This publication [communication] reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Nakon što su našoj školi u proteklih pet godina uspješno realizirana tri Erasmus+ KA1 projekta (mobilnost djelatnika) i jedan Erasmus+ KA229 projekt (strateška partnerstva škola), od ove ćemo godine po prvi put kao partneri sudjelovati u Erasmus+ KA210 projektu (mala partnerstva)! Nositelj projekta pod nazivom "ETHICS - Explore and Transmit our Heritage and Ideals with Culture and Sport" je škola OGEC Notre-Dame, Marvejols, Francuska.
Agencija za mobilnost i programe EU odobrilo je financiranje projektnog prijedloga "ETHICS - Explore and Transmit our Heritage and Ideals with Culture and Sport"" u iznosu od 30.000,00 eura. Predviđeno trajanje projekta je 17 mjeseci (1.2.2024. - 30.6.2025.).
Najvažniji ciljevi projekta su:
Navedeni ciljevi realizirat će se kroz brojne zajedničke aktivnosti, od kojih su najznačajnije:
Kroz aktivnosti će se nastojati istražiti i poboljšati svoje znanje o europskoj zajedničkoj kulturi, europskim vrijednostima i načinu na koji sportaši dijele navedene vrijednosti.
Više o provedbi naših aktivnosti pogledajte na https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/ethics-explore-and-transmit-our-heritage-and-ideals-culture-and-sport/twinspace
Istraživanje o zajedničkim vrijednostima na početku projekta:
ODRASLI ISPITANICI
Na početku projekta proveli smo istraživanje među učenicima i roditeljima iz Francuske i Hrvatske o zajedničkim vrijednostima.
Uvod:
Istraživanje je sprovedeno kako bi se procijenilo znanje odraslih osoba o zajedničkoj europskoj kulturi, vrijednostima, povijesti i jezicima. Anketa je sadržavala devet pitanja koja su se odnosila na različite aspekte europske kulture i povijesti.
Metodologija:
U istraživanju je sudjelovao 21 ispitanik. Podaci su prikupljeni putem upitnika koji je uključivao pitanja o europskim vrijednostima, povijesnoj literaturi, razlozima osnivanja EU, datumima osnivanja, jezicima, definiciji demokracije i europskoj himni.
Rezultati:
1. Europske vrijednosti:
- Ispitanici su naveli različite vrijednosti koje uključuju slobodu, demokraciju, ljudska prava, jednakost, solidarnost i mir.
2. Zajednička literatura:
- Od 21 ispitanika, 17 je bilo u mogućnosti citirati neke tekstove iz zajedničke europske literature. Primjeri uključuju djela kao što su "Ilijada" i "Odiseja", "Božanstvena komedija" i "Don Quijote".
3. Glavni razlog stvaranja EU:
- Većina ispitanika je navela mir i stabilnost kao glavne razloge osnivanja EU, dok su drugi istaknuli ekonomski razvoj i suradnju među državama članicama.
4. Datum osnivanja EU:
- Ispitanici su uglavnom točno identificirali datum osnivanja EU, navodeći 1993. godinu kao ključnu (uspostavljanje EU Maastrichtskim ugovorom).
5. Europski jezici:
- Naveden je širok spektar jezika, uključujući francuski, engleski, njemački, španjolski, portugalski, talijanski i druge.
6. Definicija demokracije:
- Svi ispitanici su dali svoje definicije demokracije, koje su se uglavnom temeljile na ideji narodnog upravljanja i prava glasa.
7. Europska himna:
- Od 21 ispitanika, 19 je prepoznalo naziv europske himne, pri čemu je "Oda radosti" (Hymne à la joie) bila najčešće navođena.
