrsnih Google aplikacija.
Koristili smo platforme poput Learning Appsa, Quizizza, GooseChasea, a ja sam sudionicima predstavila  Actionbound i Blooket. Izrađivali smo konkretne materijale za nastavu, od prezentacija preko kvizova, interaktivnih slika … Genially je bio alat koji sam koristila i ranije tako da sam sudionicima pokazala kako pomoću njega gemificirati obrazovni proces.
Koristili smo i alate poput Mentimetera i Canve, koji osnažuju odgojitelje da potiču kreativnost i suradnju u virtualnom razredu. Koncept obrnutog učenja ilustrirali smo putem Edpuzzlea, a kolegica iz Itallije je predstavila JeopardyLabs…Analizirali smo online učenje: sinkrono nasuprot asinkronom.

Integraciju AI tehnologija u nastavu vježbali smo i  na ChatGPT-u i Geminiju s naglaskom na  generiranju teksta i personaliziranim uputama, a izrađivali smo i prezentacije koristeći AI. Jedan od zadataka bio je i napraviti usporedbu između ChatGPT-a i Geminija  na primjeru kreiranja i prevođenja teksta te generiranju slika.
Uloga AI-a u promicanju autonomije učenika i olakšavanju formativnog i sumativnog vrednovanja dodatno je pojašnjena, uz rasprave o individualiziranim putovima učenja te ravnoteži između formativnih i sumativnih metoda procjene. Svakodnevne aktivnosti završavali smo raznim kvizovima kojima smo provjeravali usvojenost dnevnih aktivnosti ali poznavanje kulture zemlje sudionice koja je za taj dan pripremila kviz o svojoj domovini. 
Tijekom popodnevnih aktivnosti imali smo se priliku družiti i sa sudionicima drugih tečajeva te sam tako stekla široku mrežu novih poznanstava koji će , nadam se rezultirati nekom suradnjom poput mobilnosti učenika ili „job shadowinga“.
Svakako  preporučujem svima da sudjeluju na ovoj ali i mnogim drugim edukacijama u sklopu Erasmus programa.

Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsni savjetnik

 

Pripremni osjet Osnovnoj školi Bršljin (Osnovna šola Bršljin, Novo mesto)

 

U okviru prediviđenih aktivnosti unutar prve godine Erasmus akreditacije, učiteljice Marica Celjak i Danijela Paradi sudjelovale su u pripremnom posjetu Osnovnoj školi Bršljin (Osnovna šola Bršljin) u Novom mestu, Slovenija. Pripremni posjet se odvijao 17. i 18. travnja 2024. godine te je bio ključan korak u organizaciji aktivnosti za učenike tijekom razdoblja mobilnosti grupe učenika i učitelja naše škole koja će se realizirati od 20. do 24. svibnja.

Tijekom pripremnog posjeta održani su sastanci s ciljem planiranja aktivnosti predstojeće grupne mobilnosti učenika i učitelja, koji će osigurati strukturiranje njihovog angažmana i podršku tijekom cjelokupnog procesa.

Nadalje, pronađen je i dogovoren adekvatan smještaj za učenike i učitelje te je dogovoren raspored obroka, pri čemu će doručak i večera biti organizirani u smještaju, dok će užina i ručak biti osigurani u Osnovnoj školi Bršljin.

Važno je istaknuti da je osobni kontakt s koordinatoricom projekta i učiteljicama Osnovne škole Bršljin odigrao ključnu ulogu u definiranju detaljnog plana aktivnosti. Iako su online sastanci s ravnateljicom prethodili ovom posjetu, osobni kontakt omogućio je preciznije dogovore i bolju koordinaciju.

Ovaj pripremni posjet nije samo korak u organizaciji mobilnosti, već je i prilika za razmjenu ideja, iskustava i kulture između škola i nastavnika. Takve inicijative ne samo što unaprjeđuju obrazovanje naših učenika, već i grade mostove između različitih zajednica, potičući razumijevanje i međusobno poštovanje.

Marica Celjak, vjeroučiteljica izvrsni savjetnik


  Diseminacije na UV

 "Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers"

              Učiteljica razredne nastave u produženom boravku, Maja Gulija, na sjednici je članovima Učiteljskog vijeća održala predavanje/diseminaciju mobilnosti u sklopu Erasmus+ akreditacije. Učiteljica Maja od 1. travnja 2024. do 6. travnja 2024. sudjelovala je na tečaju "Upravljanje stresom i prepoznavanje: ključne strategije za učitelje" koji se održao u Italiji, u Firenci. Predstavljeni tečaj osmišljen je upravo kako bi učiteljima pružio učinkovite alate i strategije za suočavanje s vlastitim stresom i stresom svojih učenika. Učiteljica je kroz primjere dobre prakse članovima vijeća predstavila aktivnosti za poticanje vlastite dobrobiti i stvaranje povoljne klime u učionici. Upoznala ih je s učincima stresa i anksioznosti na učenje te kako pomoći učenicima u prevenciji i upravljanju stresom. Učiteljica Maja u svom radu s učenicima primjenjuje model zahvalnosti, tjelovježbe za opuštanje, vježbe i igre za opuštanje mišića, vježbe disanja, mindfulness tehniku, metodu vođene fantazije… Sve te metode i tehnike pomažu djeci da se umire, razvijaju kreativnost, koncentraciju, pažnju, preciznost, finu motoriku, uče ih zahvalnosti, potiču ljubaznost, jačaju optimizam, razvijaju empatiju, smanjuju stres i pomažu im prepoznati i regulirati vlastite emocije. Na kraju izlaganja, članovi su ispunjavali evaluacijski upitnik. (vidi prilog)

Maja Gulija


 Diseminacije na UV

Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools.

            22. svibnja 2024., Marica Celjak održala je predavanje na učiteljskom vijeću škole.

Tijekom predavanja, upoznala je učitelje s aktivnostima u kojima je sudjelovala tijekom tečaja u Budimpešti. Navela je da su tijekom tečaja istraživali razne načine na koje se mobilni uređaji mogu koristiti kao obrazovna pomagala, prilagođavajući se različitim potrebama učenika. Naglasila je da upotreba digitalnih alata u nastavi razvija kod učenika niz vještina i sposobnosti koje su važne za njihovo obrazovanje i budući profesionalni život. Učenici uče kako koristiti različite digitalne alate i platforme, što je osnovna vještina u današnjem svijetu. Digitalni alati često zahtijevaju analizu informacija i rješavanje problema, što potiče učenike na kritičko razmišljanje i donošenje informiranih odluka.Mnogi digitalni alati omogućuju rad u timovima, čime se razvijaju vještine suradnje i komunikacije. Digitalne platforme pružaju učenicima pristup raznim resursima i sadržajima, što potiče samostalno istraživanje i učenje. Korištenje digitalnih alata pomaže učenicima u stjecanju tehničkih vještina koje su neophodne u mnogim modernim zanimanjima. Učenici se uče kako se brzo prilagoditi novim tehnologijama i alatima, što je ključno u brzo mijenjajućem digitalnom okruženju. Korištenjem digitalnih alata za komunikaciju, učenici poboljšavaju svoje pisane i verbalne komunikacijske vještine.Interaktivni i multimedijalni sadržaji mogu povećati motivaciju i angažman učenika u učenju.

