preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 2. 2017.

Ukupno: 450788
Ovaj mjesec: 3419
Ovaj tjedan: 729
Danas: 3
Carnet novosti
"Mirni kutak" u razredu

Opremljen dio učionice pod nazivom "mirni kutak"

U opremljenim i adaptiranim dijelovima učionica (u matičnoj školi i u PŠ Poznanovec) pod nazivom „mirni kutak“ kroz projekt „GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti“ omogućili smo učenicima drugih, budućih trećih razreda prostor u kojem bi se stvorilo opušteno i ugodno razredno ozračje.

„Mirni kutak“ učenici mogu koristiti kada se osjećaju preopterećeno, kada im je (trenutno) previše svega i kada vidimo da bi moglo doći do frustracije, nemira i ometanja ostatka vršnjaka pa koristimo tu strategiju kako bi prevenirali neko nepoželjno ponašanje. Imajući na raspolaganju „mirni kutak“ u razredu pretpostavljamo da će se sva djeca osjećati opuštenije, prihvaćeno i sigurnije što je svakako dobar preduvjet stvaranja dobre razredne klime s obzirom na detektirane potrebe u razredu.

U nadolazećoj školskoj godini 2023./2024. u tom dijelu učionice provodile bi se različite radionice gdje bi se učenici osjećali sigurno, smireno i poticajno za učenje i stjecanje novih znanja i vještina te bi ih se lakše potaknulo na međusobno uvažavanje i poštivanje kroz jačanje samopouzdanja, samopoštovanja i zadovoljstva.

S tom svrhom svi učitelji i stručni suradnici koji ulaze u učionice budućih trećih razreda mogu različitim pristupima i metodama pružati učenicima primjerenu pomoć i podršku da se što bolje prilagode u školi i društvu, ali i obrnuto.

 

   

Među nabavljenom opremom nalaze se: pjenasta strunjača, drveni dječji šator, vreća za sjedenje, gnijezdo za ljuljanje, lopta skakalica, pješčani satovi te kinetički pijesak. S vremenom će se "mirni kutak" dopunjavati i opremati prema potrebama razreda i učenika.

Objavila: Lorena Videk, mag. prim. educ.

 

 

Osvrt na provedene radionice - roditelji i učitelji
Rezultati anketa provedenih nakon radionica s učiteljima i roditeljima, dr. sc. Snježana Šarančić:
 
za više od 90% i roditelja i učitelja radionice su bile zanimljive;
više od 80% učitelja i 88% roditelja je potaknuto na razmišljanje o vezi mentalnog zdravlja i socijalnih vještina;
više od 80% učitelja i 89% roditelja smatra da su radionice primjenjive;
više od 70% učitelja  i 80% roditelja se osjećalo motivirano na sudjelovanje;
 
Učitelji u komentarima iznose da je radionica bila korisna, zanimljiva, bliska djeci, motivirajuća i jednostavno prezentirana.
 
Roditelji komentiraju da je bilo ugodno na radionici, korisno, poučno, vrijedno pažnje, da će im biti pomoć u odgoju.
 
 
U nastavku se nalaze radni materijali uz radionicu, prezentacija i materijali za učenike.
 
Objavila: Lorena Videk, mag. prim. educ.
 
Predavanje na roditeljskom sastanku

Dana 10. svibnja 2023. u sklopu roditeljskog sastanka za roditelje učenika drugih razreda održano je predavanje i preventivna radionica pod nazivom „Poučavanje asertivnosti i rješavanju problema“ od strane vanjskog suradnika dr. sc. Snježane Šarančić u sklopu projekta "GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti".

Kroz predavanje za roditelje cilj nam je bio upoznati ih i istaknuti važnost savladavanjem asertivnih strategija. Cilj je poučiti roditelje, a i svako dijete da jasno i odlučno, ali bez vrijeđanja drugih iznese svoj stav.

Dio predavanja o rješavanju problema odnosio se na poučavanje roditelja prvom koraku u tom procesu - usporiti s vlastitim reakcijama kako bi se postupilo promišljenije. Na taj način osvještavamo da je u problematičnim situacijama bitno stati i razmisliti  prije nego što išta učinimo te ih se na slikoviti način poučava kako točno utvrditi uzroke problema ili nevolja.

Roditelji su dobili kratki pregled svih radionica koje su prošli njihova djeca, a s ciljem osvještavanja, poučavanja i primjene naučenog u školi, ali i kod kuće.

Objavila: Lorena Videk, mag. prim. educ.

 

Predavanje na Učiteljskom vijeću

Dana 10. svibnja 2023. u sklopu Učiteljskog vijeća za odgojno-obrazovne djelatnike i stručnu službu OŠ Bedekovčina održano je predavanje pod nazivom „Poučavanje asertivnosti i rješavanju problema“ od strane vanjskog suradnika dr. sc. Snježane Šarančić u sklopu projekta "GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti".