Zaključak:
Rezultati ovog istraživanja pokazuju da odrasle osobe imaju solidno znanje o osnovnim aspektima europske kulture, povijesti i vrijednosti. Iako postoji određena varijabilnost u točnosti odgovora, većina ispitanika je bila u mogućnosti identificirati ključne elemente koji definiraju zajedničku europsku kulturu. Ovi rezultati mogu poslužiti kao osnova za daljnja istraživanja i edukacijske programe usmjerene na jačanje svijesti o europskom identitetu i vrijednostima.
Detaljnjije možete vidjeti u prilogu.
Istraživanje osmislile i provele :Myriam Gibelin i Marica Celjak, a analizu napravili Marica Celjak i Ivan Paradi
Istraživanje o zajedničkim vrijednostima na početku projekta:
UČENICI
Analiza istraživanja: Znanje o našoj zajedničkoj kulturi među učenicima na početku prve godine projekta:
Uvod
Ovo istraživanje ima za cilj procjeniti nivo znanja o zajedničkoj europskoj kulturi među učenicima. Anketirani su učenici različitih razreda. Analizirani podaci obuhvaćaju odgovore na pitanja o europskim vrednostima, literaturi, jezicima i drugim temama vezanim za europsku kulturu.
Metodologija
Istraživanje je sprovedeno putem on line upitnika. Učenici su odgovarali na pitanja o:
1. Europskim vrijednostima
2. Tekstovima zajedničke literature
3. Jezicima koji se govore u Europi
4. Definiciji demokracije
5. Himni Europe
Rezultati
1. Europske vrijednosti
Odgovori na pitanje o europskim vrednostima su varirali, ali su se najčešće pojavljivali sledeći odgovori:
- "Sloboda, demokracija, jednakost, bratstvo"
- "Poštovanje dostojanstva, jednakost, pravda"
- "Deljenje, poštovanje, sloboda, mir"
2.Literarni tekstovi
Većina učenika nije mogla navesti konkretne tekstove, ali su neki spomenuli djela kao što su "Ilijada i Odiseja", "Deklaracija o pravima čoveka" i "Kralj Edip".
3.Jezici
Učenici su pokazali solidno znanje o jezicima koji se govore u Evropi. Najčešće navedeni jezici su:
- Francuski
- Engleski
- Nemački
- Španski
- Italijanski
4. Definicija demokracije
Definicije demokracije su se uglavnom svodile na sljedeće koncepte:
- "Vlast naroda"
- "Narod bira svoje političke lidere"
- "Sistem u kojem narod učestvuje u odlučivanju"
5. Himna Europe
Odgovori na pitanje o himni Europe su pokazali određeni nivo zbunjenosti. Neki učenici su točno naveli "Odu radosti" (Ode to Joy), dok su drugi pomiješali sa nacionalnim himnama svojih zemalja, poput "Marseljeze".
Zaključak
Rezultati ovog istraživanja ukazuju na to da učenici imaju osnovno znanje o europskoj kulturi i vrijednostima, ali postoji prostor za unapređenje, posebno u poznavanju literarnih tekstova i europske himne. Potrebno je dodatno raditi na aktivnostima tijekom projekta ali i na nastavi redovnih predmeta kako bi se osnažilo razumijevanje i svijest o zajedničkoj europskoj kulturnoj baštini među mladima uz korištenje interaktivnih i multimedijalnih pristupa u nastavi kako bi se povećala zainteresiranost učenika za ove teme.
Podsticanje znanja o zajedničkoj europskoj kulturi među mladima je ključ za izgradnju međusobnog razumijevanja i solidarnosti u Europi. Samo kroz edukaciju i aktivno učešće možemo osigurati da sljedeće generacije budu svjesne bogatstva i raznolikosti koje europska kultura nudi.
Istraživanje osmislile i provele :Myriam Gibelin i Marica Celjak, a analizu napravili Marica Celjak i Ivan Paradi
Osnovna škola Bedekovčina je od 13. do 17. svibnja 2024. ugostila 17 učenika i 2 nastavnice iz iz škole OGEC Notre-Dame, Marvejols, Francuska, a u okviru projekta "ETHICS - Explore and Transmit our Heritage and Ideals with Culture and Sport". Ova suradnja obuhvaća zajednički rad na promociji europskih vrijednosti kroz različite aktivnosti.