Marica je objasnila kako su koristili sustav za upravljanje učenjem (LMS) i raznovrsne Google aplikacija poput Learning Appsa, Quizizza, GooseChasea, Genially, Mentimetera, Canve i Edpuzzlea.  Pozvala je zainteresirane učitelje na aktiv JUP-a gdje će moći vježbati korištenje ovih alata.

Integraciju AI tehnologija u nastavu objasnila je na primjeru ChatGPT-Gamma presentation alata. Poseban naglasak bio je na korištenju umjetne inteligencije u nastavi, gdje je govorila o prednostima AI za učenike. Također je potaknula nazočne da učenike usmjeravaju na odgovorno korištenje AI u nastavi, ali i u slobodno vrijeme.

Navela je da su svakodnevne aktivnosti završavali raznim kvizovima kojima su provjeravali usvojenost dnevnih aktivnosti, ali i poznavanje kulture zemlje sudionice koja je za taj dan pripremila kviz o svojoj domovini. Bio je to način učenja koji možemo primjenjivati u radu s učenicima.

Tijekom popodnevnih aktivnosti, sudionici su imali priliku družiti se s polaznicima drugih tečajeva, što je rezultiralo širokom mrežom novih poznanstava koja bi mogla dovesti do suradnje poput mobilnosti učenika ili „job shadowinga“.

Na kraju izlaganja, članovi su ispunjavali evaluacijski upitnik. (vidi prilog)

Marica Celjak

 

Grupna mobilnosti učenika i Job shadowing učitelja OŠ Bedekovčina u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije, 20.-24. svibnja 2024. Osnovna šola Bršljin, Novo mesto, Slovenija

 

 

U razdoblju od 20. do 24. svibnja 2024. godine četvero učenika osmih razreda (Ema Bosak, Jelena Žegrec, Luka Mlinarić i Nik Vurnek, grupna mobilnost učenika) i četiri  djelatnice Osnovne škole Bedekovčina (Andrea Mokrovčak, Mirela Juras, Darinka Svečnjak i Danijela Paradi, Job shadowing i pratnja učenicima), sudjelovali su na mobilnosti u Sloveniji u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije.

Domaćin im je bila Osnovna šola Bršljin iz Novog mesta. Tijekom cijelog tjedna učenici i učitelji naše škole aktivno su sudjelovali u nastavnom procesu i ostalim aktivnostima, upoznajući se sa slovenskim obrazovnim sustavom, nastavnim metodama i obicima rada, uspoređujući iste s onima koje se primjenjuju u našoj školi te razmjenjujući iskustva i znanja. 

 

Ponedjeljak, 20. svibnja 2024.

Prvi dan započeo je svečanim dočekom za goste iz Hrvatske. Učenici i učiteljice su prisustvovali kratkoj aktivnosti upoznavanja i obilasku škole. Nakon toga, hrvatski učenici sudjelovali su u nastavi prirodoslovlja i tehnike zajedno sa slovenskim učenicima iz 4. a razreda. Također, održana je prezentacija o Sloveniji te su organizirane aktivnosti upoznavanja kako bi se gosti osjećali dobrodošli. Hrvatske učiteljice su aktivno sudjelovale u nastavi, prateći rad i metode slovenskih kolega te su razmjenjivale iskustva i ideje za unapređenje nastave.

Utorak, 21. svibnja 2024.

Drugi dan su učenici nakon aktivnosti u razredu posjetili  školsku knjižnicu gdje su se upoznali s radom i sadržajem biblioteke. Hrvatske učiteljice su iskoristile priliku za dodatno upoznavanje sa slovenskim obrazovnim sustavom te su prisustvovale raznim radionicama i stručnim sastancima.
Nakon aktivnosti u Bršljinu, učenici i učiteljice su posjetili Ljubljanu i "Kuću eksperimenta". Tamo su učenici imali priliku uživo primjenjivati teorijska znanja putem raznih eksperimenata, što je bilo izuzetno edukativno i zabavno iskustvo za sve sudionike. 


Srijeda, 22. svibnja 2024.

Srijeda je bila ispunjena raznovrsnim nastavnim aktivnostima. Učenici su sudjelovali na satima prirodoslovlja, biologije, likovne umjetnosti i tehnike. Posebna pažnja posvećena je zajedničkom radu i učenju, gdje su hrvatski i slovenski učenici zajedno sudjelovali u različitim nastavnim aktivnostima. Večer je završena koncertom "Sonce pomladi" i izložbom likovnih radova učenika, što je dodatno obogatilo kulturnu razmjenu. Hrvatske učiteljice su se uključile u pripreme i realizaciju tih događaja, pomažući u organizaciji i pridonoseći svojim iskustvom.

Četvrtak, 23. svibnja 2024.

Četvrti dan bio je posvećen prezentacijama i povijesnim temama. Učenici su predstavili svoje škole putem PowerPoint prezentacija na engleskom jeziku. Nakon prezentacija, sudjelovali su na satima kemije, povijesti i matematike. Poslijepodne je organiziran vođeni obilazak Novog mesta, gdje su učenici imali priliku upoznati se s povijesnim znamenitostima grada .Hrvatske učiteljice su sudjelovale u vođenju prezentacija i aktivno pratile nastavu, diskutirajući o sličnostima i razlikama u obrazovnim praksama.

Petak, 24. svibnja 2024.

Zadnji dan boravka započeo je aktivnostima u prirodi, poznatim kao "gozdna pedagogika/šumska pedagogija", namijenjenim učenicima 1. razreda. Nakon pauze za užinu, održan je završni sastanak i evaluacija Erasmus tjedna. Svi sudionici su izrazili svoje dojmove i zadovoljstvo bogatim programom te su se oprostili uz ručak. Hrvatske učiteljice su sudjelovale u evaluaciji, razmjenjujući povratne informacije i prijedloge za buduće suradnje.

 

Posjet učiteljica i učenika iz Hrvatske bila je iznimno uspješan, omogućivši učenicima i učiteljima razmjenu znanja i iskustava, te produbljivanje prijateljskih veza između dviju škola. Hrvatske učiteljice su aktivno sudjelovale u nastavi i dodatnim aktivnostima, doprinoseći svojim iskustvom i idejama. Ovaj Erasmus+ projekt dokazao je važnost međunarodne suradnje u obrazovanju i kulturnoj razmjeni, obogaćujući sve sudionike novim spoznajama i doživljajima.

Dnevnike praćenja nastave tijekom "job shadowinga" i učeničke mobilnosti možete vidjeti u priloženim dokumentima. na poveznicama

http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Dnevnik_rada_-_Mirela_Juras__OS_Brsljin_-_Novo_mesto.docx

 

http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Mobilnost_ucenika_OS_Brsljin_dnevnik.docx

Marica Celjak


DISEMINACIJA NA AKTIVU JUP-a

Marica Celjak diseminirala naučeno na tečaju „Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools“.

