Kategorija: Novosti | Vijesti
Datum objave: 26. svibnja 2025.

Erasmus+: Posjet učenika iz Základní škola Jeseník, Češka, Osnovnoj školi Bedekovčina

U sklopu aktivnosti Erasmus akreditacije, Osnovna škola Bedekovčina imala je čast ugostiti učenike i učitelje iz Základní škola Jeseník, Češka, u razdoblju od 19. do 23. svibnja 2025. Posjetilo nas je 16 učenika i troje nastavnika.
Ova mobilnost bila je ispunjena raznovrsnim aktivnostima koje su poticale razvoj međukulturne suradnje, jačanje europskih vrijednosti, digitalne i jezične kompetencije, ali i stvaranje novih prijateljstava među učenicima i učiteljima.

  1. dan
    Učenici i učitelji iz Češke dočekani su srdačno od strane ravnatelja škole Ivana Paradija, koordinatorice Erasmus projekta Marice Celjak te domaćina – učenika OŠ Bedekovčina. Nakon uvodnih pozdrava, održane su „ice-breaking“ aktivnosti koje su vodili koordinatori projekta Michail Banda i Marica Celjak, čime je uspješno razbijena trema i uspostavljena su prva prijateljstva među učenicima dviju škola. Uslijedilo je interaktivno razgledavanje Bedekovčine pomoću aplikacije “GooseChese”, zadatke su pripremile Marta Kokolić i Marica Celjak. Poseban dojam na goste ostavila su Bedekovčanska jezera, koja su ih oduševila svojom ljepotom i mirnom atmosferom.
  2. dan
    Učenici su posjetili Nacionalni park Plitvička jezera, gdje su kroz šetnju prirodnim stazama učili o flori i fauni, geološkim procesima i održivom turizmu. Bila je to izvrsna prilika za integraciju prirodoslovlja i ekologije u stvarnom okruženju.
  3. dan
    Treći dan bio je posvećen radionicama:
    “Democratic Principles and European Values – Values in Sport”, voditeljica Marica Celjak. U dvosatnoj radionici učenici su u grupnom radu istraživali europske vrijednosti kroz sport – timski rad, poštenu igru, toleranciju i međusobno poštovanje. Izrađivali su postere, prezentirali rezultate, a radionica je završila interaktivnim kvizom putem platforme Blooket.
    “Culture, Community and Diversity – usporedba Češke i Hrvatske”, voditeljica Ivana Kranjčec. Učenici su uspoređivali sličnosti i razlike hrvatske i češke kulture te osnovne jezične pojmove kroz zajednički rad i kreativne zadatke.
    Poseban trenutak dana bilo je druženje s članovima Udruge invalida Bedekovčina. Učenici su sudjelovali u zajedničkim igrama, razgovorima i kreativnim aktivnostima koje su poticale međusobno razumijevanje, empatiju i uključivost. Ovo iskustvo ostavilo je snažan dojam na sve sudionike, dodatno istaknuvši važnost tolerancije, prihvaćanja različitosti i učenja kroz zajedničko djelovanje.
    Popodne je završilo u Termama Tuhelj, gdje su učenici imali priliku opustiti se, ali i neformalno komunicirati i povezivati izvan školskog okruženja.
  4. dan
    Gosti su sudjelovali u nastavi različitih predmeta:
    Engleski jezik – kroz dijaloge i zadatke učenici su razvijali komunikacijske vještine na engleskom jeziku (Mirjana Pavičić).
    Glazbena kultura – upoznali su tradicijsku glazbu, instrumente i sudjelovali u zajedničkom pjevanju i sviranju, igrali digitalne igre (Ivana Tomašković).
    Matematika – rješavali su logičke i problemske zadatke (Martina Đurđan).
    Kemija – učiteljica Danijela Paradi provela je dvosatnu radionicu s kemijskim eksperimentima, tijekom koje su učenici samostalno izvodili pokuse, promatrali reakcije i razvijali znanstvenu znatiželju i razumijevanje osnovnih kemijskih koncepata.
    Poslijepodne su naši gosti proveli u Varaždinu te tako proširili iskustvo susreta s kulturnom baštinom i ljepotama Hrvatske
  5. dan
    Završni dan započeo je dvosatnom radionicom “Green Transition and Waste Management”, koju je osmislila Marica Celjak uz podršku Danijele Paradi. Učenici su se upoznali s pojmovima održivog razvoja i ekološke svijesti, koristili digitalne alate kao što su Learning Apps i Book Creator, izrađivali e-knjigu te osmišljavali kvizove na temu zaštite okoliša. Radionica je poticala kreativnost, digitalnu pismenost i timski rad.
    Na početku popodnevnog dijela je učiteljica Ivana Severin organizirala radionicu s pokusima iz fizike, gdje su učenici istraživali osnovne fizikalne pojave kroz niz praktičnih zadataka. Mjerenje, opažanje i izvođenje jednostavnih eksperimenata omogućilo im je učenje kroz iskustvo, a istovremeno ih motiviralo na daljnje istraživanje prirodnih znanosti.
    Unatoč kiši održali smo sportske susrete – učitelj Darko Škrlec organizirao je natjecanja u nogometu, košarci i odbojci. Učenici su bili raspoređeni u mješovite timove, a atmosfera je bila iznimno pozitivna, natjecateljska, ali i prijateljska. Ova aktivnost dodatno je ojačala duh zajedništva, suradnje i zabave.
    Ova Erasmus mobilnost donijela je niz dobrobiti za sve uključene – učenike i nastavnike. Učenici su razvijali međukulturnu kompetenciju, komunikacijske i jezične vještine, upoznali digitalne alate, znanstvene metode i važnost europskih vrijednosti. Poseban naglasak bio je na suradnji, toleranciji i prihvaćanju različitosti, a stvorena su i nova prijateljstva koja će, vjerujemo, trajati i nakon završetka projekta.
    Za učitelje, ovo je bila prilika za stručno usavršavanje, razmjenu iskustava i jačanje profesionalnih kompetencija u međunarodnom kontekstu.
    Suradnja s češkom školom pokazala je kako obrazovanje nadilazi granice – kad učenici i učitelji uče jedni od drugih, obogaćuju svoje znanje i razvijaju se kao građani Europe.
    Marica Celjak, koordinatorica Erasmus akreditacije
Skip to content