



(Ova publikacija odražava isključivo stajalište autora publikacije i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.)
Koordinatorica projekta i urednica stranice : Marica Celjak
“Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!” Erasmus+KA1

Nakon što je prošle godine odobreno financiranje projekta “Kroz različitost do izvrsnosti” u sklopu Erasmus+ KA 1 programa (mobilnost pojedinaca), i ove je godine Agencija za mobilnost i programe EU visoko ocijenilo i odobrilo financiranje projektnog prijedloga OŠ Bedekovčina pod nazivom “Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!” u iznosu od 12.758,00 eura. Projekt će trajati 24 mjeseca (početak 2. rujna 2019., završetak 1. rujna 2021.), a u mobilnostima će sudjelovati ukupno 6 djelatnika OŠ Bedekovčina – Marica Celjak, Melita Ogrinšak, Andrea Mokrovčak, Lorena Videk, Petra Vuković i Sunčica Ban.
Radi pandemije trajanje projekta je produženo do 9. mjeseca 2022.

Projekt „Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!“
Nakon što je tijekom ožujka i travnja 2018. godine u OŠ Bedekovčina provedeno opsežno samovrednovanje, obradom i analizom prikupljenih upitnika, s naglaskom na odgovore i stavove učenika, jasno su se izdvojila dva područja u kojima je nužno unapređenje. Jedno područje definirali su učenički odgovori na anketne tvrdnje koje se tiču opće emocije učenika prema školi i zanimljivosti nastavnih sadržaja i načina predavanja učitelja, a drugo područje učenički odgovori na tvrdnje vezane za međusobne odnose učenika u školi. Odgovori učenika u velikoj su se mjeri podudarali s rezultatima praćenja i analize uspjeha učenika, gdje se kod određenog dijela učenika utvrdila niska razinu usvajanja odgojno-obrazovnih ishoda, što je na kraju rezultiralo i relativno lošim uspjehom. I kod međusobnih odnosa među učenicima analize upućuju na lagani porast neprihvatljivih oblika ponašanja i isključivosti te međuvršnjačkih sukoba ili nasilnih oblika ponašanja među učenicima. Kako bismo u čim većoj mogućoj mjeri povećali zainteresiranost učenika za nastavu i školu (a samim time poboljšali njihov uspjeh) te poboljšali klimu u razredu i školi, nužno je dodatno osposobljavanje i usavršavanje učitelja i stručnih suradnika, kako na području novih metodičkih i didaktičkih principa te inovativnih metoda u poučavanju, tako i na području razvijanja soci-emocionalnih vještina i kvalitetnog suradničkog odnosa učenik-učenik i učenik-učitelj. S obzirom da igra potiče maštu i kreativnost te je učenicima najzabavniji oblik učenja, gdje ujedno dolazi do razvoja komunikacijskih i opće socijalnih vještina i jačanja osjećaja pripadnosti i prihvaćanja, implementaciju igre u nastavni proces vidimo kao velik potencijal za unapređenje navedenih prioritetnih područja unapređenja škole. Ukupno u projektu i timskoj mobilnosti sudjeluje 6 zaposlenika škole; dvije učiteljice razredne nastave, dvije učiteljice engleskog jezika, vjeroučiteljica i stručna suradnica pedagoginja. Navedeni učitelji i stručni suradnici svojim profilima obuhvaćaju stručna područja i ciljane skupine učenika gdje se pokazala najveća potreba za unapređenjem. Nakon osmišljavanja projekta, odabrani i uključeni učitelji i stručna suradnica su putem eTwinninga i SEG-a odabrali edukacije/mobilnosti koji odgovaraju ciljevima projekta i potrebama škole, vezanim za unapređenje kvalitete nastave i prevencije neprihvatljivih oblika ponašanja. Odabranim mobilnostima će učitelji i stručni suradnici putem edukacija, upoznavanja drugih obrazovnih sustava i primjera dobre prakse, dobiti najkvalitetnije i najprimjenjivije nove spoznaje i iskustva koje će kasnije diseminirati na stručnim aktivima, razrednim i učiteljskim vijećima i roditeljskim sastancima u OŠ Bedekovčina te ih implementirati u nastavni proces u Osnovnoj školi Bedekovčina, a kako bi se povećao interes učenika za školu, očuvala i podigla razina izvrsnosti koju škola ima te trajno poboljšala psihosocijalna klima i odnosi među učenicima. Na taj način će svi učitelji i stručni suradnici OŠ Bedekovčina biti upoznati s novo stečenim znanjima, vještinama i iskustvima, a roditelji i učenici će biti dodatno educirani. Osim što će svi dionici odgojno-obrazovnog procesa u OŠ Bedekovčina steći nove nužne kompetencije, očekivani dugoročni rezultati projekta su povećani interes učenika za nastavni proces i veći uspjeh u odgojno-obrazovnim postignućima, koje će za posljedicu imati osjećaj zadovoljstva i ispunjenosti kod učenika, učitelja i roditelja.