Dana 6. lipnja 2024. godine, na redovnom sastanku Aktiva JUP-a, održala sam interaktivno predavanje na temu korištenja umjetne inteligencije u nastavi. Sudionicima sam diseminirala dio znanja stečenih na tečaju u Budimpešti pod nazivom "Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools". Predavanje je obuhvatilo širok spektar tema, od dobrobiti primjene umjetne inteligencije u obrazovanju do etičkih normi koje treba poštovati prilikom njenog korištenja.

Naglasila sam nekoliko ključnih dobrobiti korištenja umjetne inteligencije u obrazovnom procesu:
1. Individualizacija nastave - umjetna inteligencija omogućava prilagodbu nastavnih sadržaja individualnim potrebama učenika, čime se poboljšava učinkovitost učenja.
2. Automatizacija administrativnih zadataka - korištenjem umjetne inteligencije učitelji mogu automatizirati mnoge administrativne zadatke, poput ocjenjivanja, što im ostavlja više vremena za interakciju s učenicima.
3. Povećana motivacija učenika - interaktivni i prilagođeni sadržaji mogu povećati interes i angažiranost učenika.
4. Poticanje kreativnosti - AI alati mogu pomoći učenicima u istraživanju novih ideja i poticanju njihove kreativnosti kroz interaktivne i inovativne metode učenja.

Osim dobrobiti, upozorila sam i na važne etičke aspekte korištenja umjetne inteligencije u obrazovanju. Posebno sam istaknula sljedeće:
- Poštivanje autorskih prava: Učenici trebaju biti svjesni važnosti poštivanja tuđih autorskih prava pri korištenju AI alata.
- Etika korištenja: AI ne smije biti korišten za nanošenje štete drugima. Učenici moraju biti educirani o etičkim aspektima korištenja tehnologije.

Nakon uvodnog dijela, demonstrirala sam kako koristiti alat Gamma za izradu prezentacija. Evo osnovnih uputa za korištenje ovog alata:
- Prijava i pristup alatu: Prijavite se na Gamma platformu putem službene web stranice. Kreirajte korisnički račun ili se prijavite postojećim podacima.
- Kreiranje nove prezentacije: Odaberite opciju za kreiranje nove prezentacije. Unesite osnovne podatke poput naslova i opisa.
- Upotreba AI asistenta: Iskoristite ugrađenog AI asistenta za prijedloge dizajna i strukture prezentacije. AI može automatski generirati slajdove na temelju unesenih podataka.
- Prilagodba sadržaja: Dodajte vlastiti tekst, slike i multimedijalne sadržaje. AI alat može pomoći u odabiru odgovarajućih vizualnih elemenata i stilova.
- Suradnja s učenicima: Podijelite prezentaciju s učenicima putem dijeljenih linkova ili izvozom datoteke. Potaknite ih da dodaju vlastite komentare i prijedloge.

Također sam pokazala kako koristiti Google Prevoditelja za prevođenje dokumenata:
1. Otvaranje Google Prevoditelja: Posjetite web stranicu Google Prevoditelja.
2. Odabir opcije za prevođenje dokumenta: Kliknite na opciju "Prevedi dokument".
3. Učitavanje dokumenta: Učitajte dokument koji želite prevesti (podržani formati su .docx, .pdf i sl.).
4. Odabir jezika: Izaberite izvorni i ciljani jezik.
5. Prevođenje: Kliknite na "Prevedi" i pričekajte da se dokument prevede.

Na kraju predavanja, predstavila sam novu platformu za eTwinning, namijenjenu unapređenju suradnje među školama diljem Europe. Demonstrirala sam ključne funkcionalnosti platforme, uključujući:
1. Registracija i profiliranje: Kako se registrirati na platformu i kreirati učiteljski profil.
2. Traženje partnera za projekte: Korištenje alata za pretragu i povezivanje s kolegama iz drugih škola.
3. Izrada i upravljanje projektima: Kako kreirati projekte, dodavati suradnike i pratiti napredak.
4. Resursi i podrška: Korištenje dostupnih resursa za planiranje i provedbu projekata te gdje potražiti podršku.

Sudionici su na kraju vrednovali predavanje i zaključili da će im praktične upute služiti za unaprjeđenje nastave.

Marica Celjak

Izvješće o održanoj diseminaciji na sastanku Aktiva JUP-a učiteljice engleskog jezika Andree Mokrovčak

Dana 6. lipnja 2024. godine, na sastanku Aktiva JUP-a, Andrea Mokrovčak izvijestila je o mobilnosti koja se odvijala u Osnovnoj školi Bršljin u Novom Mestu, Slovenija. Ova mobilnost organizirana je u sklopu Erasmus+ projekta (Akreditacija), omogućujući razmjenu iskustava i kultura između Hrvatske i Slovenije.

Andrea Mokrovčak je prisustvovala ovoj mobilnosti kao dio aktivnosti "job shadowing", što podrazumijeva opažanje nastave slovenskih kolega i razmjenu pedagoških praksi. Tijekom boravka od 20. do 24. svibnja 2024. godine, hrvatske učiteljice i učenici iz OŠ Bedekovčina aktivno su sudjelovali u različitim obrazovnim i kulturnim aktivnostima.

 

Andrea Mokrovčak istaknula je kako je posjet bio iznimno uspješan, omogućivši učiteljima i učenicima razmjenu znanja i produbljivanje prijateljskih veza između dviju škola. Hrvatske učiteljice su aktivno sudjelovale u nastavi i dodatnim aktivnostima, doprinoseći svojim iskustvom i idejama. Ovaj Erasmus+ projekt pokazao je važnost međunarodne suradnje u obrazovanju i kulturnoj razmjeni, obogaćujući sve sudionike novim spoznajama i doživljajima.

Marica Celjak

DISEMINACIJA NA VIJEĆU UČENIKA

Dana 6. lipnja 2024. godine, na sastanku Vijeća učenika, održana je diseminacija iskustava učenika OŠ Bedekovčina koji su sudjelovali u mobilnosti u OŠ Bršljin u Novom Mestu, Slovenija. Učenici Ema Bosak, Jelena Žegrec, Luka Mlinarić i Nik Vurnek podijelili su svoja iskustva i dojmove s ovog edukativnog putovanja, organiziranog u sklopu Erasmus+ projekta.

Učenici su izvijestili o bogatom programu u kojem su sudjelovali od 20. do 24. svibnja 2024. godine. Tijekom svog boravka, prisustvovali su različitim nastavnim predmetima uključujući prirodoslovlje, strane jezike, tehničku kulturu i likovnu umjetnost. Također su sudjelovali u raznim dodatnim aktivnostima koje su im omogućile bliže upoznavanje sa slovenskim obrazovnim sustavom i kulturom.

Više o učeničkim iskustvima pročitajte u tekstu

http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Mobilnost_ucenika_OS_Brsljin_dnevnik.docx 

DISEMINACIJA NA AKTIVU RAZREDNE NASTAVE

 
Učiteljica razredne nastave Maja Gulija, 11. lipnja 2024. godine na školskom stručnom aktivu razredne nastave održala je radionicu/diseminaciju mobilnosti u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije. Učiteljica Maja sudjelovala je na tečaju "Upravljanje stresom i prepoznavanje: ključne strategije za učitelje" koji se održao u Italiji, u Firenci od 1. travnja do 6. travnja 2024. godine. Prisutnim učiteljima prezentirala je učinkovite alate i strategije za suočavanje s vlastitim stresom i stresom svojih učenika. Također, prisutne učitelje upoznala je s vježbama opuštanja za djecu i dječjim meditacijama koje koristi u svom radu te je prezentirala dječje radove koji su povezani s tim vježbama. S obzirom da je pohađani tečaj bio usmjeren i na suočavanje s vlastitim stresom, učiteljica Maja svojim je kolegama ponudila vježbu koja se odnosi na izgradnju samopoštovanja, a svrha te vježbe je ispuniti pitanja pozitivno te se podsjetiti na njih kad god se osjećaju potišteno ili kad god to žele. Učitelji su nakon odrađene vježbe razgovarali o tome kako trebamo češće osvijestiti koliko imamo pozitivnih osobina, koliko smo pozitivnog u životu postigli te stavljati naglasak na sve ono što je lijepo i pozitivno, a manje na negativne stvari jer ćemo se tako osjećati sretnije, zadovoljnije i na kraju, manje pod stresom. U prilogu je prezentacija i upitnik.
 

U nastavku  rada su učiteljice Darinka Svečnjak i Mirela Juras imale priliku podijeliti svoja iskustva i znanja stečena tijekom job shadowinga u Osnovnoj školi Bršljin, gdje su se upoznale s primjerima šumske pedagogije. Ovaj specifičan koncept učenja „iz šume u šumi“ uključuje integraciju ekološkog odgoja, tjelesne aktivnosti, socijalnog učenja i općeg obrazovanja, temeljeći se na osjetilnom sagledavanju prirode, doživljajnom upoznavanju života šume i iskustvenom učenju.

Tijekom grupnog rada učiteljice i učitelj su izrađivali scenarije poučavanja. U nastavku je jedan od primjera.

http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Aktiv_RN._Sumska_ped.docx

 


ISTRAŽIVANJE 

 ANALIZA STAVOVA UČENIKA O KVALITETI NASTAVE U OSNOVNOJ ŠKOLI BEDEKOVČINA šk. godina 2023./24.

 ANALIZA STAVOVA UČENIKA O KVALITETI NASTAVE U OSNOVNOJ ŠKOLI BEDEKOVČINA šk. godina 2023./24.

 Uvod

Ova analiza ispituje stavove učenika Osnovne škole Bedekovčina o kvaliteti nastave. Kroz anketu, učenici su ocijenili različite aspekte nastave, uključujući zanimljivost nastavnih sadržaja, korisnost stečenih znanja i vještina, te njihovu motivaciju za učenje kroz praktične aktivnosti. Rezultati će nam pomoći da bolje razumijemo percepciju učenika o obrazovnim procesima u ovoj školi.

 

Metodologija

Analiza se temelji na podacima prikupljenim putem ankete u kojoj su sudjelovali učenici različitih razreda. Pitanja u anketi obuhvatila su:

1. Zanimljivost i korisnost nastavnih sadržaja.

2. Motivacija za učenje kroz različite metode.

3. Zadovoljstvo nastavom općenito.

 Rezultati

1. ZANIMLJIVOST I KORISNOST NASTAVNIH SADRŽAJA

Većina učenika se slaže da su nastavni sadržaji zanimljivi i korisni. Konkretno:

- 52% učenika se u potpunosti slaže da su nastavni sadržaji školskih predmeta zanimljivi i korisni.

- 48% učenika uglavnom se slaže s istom tvrdnjom.

Slični rezultati su zabilježeni za sadržaje izvannastavnih aktivnosti i projekata, s 50% učenika koji se u potpunosti slažu i 46% koji se uglavnom slažu.

 

2. KORISNOST STEČENIH ZNANJA I VJEŠTINA

Učenici prepoznaju važnost stečenih znanja i vještina za njihovo daljnje obrazovanje i život:

- 54% učenika u potpunosti se slaže da su stečena znanja i vještine korisni.

- 40% učenika uglavnom se slaže s ovom tvrdnjom.

 

3. MOTIVACIJA ZA UČENJE

Motivacija učenika za učenje je visoka kada se primjenjuju praktične metode učenja:

- 60% učenika je u potpunosti motivirano za učenje kroz praktični rad, istraživačko i iskustveno učenje, rad na terenu, rješavanje problema, korištenje digitalnih tehnologija i stvaralačko izražavanje.

- 40% učenika uglavnom je motivirano ovim metodama.

Zaključak

Rezultati ankete pokazuju da učenici Osnovne škole Bedekovčina imaju pozitivan stav prema kvaliteti nastave. Većina učenika smatra da su nastavni sadržaji zanimljivi i korisni, a stečena znanja i vještine važni za njihovo daljnje obrazovanje i život. Motivacija za učenje je visoka, posebno kada se koriste praktične metode. Ovi nalazi sugeriraju da škola učinkovito implementira obrazovne metode koje potiču interes i motivaciju učenika.

-detaljnije u prilogu

Istraživanje osmislile , provele i analizirale  Marica Celjak i Danijela Paradi.


DISEMINACIJA NA  ŽSV-a vjeroučitelja OŠ i SŠ Krapinsko-zagorske županije

Dana 4. srpnja 2024. godine održan je drugi stručni skup ŽSV-a vjeroučitelja osnovnih i srednjih škola Krapinsko-zagorske županije u Zaboku. Na skupu su sudionici imali priliku sudjelovati u različitim predavanjima i radionicama koje su obuhvaćale aktualne teme i izazove u obrazovanju.

Jedno od predavanja pod nazivom "Tableti i pametni telefoni kao obrazovni alati" održala je Marica Celjak, koja je predstavila rezultate Erasmus tečaja u Budimpešti od 8. do 13. travnja 2024. godine. Prije samog predavanja vjeroučiteljica je naglasila da u radu trebamo sve koristiti umjereno pa tako i digitalno.Također je istaknula važnost svjedočenja Evanđelja u duhu sv. Pavla- ne samo u svojim zajednicama i razredima već i šire. Kao primjer je dala i svoje sudjelovanje u Erasmusu koje joj  je dalo mogućnost da u susretima s učiteljima iz EU svjedoči djelima.