Od samog početka projekta, učenici su sudjelovali u dvije virtualne mobilnosti tijekom kojih su se bolje upoznali, razmjenjivali ideje i zajedno radili na kreiranju logotipa projekta. Tijekom proteklog razdoblja provodili su sljedeće aktivnosti:
Njihove radove možete vidjeti u ovdje.
Također, zajednički su napisali tekst pjesme koja promiče europske vrijednosti, što je bio jedan od ključnih ciljeva projekta.
Zajednički susret u Osnovnoj školi Bedekovčina, održan od 13. do 17. svibnja, donio je mnoštvo aktivnosti koje su dodatno učvrstile prijateljstvo i suradnju između učenika dviju škola. Kroz radionice, kreativne aktivnosti i izlete na temu kulturne baštine, učenici su imali priliku produbiti svoje razumijevanje europskih vrijednosti i međusobno razmijeniti iskustva.
Aktivnosti su uključivale:
1. a) Diversity is richness-radionice promicanja i izgradnje zajedništva,tolerancije i prijateljstva (13.5. osmislila i provela Marica Celjak)
1. b)Radionice na temu europskih vrijednosti (My superhero for EU values)– učenici iz Hrvatske i Francuske su kroz različite metode istraživali što za njih znače europske vrijednosti i kako ih mogu primijeniti u svakodnevnom životu.(14.5 i 15.5.2024. osmislila i provela Marica Celjak)
2. Kreativne radionice – učenici su zajednički pripremili priredbu za javnost na kojoj su prikazali rezultate prethodnih aktivnosti.((14.5 i 15.5.2024. osmislile i provele Ivana Tomašković i Ivana Kranjčec)
3. Izlete (kulturno-povijesna baština) – posjeti lokalnim znamenitostima (Dvorac Gornja Bedekovčina, Bedekovčanska jezera, Etno selo Kumrovec, Spomenik hrvatskoj himni u Zelenjaku) omogućili su francuskim gostima da bolje upoznaju hrvatsku kulturu i tradiciju, ali i prirodne ljepote. ( u pratnji učiteljice: Marica Celjak, Mateja Posavec, Slavica Postonjski, Ivana Kranjčec )
4. Sportske aktivnosti – organizirani su sportski susreti i igre koje su poticale timski duh i prijateljstvo među učenicima, a posebna vrijednost bili su susreti s članovima "Udruge invalida Bedekovčina". ( 15.5.2024. osmislila i provela Ivana Vukić-Leskovar i Marica Celjak)
5. Snimanje zajedničke pjesme i videa - pjesmu All Colours United možete poslušati ovdje. ( provela Ivana Tomašković)
6. Završna svečanost za javnost - posljednjeg dana učenici su pokazali rezultate aktivnosti od početka projekta, ali su i u dva dana pripremili vrlo interesantnu interkulturalnu priredbu koju možete vidjeti na poveznici: ( osmislili i proveli svi nastavnici i učenici sudionici projekta )
Kakva je atmosfera vladala tijekom navedenih aktivnosti možete pogledati ovdje.
Projekt "ETHICS" pružio je jedinstvenu priliku učenicima da steknu nova znanja, razviju međukulturne kompetencije i uspostave trajna prijateljstva. Osnovna škola Bedekovčina je ponosna na sudjelovanje u ovom projektu i raduje se budućim suradnjama koje će obogatiti iskustva naših učenika.
Naši video uratci:
Zahvaljujemo se svim sudionicima i organizatorima na trudu i entuzijazmu te se veselimo budućim susretima i nastavku projekta "ETHICS".
