Opremljen dio učionice pod nazivom "mirni kutak"
U opremljenim i adaptiranim dijelovima učionica (u matičnoj školi i u PŠ Poznanovec) pod nazivom „mirni kutak“ kroz projekt „GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti“ omogućili smo učenicima drugih, budućih trećih razreda prostor u kojem bi se stvorilo opušteno i ugodno razredno ozračje.
„Mirni kutak“ učenici mogu koristiti kada se osjećaju preopterećeno, kada im je (trenutno) previše svega i kada vidimo da bi moglo doći do frustracije, nemira i ometanja ostatka vršnjaka pa koristimo tu strategiju kako bi prevenirali neko nepoželjno ponašanje. Imajući na raspolaganju „mirni kutak“ u razredu pretpostavljamo da će se sva djeca osjećati opuštenije, prihvaćeno i sigurnije što je svakako dobar preduvjet stvaranja dobre razredne klime s obzirom na detektirane potrebe u razredu.
U nadolazećoj školskoj godini 2023./2024. u tom dijelu učionice provodile bi se različite radionice gdje bi se učenici osjećali sigurno, smireno i poticajno za učenje i stjecanje novih znanja i vještina te bi ih se lakše potaknulo na međusobno uvažavanje i poštivanje kroz jačanje samopouzdanja, samopoštovanja i zadovoljstva.
S tom svrhom svi učitelji i stručni suradnici koji ulaze u učionice budućih trećih razreda mogu različitim pristupima i metodama pružati učenicima primjerenu pomoć i podršku da se što bolje prilagode u školi i društvu, ali i obrnuto.
Među nabavljenom opremom nalaze se: pjenasta strunjača, drveni dječji šator, vreća za sjedenje, gnijezdo za ljuljanje, lopta skakalica, pješčani satovi te kinetički pijesak. S vremenom će se "mirni kutak" dopunjavati i opremati prema potrebama razreda i učenika.
Objavila: Lorena Videk, mag. prim. educ.
Dana 10. svibnja 2023. u sklopu roditeljskog sastanka za roditelje učenika drugih razreda održano je predavanje i preventivna radionica pod nazivom „Poučavanje asertivnosti i rješavanju problema“ od strane vanjskog suradnika dr. sc. Snježane Šarančić u sklopu projekta "GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti".
Kroz predavanje za roditelje cilj nam je bio upoznati ih i istaknuti važnost savladavanjem asertivnih strategija. Cilj je poučiti roditelje, a i svako dijete da jasno i odlučno, ali bez vrijeđanja drugih iznese svoj stav.
Dio predavanja o rješavanju problema odnosio se na poučavanje roditelja prvom koraku u tom procesu - usporiti s vlastitim reakcijama kako bi se postupilo promišljenije. Na taj način osvještavamo da je u problematičnim situacijama bitno stati i razmisliti prije nego što išta učinimo te ih se na slikoviti način poučava kako točno utvrditi uzroke problema ili nevolja.
Roditelji su dobili kratki pregled svih radionica koje su prošli njihova djeca, a s ciljem osvještavanja, poučavanja i primjene naučenog u školi, ali i kod kuće.
Objavila: Lorena Videk, mag. prim. educ.
Dana 10. svibnja 2023. u sklopu Učiteljskog vijeća za odgojno-obrazovne djelatnike i stručnu službu OŠ Bedekovčina održano je predavanje pod nazivom „Poučavanje asertivnosti i rješavanju problema“ od strane vanjskog suradnika dr. sc. Snježane Šarančić u sklopu projekta "GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti".
Uz roditelje, i odgojno-obrazovni djelatnici su dobili uvid u važnost savladavanjem asertivnih strategija te kako prilikom rješavanja problema usporiti s vlastitim reakcijama.
Učitelji su također dobili kratki pregled svih radionica kroz koje su prošli učenici drugih razreda kroz projekt, a s ciljem osvještavanja, poučavanja i primjene naučenog u radu s učenicima i roditeljima u školi, ali i privatno u obiteljskim, prijateljskim i drugim odnosima.
Objavila: Lorena Videk. mag. prim. educ.
Realizacija projekta „GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti“ u 2.b razredu
Na Satima razrednika u sklopu projekta „GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti“ u 2. b razredu održane su sljedeće radionice.
Ciljevi ovih radionica su:
Pružiti pomoć učenicima u stjecanju znanja, vještina i navika potrebnih za mirno rješavanje napetosti i sukoba kao preduvjeta za izgradnju i učvršćenje njihovih odnosa.
1. radionica: Ja poruke
ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA
osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.
osr B.1.3. Razvija strategije rješavanja sukoba.
osr C.1.2. Opisuje kako društvene norme i pravila reguliraju ponašanje i međusobne odnose.
goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.
goo C.1.2. Promiče solidarnost u razredu.
uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.
uku D.1.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.
B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja.
B.1.1.B Prepoznaje nasilje u stvarnom i virtualnom svijetu.
B.1.2.A Prilagođava se novom okruženju i opisuje svoje obveze i uloge.
2. radionica: Pohvaljujem te
ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA
osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.
osr A.1.4. Razvija radne navike.
osr A.2.3. Razvija osobne potencijale.
goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.
goo C.1.3. Promiče kvalitetu života u razredu.
uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.
uku D.1.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.
B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja.
B.1.2.A Prilagođava se novom okruženju i opisuje svoje obaveze i uloge.
3. radionica: Ponašanje prema djeci i odraslima
ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA
osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.
osr B.1.3. Razvija strategije rješavanja sukoba.
osr C.1.2. Opisuje kako društvene norme i pravila reguliraju ponašanje i međusobne odnose.
goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.
goo B.1.1. Promiče pravila demokratske zajednice.
goo B.1.2. Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.
uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.
uku D.1.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.
B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja.
B.1.1.B Prepoznaje nasilje u stvarnom i virtualnom svijetu.
B.1.2.A Prilagođava se novom okruženju i opisuje svoje obaveze i uloge.
4. radionica: Nepoželjne riječi
ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA
osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.
osr B.1.3. Razvija strategije rješavanja sukoba.
osr C.1.2. Opisuje kako društvene norme i pravila reguliraju ponašanje i međusobne odnose.
goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.
goo B.1.1. Promiče pravila demokratske zajednice.
goo B.1.2. Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.
uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.
uku D.1.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.
B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja.
5. radionica: Ispričavanje za pogrešku
ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA
osr A.1.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.
osr A.1.3. Razvija svoje potencijale.
osr A.1.4. Razvija radne navike.
goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.
goo A.1.2. Aktivno zastupa dječja prava.
goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.
uku A.1.1. Učenik uz pomoć učitelja traži nove informacije iz različitih izvora i uspješno ih primjenjuje pri rješavanju problema.
uku B.1.2. Na poticaj i uz pomoć učitelja prati svoje učenje.
odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.
B.1.1.B Prepoznaje nasilje u stvarnom svijetu.
Objavila: Lorena Videk, mag. prim. educ.
Realizacija projekta GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti
U sklopu projekta GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti pedagoginja Silvija Ilić održala je radionice na Satovima razrednika u 2.a, 2.b i 2.p razrednom odjelu
Tema radionice: „Ljepota je u različitosti“
Cilj radionice bio je prihvaćanje različitosti među učenicima, razvijanje empatije.
Provedene aktivnosti tijekom radionice doprinose ostvarivanju odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema:
osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.
osr A.1.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.
goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu
goo B.1.1. Promiče pravila demokratske zajednice.
uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.
Objavila: Silvija Ilić, mag. paed.
Na satovima Katoličkog vjeronauka u 2.a realiziran projekt GURAM
Kroz primjerene i poticajne sadržaje učenici su naučili prepoznati emocije, brinuti se o sebi i drugima.
Cilj radionica bio je prihvaćanje sebe i osnaživanje učenika u lakšoj komunikaciji sa drugima. Učenici su uvježbali različite načine rješavanja problema tako da ostanu dosljedni sebi, a u isto vrijeme da ne povrijede druge.
Teme radionica:
Projekt GURAM uistinu „gura djecu“ da govore o svojim osjećajima.
Vjeroučiteljica Melita Car- Čorko
Realizacija projekta GURAM- siGUrnim koRAciMa do budućnosti u 2.p razredu
Na satovima razrednika u sklopu projekta GURAM- siGUrnim koRAciMa do budućnosti u 2. p razredu održane su tri radionice.
1.radionica
Razvijanje slike o sebi: Osobna iskaznica; Kako je biti u mojoj koži?
2. radionica
Javno vs. privatno ja; Moji odnosi
3. radionica
Dnevnik samopoštovanja
Ciljevi ovih radionica su:
- poticanje djece na promišljanje o sebi
-vođenje u tom procesu i podržavanje njihovog pozitivnog razvoja te davanje doprinosa razvoju samopoštovanja i samopouzdanja učenika
-upoznavanje i međusobno povezivanje učenika, stvaranje (bolje) grupne kohezije i pozitivnijeg okruženja i unaprjeđenje razrednih odnosa
Odrađene aktivnosti su povezane i, ponajviše, doprinose ostvarivanju odgojno-obrazovnih očekivanja međupredmetne teme „Osobni i socijalni razvoj“, domena A -„Ja“, konkretno:
• osr. A.4.1. Razvija sliku o sebi
• osr. A.4.3. Razvija osobne/svoje potencijale
Mirela Juras