Tijekom predavanja vjeroučiteljica je naglasila kako mobilni uređaji mogu biti integrirani u nastavu kao snažni edukacijski alati. Sudionici su se upoznali s različitim digitalnim alatima kao što su Google Učionica, Learning Apps, Quizizz, GooseChase, Actionbound, Blooket, Mentimeter, Canva i Edpuzzle te njihovom primjenom u obrazovnom procesu.

Poseban naglasak stavljen je na ulogu umjetne inteligencije (AI) u nastavi. Marica Celjak je istaknula kako se AI može koristiti za generiranje sadržaja, prilagođene upute i interakciju s učenicima. Primjeri uključuju korištenje jezičnih modela poput ChatGPT-a za generiranje teksta, kreiranje vizualno interesantnih prezentacija uz pomoć alata poput Gamme, te olakšavanje rada s PDF dokumentima pomoću alata ChatPDF. Istaknula je važnost edukacije učenika o etičkom korištenju AI tehnologija kako bi se spriječile moguće zloupotrebe. Vjeroučitelji su imali priliku i praktično istražiti neke mogućnosti digitalnih alata. ŽSV Tablets-and-Smartphones-Educational-Tools (1).pptx


objavila: M. Celjak


 

Diseminacija na UV 

Grupna mobilnost učenika u sklopu prve godine Erasmus + akreditacije, 19. - 24. svibnja 2024. , Novo mesto, Slovenija.

Na 8. sjednici Učiteljskog vijeća, održanoj 5.srpnja 2024. učiteljica Darika Svečnjak je održala interaktivno predavanje o grupnoj mobilnosti učenika naše škole. Nazočne je izvijestila da su učenici 8.a i b razreda naše škole: Jelena Žegrec, Ema Bosak, Nik Vurnek i Luka Mlinarić, bili na grupnoj mobilnosti učenika u sklopu prve godine Erasmus + akreditacije, od  19. - 24. svibnja 2024.  u  Novom mestu u Sloveniji.Nakon što je detaljno izvjestila o provedenim aktivnostima učiteljica Darinka je odgovarala na pitanja-učitelje je zanimala organizacija izvannastavnih aktivnosti i dopunske nastave. One se u OŠ Bršljin izvode svakodnevno nakon redovne nastave od 13.30 sati. Svaki učitelj obavezan je ponuditi jednu izvannastavnu aktivnost. Učenici su obavezni odabrati bar jednu izvannastavnu aktivnost u nastavnoj godini. Neke od izvannastavnih aktivnosti su: Zbor, Logika, Dramska pedagogija i sl.  Dopunska nastava zvana je kod njih Stručna pedagoška pomoć. Ona se organizira unutar nastave učenika ali izvan učionice, najčešće u odvojenom prostoru ispred učionice. S učenikom se najčešće radi individualno jedan učitelj na jednog učenika. Zanimljivo je i da učenici ne prelaze u viši razred sve dotle dok ne usvoje nastavno gradivo, ima dosta ponavljača.

Na kraju svojeg izlaganja sa zadovoljstvom je istaknula ostvarenost ciljeva mobilnosti naših učenika a to su:

  • Upoznavanje različitosti i otvorenost  za različitosti.
  • Poboljšanje kompetencije engleskog jezika.
  • Povećanje      samopouzdanja, neovisnosti i  odgovornosti.
  • Osobni razvoj: upoznavanje susjedne zemlje, kulture, jezika, ljudi …
  • suvremenim nastavnim metodama, strategijama i inovacijama u pristupu poučavanju.

Više možete pročitati i vidjeti u prilogu.

http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/1970/attachment/Mobilnost_ucenika-Diseminacija_UV.docx


Diseminacija na STEM aktivu 

Grupna mobilnost učenika u sklopu prve godine Erasmus + akreditacije, 19. - 24. svibnja 2024. , Novo mesto, Slovenija.

Na sastanku STEM aktiva 5.7.2024. Danijela Paradi, učiteljica biologije i kemije, izvijestila je kolege o iskustvima s mobilnosti koja se odvijala u Osnovnoj školi Bršljin u Novom Mestu u Sloveniji. U sklopu Erasmus+ projekta (Akreditacija) učiteljica je od 20. do 24. svibnja 2024. godine sudjelovala u aktivnosti „job shadowinga“ koja podrazumijeva promatranje i opažanje nastave, te razmjenu iskustava i pedagoških praksi. Upoznala je prisutne kolege sa iskustvima i stečenim znanjima tako što je prikazala svoj dnevnik prakse koji je vodila tijekom mobilnosti. Najviše je se dojmila izvanučionička nastava u šumi u kojoj se primjenjivala tzv. šumska pedagogija (integracija sadržaja različitih područja kroz iskustveno učenje). Za kolege je pripremila aktivnosti vezane uz korištenje determinacijskih ključeva. Objasnila je što su determinacijski ključevi, kako se koriste i čemu služe. Pokazala je nekoliko primjera različitih ključeva. Učitelji su u parovima imali zadatak, pomoću slikovnih determinacijskih ključeva, odrediti vrstu drveća iz obližnje šume, vrste kukaca, te vrste puževa i školjkaša iz školske zbirke. 

Danijela Pardi, prof.

Aktivnosti provedene s učenicima:1.godina

 

"Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers"

Mobilnost u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije; 01. do 06. travnja 2024., Firenca

OŠ Bedekovčina

Maja Gulija, mag. prim. educ.

Aktivnosti provedene s učenicima:

Model zahvalnosti

1) Što je danas netko učinio da vas usreći? 2) Što ste učinili da bi netko drugi bio sretan? 3) Što ste danas naučili?

Ova jednostavna vježba može nam pomoći da u svakom danu pronađemo nešto pozitivno. Uči nas zahvalnosti, njeguje optimizam i potiče ljubaznost. Nije važno što se dogodilo na poslu ili u školi, ili kako je netko od nas osjećao stres kad smo sjeli za stol, čini se da se cijelo raspoloženje podiže kada odigramo ovu igru. Na taj način možemo čuti od svojih učenika stvari koje nam vjerojatno nikad nisu ni pomislili reći.

Smiješan govor

(Preuzeto s: https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/zanimljivosti/brze-vjezbe-za-ucionicu-koje-mogu-pomoci-u-borbi-protiv-stresa/)

Učenici dotaknu nepce jezikom i počnu govoriti. Smišljaju razrednu pjesmu koju mogu zajedno pjevati.


Crtanje s pomoću obje ruke

(Preuzeto s: https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/zanimljivosti/brze-vjezbe-za-ucionicu-koje-mogu-pomoci-u-borbi-protiv-stresa/)

Svaki učenik u svaku ruku uzme flomaster drugačije boje i crta uz ritam skladbe „Proljeće“ A. Vivaldija 30 sekundi. Na kraju smo istaknuli radove koji su neobični i koji predstavljaju nešto nepoznato.  

Crtanje riječi

(Preuzeto s: https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/zanimljivosti/brze-vjezbe-za-ucionicu-koje-mogu-pomoci-u-borbi-protiv-stresa/)

Učenici napišu svoju omiljenu riječ četiri puta dominantnom rukom i zatim ponove postupak drugom rukom.

Igre opuštanja i vježbe disanja

(Iz knjige: Kira Willey: Diši kao medo)

Stisni i opusti

Probudi svoje lice

Medvjeđe disanje

Leptirova krila

(Iz knjige: Kira Willey: Smiren kao panda)

Tehnike opuštanja za djecu školskog uzrasta

(Preuzeto s: https://sigurnija-djeca.hck.hr/storage/uploads/PSIHOSOCIJALNA%20PODR%C5%A0KA-Tehnike%20opu%C5%A1tanja%20za%20djecu.pdf)

Progresivno opuštanje mišića

  1. Lice: Učenik nabora nos i čelo, kao da je namirisao nešto neugodno i nakon toga opusti lice. Vježba se ponavlja tri puta.

        2.Čeljust: Učenik snažno stisne zube i opusti čeljust. Vježba se ponavlja tri puta.

  1. Ruke i ramena: Učenik ispruži ruke ispred sebe i onda visoko iznad glave, kao da želi dohvatiti nešto na visini. Zatim opušta ruke uz tijelo. Vježba se ponavlja tri puta.
  2. Šake i ruke: Učenik zamišlja kako cijedi naranču svom snagom i onda je ispušta na pod, opuštajući ruku slobodno uz tijelo. Vježba se ponavlja tri puta.
  3. Trbuh: Učenik legne na leđa i stisne trbušne mišiće najviše što može. Zatim ih opusti. Vježba se ponavlja tri puta.
  4. Noge i stopala: Učenik stojeći pritisne prste o podlogu na kojoj stoji. Naizmjenično ih pritišće i opusti.

Igre za opuštanje

(Preuzeto s: https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/savjeti-strucnjaka/igre-za-opustanje)

  1. Berba voća: Svi stoje na prstima i protežu ruke. Zatim naizmjence protežu jednu pa drugu ruku što više mogu kao da beru voće s drveta.
  2. Čarobni šešir: Djeca najprije polože na glavu i kažu „abrakadabra!“ Sad polako raste šešir u visinu i djeca polako istežu ruke prema gore. To ponavljaju nekoliko puta.
  3. Leptir: Djeca polažu ruke na lopatice ramena tako da se isprepletu prste na leđima. Tada mašu laktovima.
  4. Kornjača: Učenici pokušavaju povući ramena do ušiju. Zatim opet postaju znatiželjni pa puštaju ruke prema dolje i povlače ramena iza. Također ponoviti više puta.
  5. Razmrsiti mentalni čvor:  Učenici se postave u krug i pruže ruke naprijed. Na vašu zapovijed svi zatvore oči i kreću se polako k sredini kruga. Čim osjete tuđu ruku, zgrabe ju. Kreću se sve dok svaki učenik ne drži dva učenika za ruku. Sad smiju otvoriti oči i pokušati otpetljati ruke bez puštanja ruke obaju učenika. Na kraju se moraju svi držati za ruke i stajati u krug.

“Mindfulness – kratke vježbe za djecu”

  1. Vruća čokolada
    (Preuzeto s: https://www.poliklinika-djeca.hr/wp-content/uploads/2020/03/2020-Mindfulness-kratke-vje%C5%BEbe.pdf)
  2. Prizemljenje

Mandale

Mandale za djecu sastoje se od jednostavnih fragmenata koji su djeci razumljivi, jednostavnih geometrijskih oblika, cvijeća, slika životinja. Dijete ih može obojiti bojama, pastelama, olovkama u boji i može biti potpuno slobodno u svojem izražavanju. Simbolično značenje je da nude vizualne elemente za uravnoteženje, koji simboliziraju jedinstvo i sklad. Mandale su koristan alat za relaksaciju, opuštanje i otklanjanje stresa, a pomažu i u regulaciji emocija. Pomažu u razvijanju fine motorike i preciznosti. Bojanje mandala prije svega je aktivnost koja pomaže umu da se nauči bolje fokusirati.

 

Super JA kartice

(https://vjezbaonicasrece.hr/)

- autorski proizvod Vježbaonice sreće – kartice pomažu u jačanju, uvježbavanju i razvijanju socio-emocionalnih kompetencija djece

SOS kartice ( STANI – ODMAH – SAD i izvuci karticu)

- sastoje se od 15 kartica s različitim aktivnostima za lakše nošenje s neugodnim emocijama.

- dijete izabere karticu i napravi ono što je na njoj predloženo ili odabere karticu za koju misli da mu u datom trenutku može najviše pomoći

Kartice ljutilice

- sadržavaju 22 izazovne situacije u kojima se djeca često nalaze, a koje u njima bude neugodne emocije.

- pomažu djeci da osvijeste koje nam se sve emocije javljaju u određenim situacijama te ih potiču da pronađu najbolji način njihova rješavanja.

Aktivnosti s karticama:

1. Junak dana

- dijete izvlači jednu karticu superjunaka te kroz dan nastoji riješiti sve svoje izazove pitajući se: „Što bi sad učinio moj superjunak?“

2. Izazov dana

- raspoređuje kartice Kluba superjunaka tako da su ilustracije i tekst okrenuti licem prema gore. Kartice ljutilice posložene su jedna na drugu i okrenute licem prema dolje. Igrač izvlači jednu karticu ljutilicu i odabire karticu superjunaka uz čiju pomoć bi najlakše odradio određeni izazov

1.Vrećica srećica

- sastoji se od 50 sretnih kartica. Sve su napisane u rimi da bi ih djeca lakše i veselije savladala. Na svakoj kartici piše pojam koji se tematski određuje o kojoj se vještini, sposobnosti ili osjećaju radi.

2. Sretna misao i pripadajuća aktivnost – Dijete izvlači sretnu misao i nakon toga traži pripadajuću sretnu aktivnost. Sretnu misao izgovara naglas i nakon toga napravi zadatak koji se nalazi na kartici aktivnosti.

Metoda Vođene fantazije Violet Oaklander

Zamisli kako hodamo kroz šumu. Naše noge su bose i njima osjećamo mekanu travu i tvrdu zemlju ispod nas. Čujemo kako žubori potočić u blizini i kako ptice pjevaju u letu. Oko nas nalazi se visoko drveće prepuno lišća. Sunce probija kroz drveće tako da nas grije i po krošnjama drveća crta točke svjetlosti. Odlučimo se prošetati po puteljku kroz šumu. Vrlo je lijepo šetati ovom šumom. Pored puta je malo, divlje cvijeće. Kako prolazimo pored cvijeća zapljuskuju nas različite boje: ljubičasta, žuta, crvena i narančasta. Pored puta su i kamene stijene i vi povremeno rukama opipamo njihovu grubu teksturu. Uskoro primjećujemo kako se penjemo uzbrdo. I dalje idemo uzbrdo. Kada stignemo na vrh brda, sjedamo na veliku, suncem zagrijanu stijenu da se odmorimo i osluškujemo prostor oko sebe.