Marica Celjak, koordinatorica projekta
Istraživanje o zajedničkim vrijednostima nakon provedenih aktivnosti 1. godine projekta:
ODRASLI ISPITANICI
Analiza rezultata istraživanja o znanju odraslih o zajedničkoj kulturi
Uvod
Istraživanje je provedeno kako bi se ispitalo razumijevanje i svijest odraslih o zajedničkoj europskoj kulturi, vrijednostima, književnosti, jezicima i demokraciji. U ovom članku analizirat ćemo rezultate prikupljene anketom te pružiti uvid u stanje znanja među odraslom populacijom.
Metodologija
Istraživanje je obuhvatilo niz pitanja koja su pokrivala europske vrijednosti, poznate literarne tekstove, poznavanje jezika, definiciju demokracije te poznavanje europske himne. U istraživanju su sudjelovali odrasli iz različitih europskih zemalja.
Rezultati
1. Europske vrijednosti
Sudionici su navodili različite vrijednosti koje povezuju s Europom. Najčešće spominjane vrijednosti uključuju:
- Sloboda
- Jednakost
- Ljudska prava
- Demokracija
- Solidarnost
- Raznolikost
- Ekonomska, socijalna i teritorijalna kohezija
2. Poznavanje zajedničke literature
Odgovori na ovo pitanje su pokazali nizak stupanj poznavanja zajedničkih književnih tekstova. Neki od sudionika su naveli imena autora ili općenite termine, ali većina nije mogla precizno navesti specifične tekstove. Primjeri odgovora uključuju:
- „Non je me rappele de traités ou d'accords“
- „La Chanson de Roland“.,"The Bible"," The Iliad and the Odyssey"
3. Poznavanje jezika
Većina sudionika je navela nekoliko jezika koje poznaje ili koje smatra važnima za Europu. Najčešće spominjani jezici uključuju:
- Engleski
- Francuski
- Španjolski
- Talijanski
- Njemački
- Portugalski
4. Definicija demokracije
Sudionici su imali različite interpretacije pojma demokracije, ali svi odgovori su naglašavali ključne aspekte kao što su:
- „Vladavina koju bira narod“
- „Građanstvo i poštovanje“
- „Sloboda izbora i izražavanja mišljenja“
- „Zemlja u kojoj građani slobodno biraju svoje predstavnike“
5. Europska himna
Poznavanje europske himne je bilo umjereno, s većinom sudionika koji su točno identificirali „Odu radosti“ („Ode to Joy“) kao himnu Europe.
Zaključak
Rezultati istraživanja pokazuju da postoji osnovno razumijevanje europskih vrijednosti i koncepta demokracije među odraslom populacijom, ali postoji potreba za boljom edukacijom i širenjem svijesti o zajedničkoj europskoj literaturi i kulturnom nasljeđu. Također, poznavanje jezika je na zadovoljavajućoj razini, što je ključno za međusobno razumijevanje i koheziju među europskim narodima.
Ovi rezultati sugeriraju da bi daljnji napori trebali biti usmjereni na jačanje kulturne svijesti i obrazovanja o zajedničkoj povijesti i vrijednostima Europe kako bi se dodatno ojačao europski identitet i solidarnost.
UČENICI:
Uvod
Nakon što smo na početku provedbe projekta proveli istraživanje o našoj zajedničkoj kulturi, interesiralo nas je u kojoj su mjeri , a nakon provedenih aktivnosti učenici napredovali .
Metodologija
Istraživanje je sprovedeno putem on line upitnika. Učenici su odgovarali na pitanja o:
1. Europskim vrijednostima
2. Tekstovima zajedničke literature
3. Jezicima koji se govore u Europi
4. Definiciji demokracije
5. Himni Europe
Rezultati
1. Europske vrijednosti
Iz učeničkih je odgovora razvidno da su uočili da Europska unija temelji svoje vrijednosti na ljudskom dostojanstvu, slobodi, jednakosti, vladavini prava i poštovanju ljudskih prava.Navode da EU promiče toleranciju,uključivost, pravdu, solidarnost...