Uz roditelje, i odgojno-obrazovni djelatnici su dobili uvid u važnost savladavanjem asertivnih strategija te kako prilikom rješavanja problema usporiti s vlastitim reakcijama. 

Učitelji su također dobili kratki pregled svih radionica kroz koje su prošli učenici drugih razreda kroz projekt, a s ciljem osvještavanja, poučavanja i primjene naučenog u radu s učenicima i roditeljima u školi, ali i privatno u obiteljskim, prijateljskim i drugim odnosima.

 

Objavila: Lorena Videk. mag. prim. educ.

 

Radionice na Satu razrednika u 2.b razredu

Realizacija projekta „GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti“ u 2.b razredu

Na Satima razrednika u sklopu projekta „GURAM - siGUrnim koRAciMa  do budućnosti“ u 2. b razredu održane su sljedeće radionice.

Ciljevi ovih radionica su:

Pružiti pomoć učenicima u stjecanju znanja, vještina i navika potrebnih za mirno rješavanje napetosti i sukoba kao preduvjeta za izgradnju i učvršćenje njihovih odnosa.

    

1. radionica: Ja poruke

ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA

osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.

osr B.1.3. Razvija strategije rješavanja sukoba.

osr C.1.2. Opisuje kako društvene norme i pravila reguliraju ponašanje i međusobne odnose.

goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.

goo C.1.2. Promiče solidarnost u razredu.

uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.

uku D.1.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.

B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja.

B.1.1.B Prepoznaje nasilje u stvarnom i virtualnom svijetu.

B.1.2.A Prilagođava se novom okruženju i opisuje svoje obveze i uloge.

    

2. radionica: Pohvaljujem te

ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA

osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.

osr A.1.4. Razvija radne navike.

osr A.2.3. Razvija osobne potencijale.

goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.

goo C.1.3. Promiče kvalitetu života u razredu.

uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.

uku D.1.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.

B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja.

B.1.2.A Prilagođava se novom okruženju i opisuje svoje obaveze i uloge.

    

3. radionica: Ponašanje prema djeci i odraslima

ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA

osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.

osr B.1.3. Razvija strategije rješavanja sukoba.

osr C.1.2. Opisuje kako društvene norme i pravila reguliraju ponašanje i međusobne odnose.

goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.

goo B.1.1. Promiče pravila demokratske zajednice.

goo B.1.2. Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.

uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.

uku D.1.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.

B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja.

B.1.1.B Prepoznaje nasilje u stvarnom i virtualnom svijetu.

B.1.2.A Prilagođava se novom okruženju i opisuje svoje obaveze i uloge.

   

4. radionica: Nepoželjne riječi

ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA

osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.

osr B.1.3. Razvija strategije rješavanja sukoba.

osr C.1.2. Opisuje kako društvene norme i pravila reguliraju ponašanje i međusobne odnose.

goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.

goo B.1.1. Promiče pravila demokratske zajednice.

goo B.1.2. Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.

uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.

uku D.1.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.

B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja.

     

5. radionica: Ispričavanje za pogrešku

ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA

osr A.1.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.

osr A.1.3. Razvija svoje potencijale.

osr A.1.4. Razvija radne navike.

goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.

goo A.1.2. Aktivno zastupa dječja prava.

goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.

uku A.1.1. Učenik uz pomoć učitelja traži nove informacije iz različitih izvora i uspješno ih primjenjuje pri rješavanju problema.

uku B.1.2. Na poticaj i uz pomoć učitelja prati svoje učenje.

odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.

B.1.1.B Prepoznaje nasilje u stvarnom svijetu.

Objavila: Lorena Videk, mag. prim. educ.

 

Projekt GURAM na Satovima razrednika u 2.a, 2.b i 2.p

Realizacija projekta GURAM - siGUrnim koRAciMa do budućnosti

U sklopu projekta GURAM -  siGUrnim koRAciMa  do budućnosti pedagoginja Silvija Ilić održala je radionice na Satovima razrednika u 2.a, 2.b i 2.p razrednom odjelu

Tema radionice: „Ljepota je u različitosti“

Cilj radionice bio je prihvaćanje različitosti među učenicima, razvijanje empatije.

Provedene aktivnosti tijekom radionice doprinose ostvarivanju odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema:

osr A.1.1. Razvija sliku o sebi.

osr A.1.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.

goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu

goo B.1.1. Promiče pravila demokratske zajednice.

uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.

             

   

        

Objavila: Silvija Ilić, mag. paed.

Projekt GURAM na satovima Katoličkog vjeronauka

Na satovima Katoličkog vjeronauka u 2.a realiziran projekt GURAM

Kroz primjerene i poticajne sadržaje učenici su naučili prepoznati emocije, brinuti se o sebi i drugima.