Sunce sja i ptice lete oko nas. Vidimo koliko su ptice brze i slobodne i poželimo biti kao one. Odjednom, jer u mašti se sve može, vidimo kako se pretvaramo u pticu! Provjeravamo krila – i zaista, možemo letjeti. Dignemo se i lako preletimo na drugu stranu, polagano zamahujući veeeelikim krilima (pauza da bi se dalo vremena za letenje). Na drugoj strani slijećemo na stijenu i opet se pretvorimo u sebe. Penjemo se po stijenama i naiđemo na pećinu u koju ulazimo kroz mala vrata. Sagnemo se, a ruke i noge nas vode u njenu unutrašnjost. U pećini je mnogo prostora i mi se uspravljamo. Ispitujemo zidove pećine i iznenada otkrivamo prolaz – hodnik. Idemo niz taj hodnik i odjednom se nađemo pred brojnim vratima, a na svakim vratima piše nečije ime. Iznenada i ti i ja otkrivamo vrata na kojima piše naše ime. Zastajemo pred našim vratima i dogovaramo se. Ti ćeš istražiti što se nalazi iza tvojih vrata, a ja ću istražiti što se nalazi iza mojih. Zatim ćemo se ponovno naći ispred pećine i sve ćemo si ispričati. Ne bojimo se jer znamo da ćemo iza vrata pronaći potpuno svoj prostor. Može to biti mjesto kojeg se sjećamo, mjesto koje sada znamo, mjesto koje smo sanjali, mjesto koje nikada nismo vidjeli, mjesto koje je vani ili unutra. Kakvo god da je, ono što pronađeš iza vrata je potpuno tvoje mjesto.

Otvaramo vrata u istom trenutku i svatko prolazi kroz svoja vrata. Osjeti svoje mjesto! Jesi li iznenađen/-a? Dobro ga istraži. Ako još ne osjećaš svoje mjesto, izmisli ga odmah. Ispitaj što je tu, gdje je to, je li izvana ili unutra? Koga ima tu? Ima li ljudi koje poznaješ unutra? Ima li životinja? Ili nema nikoga? Kako se osjećaš na svom mjestu? Obrati pažnju na to kako se osjećaš. Ako se ne osjećaš dobro, pozovi u svoj prostor osobu kraj koje se osjećaš sigurno da ti pravi društvo dok istražuješ svoj prostor. Prošetaj svojim mjestom i gledaj što se sve nalazi oko tebe. Ako postoje neki predmeti, slobodno im se približi, dotakni ih, pomakni, presloži (pauza). Ovdje možeš što god želiš: možeš letjeti, skakati jako visoko u zrak, ljuljati se na veeelikoj ljuljački, spuštati niz divovski tobogan. Ti odluči što želiš raditi ovdje i s čime želiš napuniti svoj prostor, a ja ću te pričekati vani (pustite dijete minutu – dvije da zamišlja).Vrijeme je da se vratimo. Pozdravi svoje mjesto i prošetaj do vrata kroz koje si ušao/,-la. Otvori vrata i izađi iz svoje sobe. Ponovno se nalazimo zajedno u pećini i polagano se vraćamo u naš svijet. Sada možeš otvoriti oči i lagano ih protrljati dlanovima.

Ovdjezemska- vježba opuštanja za djecu

(https://www.youtube.com/watch?v=TQY3eXAIgnU)

Senzorna boca

Boca se koristi s objašnjenjem: Svaka šljokica čini tvoje misli. (Protresite bocu). Kad smo jako ljuti ili uzbuđeni, puno razmišljamo i naše misli lete poput ovih u bočici. (Stavite bocu na stol da se šljokice smire). Što duže promatramo šljokice one se polako smiruju. Što su one mirnije i naše misli su mirnije. Svaki put kad ti treba malo mira protresi bocu i pusti misli da miruju.

 

 

Detaljnije u prilogu.http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/2015/attachment/Aktivnosti_za_ucenike_-_Stress_Management_and_Recognition_Key_Strategies_for_Teachers.pdf

Vježbe priredila Maja Čehulić, a za stranicu uredila M.Celjak


Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools“

Mobilnost u sklopu prve godine Erasmus+ akreditacije; 08. do 13. travnja 2024., Budimpešta

Marica Celjak, vjeroučiteljica 1-8 razred.

Aktivnosti provedene s učenicima:

Padlet

Padlet je digitalni alat koji omogućuje interaktivno učenje i suradnju. Ovaj alat omogućuje učiteljima i učenicima stvaranje virtualnih ploča gdje mogu dijeliti tekstove, slike, videozapise i linkove, čime se obogaćuje nastavni proces. Korištenjem Padleta, učenici mogu izrađivati projekte, dijeliti svoje misli i refleksije o vjeronaučnim temama te sudjelovati u grupnim diskusijama na kreativan i vizualno privlačan način. Padlet potiče aktivno sudjelovanje i omogućuje učiteljima praćenje napretka učenika te pružanje povratnih informacija u stvarnom vremenu. Integram  Padlet u nastavu Katoličkog vjeronauka ali i međunarodne projekte što je značajno povećalo angažiranost i motivaciju učenika, istovremeno omogućujući dublje razumijevanje vjerskih sadržaja.

 

 

 

LearningApps

"Learning Apps" je digitalni alat koji se pokazao izuzetno korisnim u nastavi vjeronauka. Ovaj alat omogućava učiteljima da kreiraju interaktivne i edukativne aktivnosti koje potiču učenike na aktivno sudjelovanje i dublje razumijevanje vjerskih sadržaja. Kroz različite igre, kvizove i zadatke, učenici mogu učiti o Bibliji, sakramentima, svetima i crkvenoj povijesti na dinamičan i zanimljiv način. "Learning Apps" također omogućava personalizaciju lekcija, prilagođavanje težine zadataka te praćenje napretka učenika, čime se olakšava diferencijacija nastave. Integracija ovog alata u vjeronauk potiče kritičko razmišljanje, produbljuje vjersku formaciju te povećava motivaciju učenika za učenje i aktivno sudjelovanje u nastavi. Također sam učenike naučila kako samostalno napraviti kviz, križaljku i sl. u digitalnom alatu. Nakon što sam formativno vrednovala njihove radove iste smo koristili na način da su učenici podijelili u Teamsu linkove s drugim učenicima i tako su zajedno učili.

 

Quizizz , Kahoot, Blooket

Ovi alati omogućuju interaktivno učenje kroz igre i kvizove, što povećava angažman i motivaciju učenika. Quizizz nudi prilagođene kvizove koje učenici mogu rješavati vlastitim tempom ,također omogućuje kreiranje kvizova pomoću AI, dok Kahoot pruža dinamične, brze kvizove koji potiču natjecateljski duh. Blooket kombinira elemente igre i kviza, stvarajući zabavno okruženje za učenje. Korištenjem ovih alata, učitelji mogu provjeriti razumijevanje gradiva na kreativan način, olakšati usvajanje teških koncepata i poticati diskusiju. Digitalni alati također omogućuju prilagodbu sadržaja različitim dobnim skupinama, čineći nastavu inkluzivnijom i pristupačnijom za sve učenike.

 

 

 

GooseChase (scavenger hunt game) and Actionbound

GooseChase i Actionbound aplikacije za "scavenger hunt" igre, omogućuje kreiranje misija stvarnih ili interaktivnih ruta koje učenici moraju izvršavati, povezujući sadržaj vjeronauka s praktičnim zadacima i istraživanjima. Na primjer, učenici su istraživali crkve koje smo posjetili, tražili su po školi skrivene simbole vjere, odgovarali na pitanja o biblijskim pričama. Učenici mogu koristiti svoje pametne telefone za skeniranje QR kodova, rješavanje zagonetki i učestvovanje u diskusijama, aktivnosti  smo se provodili grupno ili individualno.

 

Mentimeter

Kroz korištenje Mentimetera, vjeroučitelji mogu postavljati pitanja, provoditi ankete, kvizove i dobivati trenutne povratne informacije od učenika. Ovaj alat omogućuje anonimno sudjelovanje, što može potaknuti iskrenost i aktivnije uključivanje učenika koji se inače ne bi usudili javno izraziti svoje mišljenje. Na primjer, vjeroučitelj može koristiti Mentimeter za provjeru razumijevanja biblijskih priča, diskusiju o moralnim i etičkim pitanjima ili evaluaciju usvojenih znanja. Učenici koriste mobitele što je dodatni motivacijski element.

 

AI presentation maker (Gamma), Generating text, ChatGPT ,Basic image generation

Digitalni alati potpomognuti umjetnom inteligencijo omogućuju nastavnicima da kreiraju dinamične prezentacije koje su bogate tekstom i slikama, a koje mogu pomoći učenicima da bolje razumiju i vizualiziraju vjerske teme.

 

Prompting funkcionalnost omogućava nastavnicima da jednostavno postave pitanja i dobiju relevantne informacije koje se mogu uključiti u lekcije. Generiranje teksta pomoću AI-a omogućava brzo stvaranje sažetaka i objašnjenja složenih teoloških pojmova, dok osnovna generacija slika može pomoći u ilustraciji biblijskih priča i simbola.

Također sam učenicima pokazala kako odgovorno koristiti dobrobiti AI.

 

 Korištenje AI alata poput Gamma za izradu prezentacija može značajno unaprijediti proces učenja i prezentiranja kod učenika. Gamma omogućava jednostavno kreiranje atraktivnih i informativnih prezentacija putem promptinga i generiranja teksta. Učenici unose osnovne podatke ili upute (prompts), a alat generira relevantan tekst, olakšavajući time strukturiranje informacija i poboljšanje sadržaja.

Pored generiranja teksta, Gamma nudi i osnovne opcije za generiranje slika, što dodatno pomaže u vizualizaciji podataka i ideja. Ova funkcionalnost omogućava učenicima da brzo i jednostavno dodaju ilustracije koje podržavaju njihove prezentacije. Korištenjem Gamma alata, učenici štede vrijeme, povećavaju produktivnost i stječu vještine rada s naprednim tehnologijama, što ih priprema za buduće akademske i profesionalne izazove.

 

Teams

Teams je platforma za dijeljenje resursa, vođenje diskusija i održavanje virtualnih predavanja, što olakšava suradnju i komunikaciju s učenicima. Osim za nastavu koristitla sam  Teams za planiranje i provedbu Erasmus i eTwinning projekata, omogućavajući učenicima sudjelovanje u međunarodnim aktivnostima i razmjenu kulturnih iskustava. Kroz ove projekte, učenici razvijaju međukulturne kompetencije i proširuju svoja znanja .  Teams podržava razmjenu ideja i materijala u stvarnom vremenu, što je ključno za uspjeh ovih projekata, a osigurava i kvalitetnu i suvremenu nastavu.

Projekti  i suradnje

-implementacija znanja stečenih tijekom ovog ali i prethodnih Erasmus tečajeva:

http://os-bedekovcina.skole.hr/skola/projekti/erasmus_ka_210_projekt_ethics

https://school-education.ec.europa.eu/en/my-twinspaces

 

Više na http://os-bedekovcina.skole.hr/upload/os-bedekovcina/images/static3/2015/attachment/Aktivnosti_s_ucenicima_Using_Mobile_Devices_as_Educational_ToolsMC_.docx

Aktivnosti provedene s učenicima nakon mobilnosti u sklopu aktivnosti „Job shadowing“ od 20.5. do 24.5.2024. u Osnovnoj školi Bršljin, Novo Mesto
 
Učiteljica; Danijela Paradi
Aktivnost u sklopu Erasmus+ akreditacije: Job shadowing
Trajanje mobilnosti: 20.5. - 24.5.2024.
Mjesto: OŠ Bršljin, Novo Mesto, Slovenija
 
Radionica u šumi održana 8. 6. 2024.
Terenska radionica u okolici škole održala se 8.6. 2024. u šumi (učionica na otvorenom). Učenici su određivali biljne vrste u različitim slojevima šume (prema obliku lišća, vrsti plodova, obliku kor) pri čemu su koristili različite izvore. Pomoću slikovnih ključeva za determinaciju određivali su vrste drveća u šumi. Uspoređivali su karakteristike pojedine vrste drveća očitavanjem postavljenih QR kodova koji su otvarali web stranice sa obilježjima promatrane vrste. Pomoću ručno izrađenog klinometra, a prema GLOBE protokolima, određivali su visine stabala različitih vrsta drveća u šumi. Na kraju radionice, učenici su izrađivali svoje herbarije od sakupljenih i isprešanih biljnih vrsta koje su prikupljali tijekom 2 polugodišta.
 
Danijela Paradi, prof.
        
           

Prezentacija provedenih aktivnosti održana 20.6.2024.

U četvrtak, 20.6.2024. u školskoj knjižnici, učenici polaznici radionica iz prirodoslovlja (STANIŠTA) i radionica u sklopu projekta Težimo izvrsnosti 8, prezentirali su svoje aktivnosti, pokuse i uratke zainteresiranim učenicima naše škole. Izložili su napravljene herbarije od biljaka koje su prikupljali tijekom radionica. Zainteresirani učenici mogli su digitalnim mjernim instrumentima određivati fizikalno-kemijska svojstva vode iz Bedekovčanskih jezera i rijeke Krapine. Pripremili su slikovne ključeve za determinaciju biljaka, te su posjetitelji mogli pomoću njih određivati vrste biljaka iz školskog okoliša. Za determinirane biljke priredili su QR kodove pomoću kojih su zainteresirani učenici mogli saznati više o njima. Svjetlosnim lupama zainteresirani učenici proučavali su planktonske organizme iz Bedekovčanskih jezera i rijeke Krapine. Prezentacija je bila zanimljiva i poučna za zainteresirane učenike koji su se aktivno i u velikom broju uključili u pripremljene interaktivne aktivnosti.

Danijela Paradi, prof.