preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 2. 2017.

Ukupno: 454912
Ovaj mjesec: 2806
Ovaj tjedan: 1074
Danas: 173
Carnet novosti
 

        

 

Osnovna škola Bedekovčina: Centar izvrsnosti za prirodoslovlje

 

Budući Centar izvrsnosti za prirodoslovlje u OŠ Bedekovčina pružat će stručnu potporu visoko motiviranim, potencijalno darovitim i darovitim učenicima Krapinsko-zagorske županije u području prirodnih znanosti (biologije, fizike, kemije) koji žele dodatno razvijati svoje vještine i sposobnosti u području prirodoslovlja. Kroz mentorski rad u manjim skupinama, istraživačko, iskustveno i suradničko učenje s vršnjacima sličnih interesa, Centar će pružati ugodno i stimulativno okruženje, potičući razvoj različitih kognitivnih te socio-emocionalnih potreba motiviranih, potencijalno darovitih i darovitih učenika.

Početi ćemo s radom u ožujku (16.3.2024.) i ponuditi 2 programa (područje fizike i područje biologije-ekologije) za učenike 5. i 6. razreda koje će se realizirati u obliku radionica. Radionice će se održavati subotama i tijekom praznika u trajanju od 3 školska sata (od 9:00 do 11:30).

Učenici se mogu prijaviti za jedan od ponuđenih programa.  Učenici će na prvu radionicu donijeti potpisanu suglasnost roditelja.

 

Radionice iz područja fizike

  • 8 radionica u trajanju 3 školska sata
  • za učenike 5. i 6. razreda

Radionice iz fizike obuhvatit će magnetizam, elektricitet, tlak, vakuum, valove i svjetlost. Polaznici će izrađivali magnete, baterije, barometar, elektroskop, vidjeti kako baloni i bomboni rastu u vakuumu, vidjeti kako voda kipi na 40 °C ( ili manje), paliti vatru bez vatre, gledati svijet naglavačke, naučiti zašto je nebo plavo i kako nastaje duga, istražiti može li zrak biti uteg i ljepilo … i još puno zanimljivih pokusa. Sve radionice biti će interaktivne, polaznici će pokuse raditi u manjim grupama, te će na svakoj radionici izrađivati nešto što će moći nositi kući.

Plan i program rada za radionice iz FIZIKE

Prijave učenika - FIZIKA

Suglasnost roditelja/skrbnika - FIZIKA

 

Radionice iz područja prirode/biologije/kemije (ekologija)

 

  • 8 radionica u trajanju 3 školska sata
  • za učenike 5. i 6. razreda

Sadržaji radionica vezani su uz prirodu i okoliš, te životne uvjete različitih staništa (zrak, voda, livada, šuma), biološku raznolikost, ekologiju i zaštitu prirode. Kombinacija su rada na terenu (izvan učionice, na obližnjoj rijeci Krapini, Bedekovčanskim jezerima, šumi i livadi u blizini škole) i unutar suvremeno opremljenog i uređenog praktikuma. Učenici će interdisciplinarnim pristupom proučavati i istraživati aktualne ekološke teme. Kroz radionice učenike će se poticati na osmišljavanje istraživačkih radova, izvođenje pokusa, korištenje specifične opreme, mjernih instrumenata i digitalne tehnologije. Program sadrži različite aktivnosti, metode i strategije koje potiču razvoj znanstvene pismenosti, kreativnosti, logičkog i kritičkog mišljenja, te rješavanje problemskih situacija iz svakodnevnog života.

Plan i program rada za radionice iz PRIRODE/BIOLOGIJE/EKOLOGIJE

Prijave učenika - PRIRODA/BIOLOGIJA/EKOLOGIJA

Suglasnost roditelja/skrbnika - PRIRODA/BIOLOGIJA/EKOLOGIJA

                                                                                                                    Koordinatorica Centra izvrsnosti za prirodoslovlje: Danijela Paradi, prof.