Vidljivost projekta osigrali smo i na E-Twiningu gdje smo kreirali projekt baziran na ovome ali smo ga i proširili kroz suradnju s vanjskim partnerima i novim aktivnostima. Više na https://os-bedekovcina.skole.hr/skola/projekti/etwinning_projekt_school_is_cool_let_s_play_and_learn_
VIŠE O PROVEDBI PROJEKTNIH AKTIVNOSTI:
https://os-bedekovcina.skole.hr/skola/projekti/etwinning_projekt_school_is_cool_let_s_play_and_learn_
Prva mobilnost u okviru Erasmus+ projekta OŠ Bedekovčina, „Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!“ – 4. – 8. Studenog 2019., Pirej, Grčka
Od 4. do 8. studenog obavljena je prva mobilnost dvogodišnjeg Erasmus+ projekta Osnovne škole Bedekovčina „Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!“.Pedagoginja Petra Vuković boravila je 5 dana u Pireju na tečaju „Innovative Teaching Methods“ organiziranog od strane osiguravatelja tečaja IDEC, Pirej, Grčka.Na istom tečaju je sudjelovalo 14 kolega iz Španjolske, Italije, Litve, Njemačke i Mađarske iz srednjih i osnovnih škole, fakulteta, privatnih i javnih škola.Tečaj je obuhvatio sadržaje uz inovativne metode nastave kao što su: projektne metode, debata, umna mapa, etička dilema, mapa regije, igra, drama… Sadržaji su prezentirani kroz teorijski dio i praktične vježbe kroz koje se naučeno provjeravalo, uvježbavalo i nadograđivalo.
Evo što nam je otečaju ispričala Petra:
Tečaj je bio jako dobro organiziran, stručni predavači. Grupa je bila zainteresirana za rad, a istovremeno zainteresirani za druženja i prijateljstva.Agencija IDEC osigurala nam je razgledavanje Atene i Pireja pa sam tako imala priliku vidjeti Atensku akropolu te njihov muzej. Atenska akropola nalazi se na jednome od brežuljaka u atenskoj dolini naseljenome još u neolitičkom razdoblju. Dio je grada na uzvisini, strmu brijegu, koji dominira okolicom, utvrđen i opasan kamenim zidinama.Također, imala sam priliku isprobati njihova jela koja su zaista jako fina, ali i zasitna. Njihovo tradicionalno jelo Souvlaki s tzatziki umakom je jako fino (slično našem kebabu u lepinji).Koliko god smo se trudili ne izgledati kao turisti, to nismo mogli izbjeći jer je kod njih bilo 25 stupnjeva i mi smo bili u kratkim rukavima dok oni već imaju jakne na sebi.
Sredozemno more je u ovom periodu još uvijek jako toplo i pogodno za kupanje.
Kroz razgovore s ljudima iz grupe uočila sam da Hrvatska u obrazovanju ne zaostaje za Europom. Svi se susrećemo sa sličnim problemima u odgoju i obrazovanju, ali su na tečaju sudjelovali jako motivirani ljudi pa se vidjelo na njima da svaku situaciju nastoje riješiti što kvalitetnije i da se trude postići što više u obrazovanju djece i mladih.
–objavila Marica Celjak
2020. godine pandemija Covid 19 uvjetovala je promjene u planiranim mobilnostima , redovito smo pratili obavjesti i savjete koje smo dobivali na on-line satancima i putem platforme AMPEU
22.-26.3.2020. sudionicama u projektu upućen je Upitnik o provedbi projekta (desk monitoring), a rezultate smo poslali Agenciji.
22. srpnja 2020., koordinatorica je sudjelovala na on-line satanku “Opće obrazovanje, KA1 – projekti u provedbi”–
(Teme :1.Stanje KA1 projekata vezano uz pandemiju koronavirusa SARS-CoV-19
2. Pitanja vezana uz pravne i financijske aspekte provedbe projekata mobilnosti u području općeg odgoja i obrazovanja
Izvješće – u prilogu.
2.travnja dobili smo : Upute o postupanju prijave i evidencije mobilnosti u slučaju više sile u kontekstu situacije širenja koronavirusa
27.4.2020. Sastanak školskog tima (Zoom)
Tema :Provedba projekta 2019-1-HR01-KA101-060654 u uvijetima COVID-19
25-29. svibnja 2020. TJEDAN ŠKOLSKE IGRE U NAŠOJ ŠKOLI
Nakon što su se učenici nižih razreda vratili u školu odlučili smo uz poštivanje epidemioloških mjera organizirati cijeli tjedan pojačane aktivnosti bazirane na igri .Također smo jedan dan posvetili igrama na otvorenom. To su bile igre koje su nakon istraživanja prošlih vremena prikupili učenici viših razreda . Kako je to izgledalo možete vidjeti u priloženim fotografijama i u galeriji.


Također smo se na taj način priključili aktivnostima na nivou Županije vezanim uz obilježavanje dana vezanih za prevenciju ovisnosti – “Igrajmo se, živimo zdravije” https://www.kzz.hr/obiljezavanje-znacajnih-datuma-vezanih-za-prevenciju-ovisnosti-film-igrajmo-se-zivimo-zdravije
29.01.2021. je održan sastanak sudionika na projektu:
Dnevni red:
1.Analiza provedenih aktivnosti- izvješća sudionika
2.Mobilnosti- analiza trenutnog stanja i projekcije budućih realizacija
3. Svjetski dan igre 3.2.
.png)
.png)
27.05.2021. je održan sastanak sudionika na projektu:
Dnevni red:
1.Analiza provedenih aktivnosti- izvješća sudionika
2.Mobilnosti- analiza trenutnog stanja i projekcije budućih realizacija
3. Upitnik zadaovoljstva provedenim aktivnostima
5. Istraživanje o korištenju igre-dogovor o provedbi
4.Različito
UPITNIK ZADOVOLJSTVA sudionica dosadašnjom provedbom Erasmus+ KA1 projekta ”Škola je fora-zaIGRAJMO se i učimo”
Na satanku je proveden Upitnik zadovoljstva sudionica dosadašnjom provedbom Erasmus+ KA1 projekta”Škola je fora-zaIGRAJMO se i učimo’ . Upitnik je ispunilo svih 6 sudionica te su dosadašnju provedbu, unatoč neplaniranim okolnostima, ocijenile visokim ocjenama.
Kao razloge nezadovoljstva navode okolnosti pandemije zbog koje se planirane mobilnosti i druge aktivnosti nisu mogle provesti kako je planirano u projektnom prijedlogu. Sve sudionice redovito kontaktiraju s organizacijama domačinima tečaja, učiteljica Sunčica B. je
izvijestila da tečaj (Gamification, UK, London, 17.5. – 23.5.2020.) otkazan je zbog sporazuma o izlasku Velike Britanije iz EU (Brexit).
Drugi tečaj koji je prijavila (Gamification: Active Methodologies in Education, Irska, Dublin, 12.4.2020. – 19.4.2020., PROJECT MANAGEMENT SPAIN ERASMUS PLUS, S.L.U.) izmijenjen je jer je neposredno prije planiranog odlaska u našoj zemlji proglašen lockdown uslijed pandemije uzrokovane COVID-19 i sve zračne linije su obustavljene te su otkazani svi tečajevi u Europi. Kasnije je organizator ponudio isti tečaj U Španjolskoj (Alicante, 11.8.2020. – 17.8.2020.) koji je naposljetku otkazan te organizator više nije ponudio održavanje tečaja . Kontaktirala je organizacij
Plus Project Erasmus+ Courses Plus Project Academy ( tečaj :Gemification ). Učiteljica Lorena V. je imala slične teškoće :
Tečaj koji je prvotno prijavila (Waldorf pedagogy in early childhood schools, Lisabon, 20.-25.4.2020.) je izmijenjen jer je neposredno prije planiranog odlaska u našoj zemlji proglašen lockdown uslijed pandemije uzrokovane COVID-19 i sve zračne linije su obustavljene te su otkazani svi tečajevi u Europi. Kasnije je bila nešto teža komunikacija s istim pružateljem tečaja te je bio premali broj zainteresiranih polaznika da se isti tečaj održi naknadno.Na SEEG-u je pronašla novi tečaj u Firenci koji je kompatibilan ciljevima i ishodima projekta .
Ostale djelatnice su pomaknule datume mobilnosti, i u kontaktu su s organizacijama koje planiraju održati tečajeve .
KORIŠTENJE I UČINKOVITOST IGRE U NASTAVI –istraživanje o korištenju i učinkovitosti igre u nastavi u sklopu Erasmus+ KA1 projekt “Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!”
(Ova publikacija odražava isključivo stajalište autora publikacije i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.)
Istraživanje sam provela među nastavnicima i učenicima OŠ Bedekovčina kako bih utvrdila u kojoj mjeri nastavnici koriste igru , u koje svrhe i koji su benifiti njenog korištenja. Usporedo sam ispitala i stavove učenika o ovoj temi.
Istraživanje koje smo proveli potvrdilo je korištenje i učinkovitost igre u nastavi. Učitelji igru u nastavi najviše koriste više puta tjedno. Učiteljima su se sljedeće igre pokazale učinkovitima u razrednoj nastavi: igre asocijacija, igre riječima, natjecateljske igre, križaljke … Učenici najviše vole igre asocijacija i natjecateljske igre. Učitelji igre najviše koriste u uvodnom i završnom dijelu sata. Učitelji igru koriste u svim školskim predmetima. Učitelji s manje godina staža navode veći broj digitalnih igara koje su im se pokazale učinkovitima u razrednoj nastavi, dok učitelji s više staža više koriste igre koje nisu nužno digitalne. Istraživanja motivacijske uloge igre u nastavi pokazuju da igra kao metoda poučavanja ima mnogo prednosti :aktivnost djece u igri veća je nego u drugom obliku učenja;igra povećava motivaciju, interes, izaziva veću pažnju, te učenje čini zanimljivijim nego drugi način rada;igre se mogu primijeniti s učenicima različitih uzrasta i različitih sposobnosti, ali se pokazalo da su posebno korisne za djecu koja se ne mogu iskazivati, djecu iz deprimiranih socijalnih sredina ili onu koja imaju neke druge poteškoće.
Učenici su potvrdili da nastavnici koriste igru u nastavi , razredna nastava više koristi igre na otvorenom i razne društvene igre dok su u predmetnoj nastavi više zastupjene računalne igre.Učenici se u velikoj mjeri slažu s tvrdnjama:
Igra učenje čini zanimljivijim nego drugi način rada; 4,32 (od 5 )
Kada učiteljica / učitelj koristi računalne ili druge igre , naučene sadržaje duže pamtim. 3.89
Računalne ili druge igre mi pomažu da bolje razumijem nastavno gradivo. 4,18
Računalne ili druge igre mi pomažu da lakše zapamtim nastavno gradivo: 4,21Bolje mi je kada imamo provjeru znanja pomoću računalne igre (kahoot, quizlet i slično ) 4,43
A za kraj su još napisali: “da se kroz igru zabavljamo i bolje ponavljamo naučeno gradivo.”
“Da se učimo preko igre.” “To je zabavan način učenja”
objavljeno:13.6.2021.
.png)
.png)
.png)
___________________________________________________________________________________________________________________________
Druga mobilnost u okviru Erasmus+ projekta OŠ Bedekovčina, “Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!” (23. 6. 2021. – 2. 7. 2021., Malaga, Španjolska)


Od 23. lipnja do 2. srpnja održana je druga mobilnost Erasmus+ projekta Osnovne škole Bedekovčina, “Škola je fora – zaIGRAJMO se i učimo!”
Učiteljica engleskog jezika, Sunčica Ban, sudjelovala je na tečaju “Gamification” koji je održan u španjolskom gradu Malagi.
Interaktivnim predavanjima i radionicama, uz inovativne metode nastave (projektno učenje, interdisciplinirani pristup), polaznici su se upoznali s terminom igrifikacije (definicija, povijest, odabir odgovarajuće igrifikacije za određeni razred), elementima igrifikacije (dinamika, mehanika, komponente), dizajnom igre, razlikama između igre i igrifikacije, prednostima i nedostacima igrifikacije te načinima primjene i evaluacije igrifikacije u razredu. Polaznici su posljednji dan tečaja osmislili i dizajnirali vlastitu igrifikaciju sa svim njezinim pripadajućim komponentama. Razvijali su jezične i komunikacijske vještine na engleskom jeziku te su unaprijedili informatička znanja proučavanjem različitih aplikacija i programa za dizajniranje videoigara te igrifikacije.

Na tečaju je, uz učiteljicu Ban iz OŠ Bedekovčina, sudjelovalo još pet učiteljica iz Poljske i Rumunjske te su do kraja tečaja polaznici razmijenili iskustva iz učionice te su naučili različite metode, pristupe i načine korištenja elemenata oblikovanja igre izvan konteksta u kojem se igra obično provodi, s ciljem motivacije i angažiranosti osoba uključenih u igrifikaciju. Uz redovna predavanja, polaznici su imali priliku upoznati i povijest i kulturu Malage te okolnih mjesta pokrajine Andaluzije.
___________________________________________________________________________________________________________________________
Diseminacija tečaja na UV-u
Diseminacija sadržaja i aktivnosti s mobilnosti Gamification (IGRIFIKACIJA)
Na 12. sjednici Učiteljskog vijeća održanoj 9. srpnja 2021. godine, učiteljica engleskog jezika (Sunčica Ban) održala je predavanje/diseminaciju mobilnosti (tečaj Gamification – Malaga, Španjolska, 23.6.2021. – 2.7.2021.). Sudionici su imali prilike saznati informacije o tečaju i pojmu Gamification. Upoznati su sa strategijama i elementima igrifikacije te njihovoj primjeni u nastavi. Predočeni su im primjeri dobre prakse te su i sami pokušali osmisliti jednu igrifikaciju.


_________________________________________________________________________________________________________________________
STRUČNI AKTIV RAZREDNE NASTAVE
Na stručnom aktivu razredne nastave OŠ Bedekovčina koji je održan 8. veljače 2022. godine, učiteljica engleskog jezika (Sunčica Ban) održala je radionicu s praktičnim aktivnostima kojima je pokazala naučeno na tečaju u Malagi (Španjolska, 23.6.2021.-2.7.2021.).
TEORIJSKI DIO:
- upoznavanje s pojmovima igra i igrifikacija
- razumijevanje razlike između pojmova igra i igrifikacija
- primjeri igara u nastavi/primjeri dobre prakse
- primjeri igrifikacije u svakodnevici
- primjeri igrifikacije u nastavi/primjeri dobre prakse
- razumijevanje pozitivnih i negativnih učinaka igrifikacije
PRAKTIČNI DIO:
- osmišljavanje igre i igrifikacije u grupama
- prezentacija primjera