Cilj radionica bio je prihvaćanje sebe i osnaživanje učenika u lakšoj komunikaciji sa drugima. Učenici su uvježbali različite načine rješavanja problema tako da ostanu dosljedni sebi, a u isto vrijeme da ne povrijede druge.

Teme radionica:

  1. Život ima svijetle i tamne strane(15.02.2023.)
  2. Kad si kao ježić, a kad si kao golub(17.02.2023.)
  3. To sam ja – kolaž o sebi(7.06.2023.)

Projekt GURAM uistinu „gura djecu“ da govore o svojim osjećajima.

Vjeroučiteljica Melita Car- Čorko

     

Projekt GURAM na satovima razrednika u 2. p

Realizacija projekta GURAM- siGUrnim koRAciMa do budućnosti u 2.p razredu

Na satovima razrednika u sklopu projekta GURAM- siGUrnim koRAciMa  do budućnosti u 2. p razredu održane su tri radionice.

1.radionica

Razvijanje slike o sebi: Osobna iskaznica; Kako je biti u mojoj koži?

2. radionica

Javno vs. privatno ja; Moji odnosi

3. radionica

Dnevnik samopoštovanja

Ciljevi ovih radionica su:

- poticanje djece na promišljanje o sebi

-vođenje u tom procesu i podržavanje njihovog pozitivnog razvoja te davanje doprinosa razvoju samopoštovanja i samopouzdanja učenika

-upoznavanje i međusobno povezivanje učenika, stvaranje (bolje) grupne kohezije i pozitivnijeg okruženja i unaprjeđenje razrednih odnosa

Odrađene aktivnosti su povezane i, ponajviše, doprinose ostvarivanju odgojno-obrazovnih očekivanja međupredmetne teme „Osobni i socijalni razvoj“, domena A -„Ja“, konkretno:

• osr. A.4.1. Razvija sliku o sebi

• osr. A.4.3. Razvija osobne/svoje potencijale

Mirela Juras

Projekt GURAM na satovima razrednika u 2. a razredu

Sat razrednika u 2. a razredu i realizacija projekta GURAM- siGUrnim koRAciMa do budućnosti

U sklopu projekta GURAM- siGUrnim koRAciMa  do budućnosti u 2. a razredu održane su dvije radionice:

1. radionica 

Cool je biti poseban?

2. radionica

Kakav sam tvoj prijatelj?

Cilj ovih radionica :

-osvijestiti i slobodno izraziti svoju pripadnost manjinskoj ili većinskoj skupini

-upoznati i prihvatiti različitost

-jačati samopoštovanje

-asertivno se izražavati

-jačati grupnu dinamiku i povezanost

-prepoznati različite načine komunikacije u konfliktnim situacijama, te ukazati na prednosti korištenja  Ja -poruka

obavila učiteljica Melita Ogrinšak

           

        

Zahvalni idemo u radost života u 2.b i 2.p razredu

19.4. 2023. godine na dva sata Katoličkog  vjeronauka vjeroučiteljica Marica Celjak je održala  radionicu _Zahvalni idemo u radost života u 2.b razredu

29.5. ovu je radionicu održala u PŠ Poznanovec u 2.p

-radionica je dio aktivnosti planiranih u sklopu projekta GURAM – siGUrnim koRAciMa do budućnosti, 

-tijekom  radionice učenici su nizom aktivnosti usvojili i ove ishode teme:

učenik :

  • razumje da su svi ljudi, unatoč različitostima, jednaki u tome što žele živjeti i biti sretni, 
  •  vlastitim  primjerom i ponašanjem gradi ozračje zajedništva i prijateljstva u razrednoj zajednici

U nastavku pogledajte fotografije koje govore više od riječi!

 
 
 
 
 


"Život ima i svijetle i tamne strane"

Tijekom 2. mjeseca učenici 2.b i 2p. su usklopu teme:"Život ima i svijetle i tamne strane"-na satovima Katoličkog vjeronauka osim ishoda nastavnog predmeta provodili i ishode projekta GURAM . (OŠ KV A.2.1.  Učenik iznosi i opisuje osnovna iskustva o sebi, o drugima i svijetu u kojem  uočava svijetle i tamne strane.OŠ KV C.2.2. Učenik otkriva kako vrijednosti prijateljstva, pomaganja i opraštanja provoditi u životu.

Osim izvora znanja nastavnog predmeta tijekom radionice koristili smo i materijale s edukacije (radni list:"S emocjama na ti"?)

Projektne aktivnosti smo provodili tijekom svih satova s obzirom da i Kurikulum Katoličkog vjeronauka i MPT posebnu pažnju posvećuju i aktivnostima putem kojih učenici uče prihvaćati i uvažavati različitosti, razumjeti sebe i svoje potrebe te način na koji komuniciramo i surađujemo s drugima. 

 

(objavila: vjeroučiteljica M. Celjak )

Treća radionica za učenike drugih razreda

Održana treća preventivna radionica za učenike drugih razreda (2.a, 2.b i 2.p) od strane vanjskog suradnika dr.sc. Snježane Šarančić

 

srijedu 29.03.2023. godine u svim odjeljenjima drugih razreda (2.a, 2.b i 2.p) održana je treća, i posljednja radionica na temu Rješavanje problema (II. dio) od strane dr.sc. Snježane Šarančić.

Navedena radionica jedna je od planiranih aktivnosti projekta Osnovne škole Bedekovčina GURAM – siGUrnim koRAciMa do budućnosti, koji je sufinanciran od strane MZO-a, a prema Pozivu za financiranje preventivnih projekata u školskoj godini 2022./2023.

Cilj druge radionice o rješavanju problema je djecu na slikoviti način poučavati kako točno utvrditi uzroke problema ili nevolja. Ovim korakom djecu se poučava empatiji, tj. uči ih se prepoznati emocionalne reakcije drugih osoba i pravilno reagirati na njih. Osim toga, djeca uče pronalaziti uzroke problema pravilnim, asertivnim postavljanjem pitanja drugoj osobi o razlozima njegova postupanja. 

Radionica je trajala 45 minuta te su učenici bili veoma uspješni u pronalaženju uzroka problema te su radom u parovima pravilno prepoznali i reagirali na emocionalne reakcije druge osobe.

Slijedi nam s istim temama provesti po jednu radionicu s učiteljima OŠ Bedekovčina te s roditeljima učenika drugih razreda.

Fotografije iz 2.p razreda (učiteljica Mirela Juras):

 

Fotografije iz 2.b razreda (učiteljica Lorena Videk):

   

Fotografije iz 2.a razreda (učiteljica Melita Ogrinšak):

  

Lorena Videk, mag. prim. educ.

Druga radionica za učenike drugih razreda

Održana druga preventivna radionica za učenike drugih razreda (2.a, 2.b i 2.p) od strane vanjskog suradnika dr.sc. Snježane Šarančić

U utorak 14.03.2023. godine u svim odjeljenjima drugih razreda (2.a, 2.b i 2.p) održana je druga radionica na temu Rješavanje problema (I. dio) od strane dr.sc. Snježane Šarančić.

Navedena radionica jedna je od planiranih aktivnosti projekta Osnovne škole Bedekovčina GURAM – siGUrnim koRAciMa do budućnosti, koji je sufinanciran od strane MZO-a, a prema Pozivu za financiranje preventivnih projekata u školskoj godini 2022./2023.

Cilj prve radionice o rješavanju problema je poučiti učenike prvom koraku u tom procesu - usporiti s vlastitim reakcijama kako bi se postupilo promišljenije. Na taj način osvještavamo da je u problematičnim situacijama bitno stati i razmisliti  prije nego što išta učinimo. Učenike se poučava kako prepoznati tzv. „uzavrele“ i „ohlađene“ misli, te kako „uzavrelu“ misao zamijeniti „ohlađenom“.

Radionica je trajala 45 minuta te su učenici bili veoma uspješni u prepoznavanju i razlikovanju "uzavrelih" i "ohlađenih" misli što su i primijenili na rješavanju problemskih zadataka.

   

Fotografije iz 2.p razreda (učiteljica Mirela Juras):

         

Fotografije iz 2.b razreda (učiteljica Lorena Videk):

        

Fotografije iz 2.a razreda (učiteljica Melita Ogrinšak):

       

Lorena Videk, mag. prim. educ.

Prva radionica za učenike drugih razreda: Asertivnost

Održana prva preventivna radionica za učenike drugih razreda (2.a, 2.b i 2.p) od strane vanjskog suradnika dr.sc. Snježane Šarančić

U srijedu 01.03.2023. godine u svim odjeljenjima drugih razreda (2.a, 2.b i 2.p) održana je prva radionica na temu Asertivnosti od strane dr.sc. Snježane Šarančić.

Navedena radionica jedna je od planiranih aktivnosti projekta Osnovne škole Bedekovčina GURAM – siGUrnim koRAciMa do budućnosti, koji je sufinanciran od strane MZO-a, a prema Pozivu za financiranje preventivnih projekata u školskoj godini 2022./2023.

Na prvoj radionici učenici su imali prilike naučiti što je asertivnosti te kroz praktične aktivnosti i vježbe istaknula se važnost savladavanja asertivnih strategija za svu djecu, a naročito za onu koja su u riziku od depresije te onu s posebnim potrebama. Cilj prve radionice bio je poučiti svako dijete u razredu da jasno i odlučno, ali bez vrijeđanja drugih iznese svoj stav.

Naučili smo što je asertivnost te kako se u četiri jasna koraka izraziti bez da povrijedimo druge.

Četiri koraka asertivnosti:

1. Opiši situaciju.

2. Reci kako se osjećaš. Ne optužuj druge radi toga.

3. Zatraži točno određenu i malu promjenu.

4. Reci kako ćeš se osjećati radi te promjene.

Radionica je trajala 45 minuta te su učenici uspješno ovladali asertivnom tehnikom koju ćemo dalje nastaviti njegovati i u drugim područjima života.

 

Fotografije iz 2.p (učiteljica Mirela Juras):

 

Fotografije iz 2.b (učiteljica Lorena Videk):

  

Fotografgije iz 2.a (učiteljica Melita Ogrinšak):

  

Lorena Videk, mag.prim.educ.

Stručno usavršavanje - seminar "Sretno dijete"

Stručno usavršavanje djelatnica uključenih u projekt „GURAM – siGUrnim koRAciMa do budućnosti“

Seminar „Sretno dijete – program za osobni i socijalni razvoj u školi“ u organizaciji Foruma za slobodu odgoja

Dana 21. i 22. veljače 2023. godine u Zagrebu je održan seminar „Sretno dijete – program za osobni i socijalni razvoj u školi“ na kojem je sudjelovalo 6 djelatnica OŠ Bedekovčina (Mirela Juras, Melita Ogrinšak, Marica Celjak, Melita Car-Čorko, Silvija Ilić i Lorena Videk) uključenih u projekt „GURAM – siGUrnim koRAciMa do budućnosti“. Seminar je održan u organizaciji Foruma za slobodu odgoja. 

Kroz dvodnevni program, stručnjaci iz područja psihologije i pedagogije upoznali su polaznike s najnovijim spoznajama o zdravom i uspješnom socio-emocionalnom razvoju djece i mladih, kao i činiteljima dobrobiti zadovoljstva učitelja. Moglo se naučiti nešto više o prepoznavanju ranih indikatora mogućih problema djeteta te djelotvorna rješenja u komunikaciji.

        

  

Voditeljice dvodnevnog seminara bile su:

Ana Munivrana, voditeljica programa Razvoj osobnih i socijalnih kompetencija, FSO

Višnja Pavlović, voditeljica programa Volontiranje i aktivno građanstvo, FSO

Omogućeno je daljnje praćenje i podrška voditeljica seminara u implementaciji tema socio-emocionalnog učenja i mentalnog zdravlja u školi.

 

 Lorena Videk, mag. prim. educ.

 

      Sažetak projekta

Projekt GURAM – siGUrnim koRAciMa do budućnosti zamišljen je kao model dubljeg osnaživanja, jačanja i razvijanja osobnih i socijalnih kompetencija djece te osnaživanje i povezivanja svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa: učenika, učitelja i roditelja. 
Unazad nekoliko godina svjedoci smo sve većeg broja učenika koji imaju ozbiljne smetnje po mentalno zdravlje uzrokovane pandemijom COVID-a 19 i potresima. Djeca mlađe školske dobi također osjećaju velike promjene, tjeskobu, prekid rutine i sigurnosti, a nisu u mogućnosti razumjeti što se događa bez podrške odraslih. Učitelji su osobe s kojima učenici uz vršnjake provode najviše vremena tijekom svojeg boravka u školi te su važan zaštitni čimbenik u njihovom mentalnom zdravlju. Nažalost, mnogi učitelji se osjećaju nemoćno i nesigurno kada treba pomoći djetetu koje pokazuje probleme mentalnog zdravlja, što također loše utječe na njihovo mentalno zdravlje i zadovoljstvo poslom. Upravo zbog toga je važno stalno stručno usavršavanje učitelja i stručnih suradnika te uključivanje što većeg broja djece i mladih u školske preventivne programe kojima je cilj usmjeriti ih, voditi i poticati njihova mišljenja, upoznati sebe i osvijestiti svoje emocionalne snage, psihičke sposobnosti, želje i sklonosti. Na taj način će se ojačati zaštitni čimbenici koji osiguravaju mentalno zdravlje djece, a smanjit će se rizični čimbenici kao što su socijalna izolacija, poremećaji u ponašanju, odbacivanja i vršnjačko nasilje. 

 

Cilj projekta


Cilj projekta GURAM – siGUrnim koRAciMa do budućnosti  je osnaživanje kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika u radu s učenicima mlađe školske dobi u razrednim odjelima u kojima su integrirani učenici s teškoćama s ciljem usvajanja potrebnih znanja i vještina kako podržati mentalno zdravlje te emocionalni svijet djece i mladih te ih osnaživati u suočavanju s traumatskim događajima i učenje socio-emocionalnih vještina. Zbog čestih i nepredvidljivih emocionalnih ispada i nedostatku samokontrole kao odgovor na frustraciju učenika s poremećajima iz spektra autizma i ostalim teškoćama potrebno je, između ostalog, postaviti zdrave temelje njihovog socio-emocionalnog razvoja, ali i ostalih učenika u razredu. Kod svih učenika u razredu potrebno je razviti otpornost i jačanje mentalnog zdravlja, naučiti ih prihvaćati i uvažavati različitosti, razumjeti sebe i svoje potrebe te način na koji komuniciramo i surađujemo s drugima. Cilj nam je ranom prevencijom kroz školski preventivni program smanjiti eventualne obrasce neprihvatljivih ponašanja, već naučiti učenike nenasilno komunicirati i mirno rješavati sukob stvarajući kvalitetne odnose i sretne mlade ljude koji će moći ostvariti vlastite potencijale, koji su zadovoljni sobom, pozitivni, produktivni, kreativni te se dobro znaju nositi sa životnim nedaćama i stresovima. Stoga smatramo korisnim provesti po tri radionice u svim razrednim odjelima drugih razreda (2.a, 2.b i 2.p) u trajanju od 45 minuta do sat vremena kako bi stekli navedene kompetencije asertivnosti i vještine primjerenog rješavanja problema u razredu i u drugim, teškim životnim situacijama.

Mentalno zdravlje važno je u svakoj fazi čovjekovog života. Uz kvalitetno stručno osposobljavanje djelatnika škole, važno nam je omogućiti učenicima radionice na kojima će naučiti što je asertivnost i kako se suprotstaviti pesimističnim uvjerenjima te kako steći što objektivnije mišljenje o sebi da bi se osjećali ispunjeno i samopouzdano te mogli rješavati probleme i zauzeti se za sebe i svoja prava izravnim iznošenjem mišljenja i stavova bez da naštete drugoj osobi. 

Cilj nam je da u razredu djeca imaju „mirni kutak“ koji mogu koristiti kada se osjećaju preopterećeno, kada im je (trenutno) previše svega i kada vidimo da bi moglo doći do frustracije, nemira i ometanja ostatka vršnjaka pa koristimo tu strategiju kako bi prevenirali neko nepoželjno ponašanje. Imajući na raspolaganju „mirni kutak“ u razredu pretpostavljamo da će se sva djeca osjećati opuštenije, prihvaćeno i sigurnije što je svakako dobar preduvjet stvaranja dobre razredne klime s obzirom na detektirane potrebe u razredu.

Aktivnosti i metode 
 
Realizacija projekta temelji se na poboljšanju brige za mentalno zdravlje djece i mladih, osnaživanje kompetencija odraslih te stvaranjem podržavajućeg, poticajnog i zdravog okruženja za pozitivan razvoj djece i očuvanje njihovog mentalnog zdravlja.
Potrebna znanja i vještine odgojno-obrazovni djelatnici steći će dodatnim stručnim usavršavanjem i pohađanjem seminara u organizaciji FSO-a kako bi usvojena znanja i vještine učenici mogli stjecati edukacijom i kroz radionice svojih učitelja/stručnih suradnika i uključenih vanjskih suradnika.
 
Seminar stručnog usavršavanja:
1. dvodnevni seminar „Sretno dijete – program za osobni i socijalni razvoj u školi“ sudionici će usvojiti znanja i vještine o tome kako je proces odgoja i obrazovanja isprepleten s dječjim socio-emocionalnim razvojem, naučit će kakvo je to poticajno okružje za učenje, kako podržati mentalno zdravlje te emocionalni svijet djece i mladih te naučiti koliko su odnosi važni za zdrav psihofizički razvoj.
 
Praćenje i podrška voditeljica seminara u implementaciji tema socio-emocionalnog učenja i mentalnog zdravlja u školama.
 
Preventivne radionice za učenike od strane vanjskog suradnika dr.sc. Snježane Šarančić:
 
1. Asertivnost
2. Rješavanje problema 1
3. Rješavanje problema 2
 
Svaka bi radionica trajala 45 minuta do jedan sat. Radionice s učenicima provele bi se u drugom odgojno-obrazovnom razdoblju zbog prethodne potrebe za jačanjem njihovih čitalačkih vještina.
 
1. radionica: ističemo važnost savladavanjem asertivnih strategija za svu djecu, a naročito za onu koja su u riziku od depresije te onu s posebnim potrebama. Djeca izložena riziku od depresije su često deprimirana, povučena ili razdražljiva i ljuta te zato teško izražavaju svoje želje na jasan i uvjerljiv način. Djeca s posebnim potrebama su često anksiozna pa ih to sprječava da se jasno i primjereno založe za sebe. Cilj je poučiti svako dijete da jasno i odlučno, ali bez vrijeđanja drugih iznese svoj stav.
 
2. radionica: cilj prve radionice o rješavanju problema je poučiti učenike prvom koraku u tom procesu - usporiti s vlastitim reakcijama kako bi se postupilo promišljenije. Na taj način osvještavamo da je u problematičnim situacijama bitno stati i razmisliti  prije nego što išta učinimo. Učenike se poučava kako prepoznati tzv. „uzavrele“ i „ohlađene“ misli, te kako „uzavrelu“ misao zamijeniti „ohlađenom“.
 
3. radionica: u drugoj radionici o rješavanju problema djecu se na slikoviti način poučava kako točno utvrditi uzroke problema ili nevolja. Ovim korakom djecu poučavamo empatiji, tj. učimo ih prepoznati emocionalne reakcije drugih osoba i pravilno reagirati na njih. Osim toga, djeca uče pronalaziti uzroke problema pravilnim, asertivnim postavljanjem pitanja drugoj osobi o razlozima njegova postupanja. 
 
S istim temama provest će se po jedna radionica s učiteljima te s roditeljima učenika drugih razreda.
 
Rad u učionici kao sastavni dio preventivnih aktivnosti na Satovima razrednika:
Korištenje dostupnog radnog materijala za učitelje/nastavnike Odgojnog savjetovališta ERF-a pod nazivom „Slika o sebi - Okvir za osnaživanje učenika“ koji sadržava prijedloge većeg broja aktivnosti i pripadajućih radnih listova, a čija provedba je usmjerena poticanju djece i mladih na promišljanje o sebi, vođenju u tom procesu i podržavanju njihovog pozitivnog razvoja te davanje doprinosa razvoju samopoštovanja i samopouzdanja učenika. Sadržaji su iskoristivi i za upoznavanje i međusobno povezivanje učenika, stvaranje (bolje) grupne kohezije i pozitivnijeg okruženja te unaprjeđenja razrednih odnosa.
Zbirka nastavnih priprema „Protresi“ za razvoj emocionalne otpornosti i suočavanja s krizom za primjenu u osnovnim školama (dokumenti se mogu preuzeti s internetske stranice Foruma).
Korištenje dostupnog radnog materijala za učitelje/nastavnike Odgojnog savjetovališta Nastavno-kliničkog centra Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta pod nazivom „Briga za mentalno zdravlje“ koji predstavlja koristan resurs u provedbi aktivnosti s djecom i mladima vezano uz teme mentalnog zdravlja i socijalno-emocionalnih kompetencija. 
Korištenje drugih dostupnih socijalno pedagoških programa i radionica.
 
Pripremljene aktivnosti realizirati će se na mnogim satovima i kao dopuna preventivnom radu i školskim projektima. Izbor aktivnosti, dinamika i način rada prilagodljiv je posebnostima razrednih odjela (broju učenika, dobi, njihovim razvojnim karakteristikama i preferiranim modalitetima učenja, iskazanom interesu i potrebama, prethodnom iskustvu sudjelovanja u sličnim sadržajima, međusobnim odnosima, vremenskom okviru nastavnog sata i dr.). Aktivnosti će se izvoditi pojedinačno ili će se međusobno spajati i dopunjavati te proširivati novim sadržajima. 
Jedan dio materijala koristiti će se kao podloga za stručna usavršavanja na sjednicama Učiteljskih vijeća ili školskih stručnih aktiva razredne nastave te prilikom pripreme tematskih roditeljskih sastanaka ili psihoedukativnih predavanja za učenike. 
 
Uređenje i opremanje jednog dijela učionica drugih razreda (po jedna u matičnoj i PŠ Poznanovec) s ciljem stvaranja „mirnog kutka“ omogućti će svoj djeci i učiteljima jednu od uspješnih strategija za smirivanje nemirnog djeteta u razredu ovisno o njegovim individualnim potrebama te za učenje socijalno-emocionalnih vještina. Uređenje tog dijela učionica zasniva se na pretpostavci da se dijete tamo osjeća opušteno i smireno pa bi se u tu svrhu krenulo s nabavkom određene opreme koja bi se kasnije i po potrebi nadopunjavala iz vlastitih financijskih sredstava. Za početak bi se krenulo s nabavkom tepiha ili pjenastih strunjača, vreće za sjedenje, gnijezdo za ljuljanje ili možda terapijska njihaljka. Pješčani sat za mjerenje vremena (3-5 minuta), društvene igre, kinetički pijesak, torba sa senzoričkim lopticama, polutaktilna lopta ili lopta skakalica, asocijativne karte i sl.
 
Trajanje projekta: Školska godina 2022./2023. (odnosno od eventualnog prihvaćanja projektnog prijedloga – listopad/studeni 2022. – sredina lipnja 2023.)
 