 

  

  

Priloženi dokumenti:
Termini radionica- STANISTA.pdf

Radionice iz područja prirode/biologije/kemije (ekologija)

1. radionica: Travnjak


Na prvoj radionici iz biologije/ekologije, održanoj 16. 3. 2024. godine, proučavali smo uvjete na travnjaku. Radionica je bila kombinacija rada u učionici i terenskog rada u okolici škole. Prema GLOBE protokolima određivali smo uvjete na proučavanom staništu. Učenici su radom u paru određivali vremenske uvjete (temperaturu, tlak i vlažnost zraka). Digitalnim i analognim mjernim instrumentima određivali su temperaturu tla na različitim dubinama, te pokusom utvrdili pH vrijednost tla. Također, utvrđivali su boju, rastresitost i vlažnost tla. Na temelju dobivenih rezultata raspravljali smo o uvjetima na proučavanom staništu i prilagodbama živih bića koja žive na travnjaku. Pod lupom su promatrali različite biljne dijelove, proučili životni ciklus leptira, te pokusom utvrdili kako gujavica reagira na različite podražaje.

   

 

2. radionica: Travnjak


Na drugoj radionici, održanoj 23.3.2024. godine, nastavili smo proučavati travnjak. Kombinirali smo rad u učionici, te rad na terenu, u okolici škole. Učenici su u parovima određivali biljne vrste na travnjaku koristeći aplikaciju za određivanje biljnih vrsta Pl@ntNet. Sastavljali su hranidbene lance od determiniranih biljaka i životinja, te raspravljali o hranidbenim odnosima na travnjaku. Izradili su mrežu za prebrojavanje odabrane 2 biljne vrste (maslačka i puzave ivice), te prebrojali populacije odabranih biljnih vrsta. Zabilježili su rezultate, odredili dominantnu vrstu, te izračunali učestalosti, gustoću i pokrivenost za odabrane biljne vrste. Raspravljali smo o narušavanju prirodne ravnoteže, te utjecaju čovjeka na uvjete na travnjaku. Učenici su proučili pravila za sakupljanje i izradu herbarija, te prelistali školski herbarij. U parovima su prikupljali biljke, determinirali ih, te ih stavili na prešanje kako bi na kraju ovog ciklusa radionica iz biologije/ekologije mogli izraditi svoj herbarij.

   

 

3. radionica: Voda (Bedekovčanska jezera)


Treću radionicu, u sklopu programa Staništa, održali smo 2. 4. 2024. godine na Bedekovčanskim jezerima. Cilj nam je bio istražiti i odrediti kvalitetu vode u jezerima. Učenici su u parovima odredili vremenske uvjete na proučavanom staništu (temperatura zraka, tlak zraka, vlažnost zraka, oborine, naoblaka). Napravili su fizikalno-kemijsku analizu vode na Plavom jezeru koristeći protokole GLOBE programa. Odredili su temperature vode, pH vode, prozirnosti vode, količinu otopljenih nitrata, nitrita, fosfata, količinu kisika u vodi, te tvrdoću vode. Određivali su nazive biljnih i životinjskih vrsta na staništu, te kreirali hranidbene lance. Planktonskom mrežicom prikupili su uzorke planktona i analizirali ih pomoću svjetlosnih lupa. Raspravljali su o prilagodbama živih bića na uvjete na vodenom staništu, o narušavanju prirodne ravnoteže i načinima zaštite ovog vodenog staništa. Dobivene rezultate usporedili su s mjerenjima napravljenim na ostalim jezerima, te donijeli zaključak o kakvoći vode Bedekovčanskih jezera. 

    

4. radionica: Voda (rijeka Krapina)


Radionicu, na kojoj smo proučavali vodu tekućicu, realizirali smo 27. 4. 2024. godine na rijeci Krapini. Cilj nam je bio istražiti i odrediti kvalitetu vode rijeke Krapine. Učenici su u parovima odredili vremenske uvjete na proučavanom staništu (temperatura zraka, tlak zraka, vlažnost zraka, oborine, naoblaka). Napravili su fizikalno-kemijsku analizu vode rijeke Krapine koristeći protokole GLOBE programa. Odredili su temperature vode (digitalnim i alkoholnim termometrom), pH vode (univerzalnim pH papirom i digitalnim pH-metrom), te prozirnosti vode (Turbidity cijev). Količinu otopljenih nitrata, nitrita, fosfata, količinu kisika u vodi, te tvrdoću vode učenici su određivali specifičnim reagensima i protokolima (set za terensku analizu vode). Planktonskom mrežicom prikupili su uzorke planktona i analizirali ih pomoću svjetlosnih lupa. Raspravljali smo o prilagodbama živih bića na uvjete na proučavanom vodenom staništu, o narušavanju prirodne ravnoteže i načinima zaštite ovog vodenog staništa. Dobivene rezultate usporedili smo s mjerenjima napravljenim prethodnih godina, te donijeli zaključak o kvaliteti vode rijeke Krapine.