2.Literarni tekstovi
Učenici su spomenuli djela kao što su "Ilijada i Odiseja",“ Biblija“, „Romeo i Julija“, „Jadnici“
3.Jezici
Učenici su pokazali solidno znanje o jezicima koji se govore u Europi. Najčešće navedeni jezici su:
- Francuski,Engleski,-Hrvatski, Nemački, Španski, Italijanski,Turski
4. Definicija demokracije
Učenici su navodili da je demokracija oblik vladavine u kojem su vlast i odlučivanje u rukama naroda, ali da je to ponekad u praksi teško za provesti.
5. Himna Europe-učenici su točno naveli "Odu radosti" (Ode to Joy),ali neki su je i dalje pomiješali sa nacionalnim himnama svojih zemalja.
Zaključak
Rezultati ovog istraživanja ukazuju da su učenici napredovali u znanju o europskoj kulturi i vrijednostima, ali i dalje postoji prostor za unapređenje, posebno u poznavanju literarnih tekstova- Potrebno je dodatno raditi na aktivnostima tijekom projekta ali i na nastavi redovnih predmeta kako bi se osnažilo razumijevanje i svijest o zajedničkoj europskoj kulturnoj baštini među mladima uz korištenje interaktivnih i multimedijalnih pristupa u nastavi kako bi se povećala zainteresiranost učenika za ove teme.
Detaljnije u prilogu:
Istraživanje osmislile i provele :Myriam Gibelin i Marica Celjak, a analizu napravili Marica Celjak i Ivan Paradi
“ ETHICS- Explore and Transmit our Heritage and Ideals with Culture and Sport"
Tijekom prvog polugodišta 2024/25.šk.god. učenici uključeni u projekt ETHICS proveli su zanimljivo i kreativno istraživanje. Fokusirali su se na povijest Olimpijskih igara, analizirajući njihov razvoj od antičke Grčke do modernog doba. Kroz istraživanje su istaknuli ključne trenutke, poput uvođenja zimskih olimpijskih igara i sudjelovanja žena u sportovima.
Osim povijesnog aspekta, učenici su se bavili analizom vrijednosti Europske unije, poput poštovanja ljudskog dostojanstva, solidarnosti i jednakosti, te su razmatrali njihovu primjenu u sportu. Kroz primjere fair play-a i inkluzije sportaša s invaliditetom, učenici su naglasili važnost ovih vrijednosti za stvaranje ravnopravnog i pravednog društva.
Rezultate svog rada učenici su predstavili kroz kreativne plakate i izradu e-knjige, čime su dodatno razvili svoje digitalne i prezentacijske vještine. Aktivnosti projekta ETHICS imaju za cilj pokazati i je kako se kroz obrazovanje i sport mogu promicati univerzalne vrijednosti.
Pogledajte našu e-knjigu.
Učenici gledali film o Draženu Petroviću u sklopu projekta ETHICS
14. 12.2024. učenici od 5. do 8. razreda sudjelovali su u posebnoj aktivnosti projekta ETHICS. U Varaždinu su u kinu "Ljudevit Gaj" gledali inspirativni dokumentarni film "Dražen". Film donosi detaljan prikaz života i karijere Dražena Petrovića, jednog od najvećih košarkaša svih vremena.
Kroz ovaj film učenici su upoznali Draženov put od skromnih početaka u Šibeniku do osvajanja europskih i američkih parketa. Posebno je naglašena njegova strast za radom, predanost sportu i borba protiv stereotipa, čime je pridonio pozitivnoj percepciji europskih košarkaša u SAD-u. Draženova odlučnost i sportski duh postali su simbol vrijednosti poput jednakosti, izvrsnosti i poštovanja – ključnih vrijednosti kako u sportu, tako i u svakodnevnom životu.