U projektu će neposredno sudjelovati 6 djelatnika škole, 51 učenik i njihovi roditelji.
 
Koordinator projekta je Ivan Paradi, a voditeljica projekta je Lorena Videk, mag. prim. educ.
Za motivirane

ERASMUS +

Projekt

Nositelj Erasmus akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja (za razdoblje od 1.2.2023. - 31.12.2027.)

 

Europski projekti škole:

Erasmus+ KA 1:

"Kroz različitost do izvrsnosti"

"Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!"

''Abeceda znanosti''

Erasmus+ KA 229:

''Budi rješenje - recikliraj!''

Erasmus+ KA 210:

"ETHICS"

Europski projekt (REC):

''SNEP Junior''

 


Vrijeme primanja roditelja
Priloženi dokumenti:
Vrijeme primanja roditelja.pdf


Upisi u srednju školu

Poštovani roditelji, dragi učenici! 

Ovdje se nalaze sve novosti i dostupne informacije o upisima u srednju školu te zanimanjima koja nude određene srednje škole. 

Odluka o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2024./2025.

Pravilnik o elementima i kriterijima vrednovanja za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole 

      srednje.e-upisi.hr

 

Viber info-kanal o upisima u SŠ


UČIONICE

Materijali

PREVENTIVNI MATERIJALI I

PSIHOSOCIJALNA PODRŠKA

Ukoliko je Vama i/ili Vašem djetetu potrebna psihosocijalna podrška, možete je potražiti na sljedećim poveznicama: 

OBITELJSKI CENTAR KRAPINA

Hrvatska psihološka komora

Društvo psihologa Krapinsko - zagorske županije

Poliklinika za zaštitu zdravlja djece i mladih Grada Zagreba

Plavi telefon

''STELLA'' - mobilna aplikacija namijenjena mladima 11 - 18 godina i njihovim roditeljima/skrbnicima, usmjerena na promociju i prevenciju mentalnog zdravlja mladih

Centar za rehabilitaciju ERF-a 

RED BUTTON - MUP, online prijava nasilja na štetu djece 

Za sva pitanja, podršku i pomoć, unutar Škole, možete se obratiti djelatnicama stručne službe na:

osb-pedagog@kr.t-com.hr (pedagoginja), TEL: 588-204

socijalni-pedagog@os-bedekovcina.skole.hr (socijalna pedagoginja) TEL: 588-203

 


Smjernice MZO - važno!

Poštovani roditelji,

s obzirom na smjernice MZO-a (https://mzo.gov.hr/vijesti/smjernice-osnovnim-i-srednjim-skolama-vezano-uz-organizaciju-nastave-na-daljinu-uz-pomoc-informacijsko-komunikacijske-tehnologije/3585), molim vas da redovito pratite stranice OŠ Bedekovčina i da postupate prema objavama ili uputama razrednika.

Unaprijed zahvaljujem!


Coronavirus (2019-NCoV) - Informacije

 

Zbog povećanog interesa javnosti i medija, Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za javno zdravstvo svakoga dana na svojim mrežnim stranicama objavljuju najnovija saznanja u vezi coronavirusa. S obzirom na epidemiološku situaciju, informacije i preporuke se mogu realtivno brzo promijeniti, stoga molim pratite web stranice HZJZ-a (www.hzjz.hr) i Ministarstva zdravstva na kojima se svakodnevno  objavljuju ažurirani podaci  vezano uz coronavirus, kao i mjere prevencije, koje ćemo i mi redovito ažurirati:

https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/

https://zdravstvo.gov.hr/koronavirus-i-mjere-prevencije/4952

https://www.hzjz.hr/medunarodna-istrazivanja/koronavirus-najnoviji-podatci/

https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/pitanja-i-odgovori-o-novom-koronavirusu-2019-ncov/

https://www.koronavirus.hr/sto-moram-znati/8

 

 

 


EKO ŠKOLA

Eko škola


INFO - 2019./2020. šk./god.

Poštovani roditelji,

sve novosti i nformacije vezane za oraganizaciju rada u 2019./2020. školskoj godini, provođenju cjelovite kurikularne reforme, udžbenicima i ostalome, možete pronaći na ovom mjestu.

http://os-bedekovcina.skole.hr/roditelji/_kolska_godina_2019_2020_novosti_i_obavijesti


Next IoT projekti

STEM


IoT projekt - Now


MZO

MZO


BROŠURA

Opasnosti od strujnog udara uz prugu


AZOO


Brošura za roditelje

Brošura za roditelje - suzbijanje droga


www.UPISI.hr

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Otvoreni natječaji

Zalogajček

Fond Europske pomoći za najpotrebitije

 

Priloženi dokumenti:
Projekt Zalogajcek.docx


Oglasna ploča




preskoči na navigaciju