Ova aktivnost potaknula je učenike na promišljanje o važnosti timskog rada, ustrajnosti i fair play-a, povezujući Draženovu životnu priču s temeljnim vrijednostima koje promiče projekt ETHICS.
Marica Celjak,koordinator
Nositelj Erasmus akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja (za razdoblje od 1.2.2023. - 31.12.2027.)
Erasmus+ KA 1:
"Kroz različitost do izvrsnosti"
"Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!"
Erasmus+ KA 229:
''Budi rješenje - recikliraj!''
Erasmus+ KA 210:
Poštovani roditelji, dragi učenici!
Ovdje se nalaze sve novosti i dostupne informacije o upisima u srednju školu te zanimanjima koja nude određene srednje škole.
Odluka o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2024./2025.
Viber info-kanal o upisima u SŠ
UPUTE za TEAMS (pdf)
Virtualne učionice, 2021./2022. - predmetna nastava
Virtualne učionice - razredna nastava i ostalo, 2021./2022.
1. - 4. r - HRT 3 program
Dopunska nastava OŠ Bedekovčina
Dodatna nastava OŠ Bedekovčina
Vrednovanje i ocjenjvanje, nastava na daljinu - MZO
Teams aplikacija:
GSM - Google play
Tableti - imaju instalirano
Učenici koriste svoje AAI podatke.
PREVENTIVNI MATERIJALI I
PSIHOSOCIJALNA PODRŠKA
Ukoliko je Vama i/ili Vašem djetetu potrebna psihosocijalna podrška, možete je potražiti na sljedećim poveznicama:
Društvo psihologa Krapinsko - zagorske županije
Poliklinika za zaštitu zdravlja djece i mladih Grada Zagreba
''STELLA'' - mobilna aplikacija namijenjena mladima 11 - 18 godina i njihovim roditeljima/skrbnicima, usmjerena na promociju i prevenciju mentalnog zdravlja mladih
Centar za rehabilitaciju ERF-a
RED BUTTON - MUP, online prijava nasilja na štetu djece
Za sva pitanja, podršku i pomoć, unutar Škole, možete se obratiti djelatnicama stručne službe na:
osb-pedagog@kr.t-com.hr (pedagoginja), TEL: 588-204
socijalni-pedagog@os-bedekovcina.skole.hr (socijalna pedagoginja) TEL: 588-203
Poštovani roditelji,
s obzirom na smjernice MZO-a (https://mzo.gov.hr/vijesti/smjernice-osnovnim-i-srednjim-skolama-vezano-uz-organizaciju-nastave-na-daljinu-uz-pomoc-informacijsko-komunikacijske-tehnologije/3585), molim vas da redovito pratite stranice OŠ Bedekovčina i da postupate prema objavama ili uputama razrednika.
Unaprijed zahvaljujem!
Zbog povećanog interesa javnosti i medija, Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za javno zdravstvo svakoga dana na svojim mrežnim stranicama objavljuju najnovija saznanja u vezi coronavirusa. S obzirom na epidemiološku situaciju, informacije i preporuke se mogu realtivno brzo promijeniti, stoga molim pratite web stranice HZJZ-a (www.hzjz.hr) i Ministarstva zdravstva na kojima se svakodnevno objavljuju ažurirani podaci vezano uz coronavirus, kao i mjere prevencije, koje ćemo i mi redovito ažurirati:
https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/
https://zdravstvo.gov.hr/koronavirus-i-mjere-prevencije/4952
https://www.hzjz.hr/medunarodna-istrazivanja/koronavirus-najnoviji-podatci/
https://www.koronavirus.hr/sto-moram-znati/8
Poštovani roditelji,
sve novosti i nformacije vezane za oraganizaciju rada u 2019./2020. školskoj godini, provođenju cjelovite kurikularne reforme, udžbenicima i ostalome, možete pronaći na ovom mjestu.
http://os-bedekovcina.skole.hr/roditelji/_kolska_godina_2019_2020_novosti_i_obavijesti
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |