21.4.2025.
“Draga braćo i sestre, s dubokom tugom moram objaviti da je preminuo naš Sveti Otac Franjo. Jutros u 7 sati i 35 minuta rimski biskup se vratio u Očev dom.
Cijeli svoj život posvetio je služenju Gospodinu i njegovoj Crkvi. Učio nas je živjeti vrijednosti Evanđelja s vjernošću, hrabrošću i univerzalnom ljubavlju, posebno u korist najsiromašnijih i najodbačenijih. S neizmjernom zahvalnošću za primjer koji nam je dao kao pravi učenik Gospodina Isusa, preporučamo dušu pape Franje beskrajnoj milosrdnoj ljubavi Jednoga i Trojedinog Boga.”
(Vatican News – md)
Molimo uskrslog Gospodina da našem dragom papi Franji podari vječni mir i radost u nebeskoj domovini te da ga obasja svojim svjetlom jer Svjetlo svijetli u tami i tama ga ne obuze. Krist je pobijedio smrt. Počivao u miru Božjem.
Bože dobrote i vječne ljubavi,
s dubokom zahvalnošću u srcima
opraštamo se od Tvoga sluge, Pape Franje.
Hvala Ti za njegovo blago srce,
za riječi utjehe koje je govorio,
za osmijeh koji je donosio nadu,
i za snagu kojom je vodio Crkvu u tvoje Ime.
Naučio nas je što znači živjeti evanđelje
među siromašnima, ranjenima i zaboravljenima.
Neka nas njegov primjer i dalje vodi
putem poniznosti, mira i dobrote.
Primi ga, Gospodine, u svoje vječno Kraljevstvo.
Daruj mu pokoj vječni i svjetlo tvoje slave.
A nama, njegovoj Crkvi, podaj mudrost, vjeru i jedinstvo.
U ime Oca i Sina i Duha Svetoga.
Amen.
Hvaljen Isus i Marija, dragi učenici i poštovani roditelji. Na početku smo još jedne školske godine, 2024/25. u kojoj Vam želim svako dobro. Dragi učenici nadam se da će i ova školska godina biti prožeta veseljem i da će školskim hodnicima odjekivati vaš zvonki smijeh! Želim Vam puno uspjeha, želim da svoje znanje obogatite s novim spoznajama i želim da hrabro nosite sa svim izazovima koje vam školovanje donosi. Sretno svima u novoj školskoj godini!
ELEMENTI I KRITERIJI VREDNOVANJA U KATOLIČKOM VJERONAUKU
Svrha Katoličkog vjeronauka
Svrha je Katoličkog vjeronauka u školi omogućiti učenicima sustavno, postupno i što cjelovitije upoznavanje, produbljivanje i usvajanje kršćanskoga nauka i katoličke vjere radi ostvarivanja evanđeoskog poziva na svetost i postignuća pune općeljudske, moralne i kršćanske zrelosti.
Učenicima se omogućuje da dublje, istinito i sigurno upoznaju Kristovu osobu i cjelovitost njegova spasenjskoga navještaja, da svjesno, slobodno i odgovorno, na osobnoj i zajedničkoj razini, dublje upoznaju katoličku vjeru u njezinu učenju, slavljenju i življenju, da steknu znanje i razumijevanje njezinih evanđeoskih temelja i katoličkoga nauka, odnosa i nauka Katoličke Crkve prema drugim konfesijama, religijama i svjetonazorima.
Katolički vjeronauk jednako tako učenicima omogućuje poznavanje povijesnoga hoda, djelovanja i utjecaja Katoličke Crkve na izgradnju ljudskoga društva i kulture i njezina doprinosa razvoju i napretku hrvatskoga i europskih naroda u kulturi, znanosti i školstvu, umjetnosti i graditeljstvu.
On time pridonosi cjelovitom odgoju i obrazovanju učenika u školi i ima svoje crkveno-teološko, antropološko-pedagoško, povijesno-kulturno i didaktičko-metodičko obilježje, mjesto i zadaću u hrvatskome školskom odgojno-obrazovnom sustavu i kurikulumu.
Katolički vjeronauk ekumenski je i dijaloški vrlo otvoren po svom odgojno-obrazovnom pristupu, sadržajima i ciljevima. Zadaća mu je učenike odgajati za istinski ekumenizam i poštovanje prema pripadnicima drugih kršćanskih Crkva i zajednica te za iskreni dijalog i suživot s pripadnicima različitih religija i svjetonazora, poštujući njihova uvjerenja, stavove i tradicije.
Suvremena škola zahtijeva cjeloviti odgoj učenika i ostvarenje svih njegovih intelektualnih, moralnih i duhovnih potencijala.
Katolički vjeronauk pridonosi općim ciljevima demokratske i humane škole, pogotovo što cjeloviti odgoj ljudske osobe promatra u svjetlu kršćanske antropologije i čovjeka koji je Božja slika, savršeno ostvarena u Isusu Kristu. Na tim se izvorima nadahnjuju sadržaji i ciljevi Katoličkoga vjeronauka koji pridonose izgradnji i poštovanju čovjekova dostojanstva, njegove duhovno-religiozne, etičke i moralne svijesti, objektivnoga kritičkog pristupa prema životu pred pojavama i izazovima suvremenoga svijeta i društva.
Katolički vjeronauk na taj način, u svjetlu katoličke vjere, omogućava učenicima argumentirano i kritičko promišljanje i stjecanje spoznaja o čovjeku i svijetu te razvijanje i izgradnju vjerskih stavova i vrednota, etičko-moralne svijesti i savjesti, moralnih načela i vrijednosti kao što su sloboda, odgovornost, pravednost, solidarnost, poduzetnost, snošljivost, dijalog i drugo. Vjeronauk time daje vrijedan prilog humaniziranju škole i odgoju učenika za solidarni humanizam i izgradnju »civilizacije ljubavi«. On učenicima na društvenom i socijalnom planu pomaže otkrivati vlastita i potrebu poštivanja temeljnih ljudskih prava i sloboda drugih ljudi, razvijati načela pravednosti i solidarnosti prema čovjeku i društvu, sudjelovati u izgradnji mira i općeg dobra, njegovati osjećaje i stavove za očuvanje okoliša te drugih vrednota koje im pomažu da postignu punu ljudsku i kršćansku zrelost i ostvarenje »čovjeka savršena, do mjere uzrasta punine Kristove« (Ef 4,13), riječima katoličke vjere – da postanu sveti.
Katolički vjeronauk u školi također ulazi u područje ljudske kulture i u aktivan susret i dijalog s kulturom, odnosno s kulturama današnjega svijeta.
Zadaća mu je uprisutniti Evanđelje u sustavnome osobnom i kritičkom procesu usvajanja kulture te pokazati utjecaj i doprinos kršćanstva razvoju i izgradnji opće i nacionalne kulture. Učenicima se omogućuje upoznavanje, stjecanje, čuvanje i razvijanje vlastitoga vjerskoga, kulturnoga i nacionalnoga identiteta te poznavanje i poštivanje identiteta drugih pojedinaca i skupina, promičući istodobno međukulturni dijalog i suradnju u suvremenome pluralističkom društvu i globaliziranome svijetu. On promiče i druga znanja i kompetencije učenika na različitim područjima koje pridonose ostvarenju temeljnih vrijednosti školskoga kurikuluma, osobito osobnoj, društvenoj i građanskoj odgovornosti i kompetencijama.
Katolički vjeronauk u školi nudi suvremeno komunikološko i didaktičko-metodičko djelovanje, strategije, pristupe i metodički instrumentarij u procesima stvaralačkoga i suradničkoga učenja i poučavanja. Pored toga, on ima i svoju odgojno-obrazovnu i metodičku posebnost jer vjeronaučnu nastavu i školski sat promatra kao dinamičan suradnički susret osoba, susret učenika i vjeroučitelja s otajstvom Božje riječi i Božje milosti.
Vjeronauk u isto vrijeme njeguje interdisciplinarni dijalog i međupredmetnu suradnju s drugim nastavnim predmetima unutar društveno-humanističkoga i drugih odgojno-obrazovnih područja. Kako su vjeronaučni sadržaji povezani gotovo sa svim područjima znanja, ti sadržaji učenicima postaju važan interpretacijski ključ za razumijevanje ne samo religijskih sadržaja nego i razumijevanje cjelokupne stvarnosti.
U formalno-pravnome i organizacijskome smislu Katolički vjeronauk u školi redovni je i obvezni nastavni predmet za učenike čiji ga roditelji ili skrbnici slobodno izaberu, izvodi se dva sata tjedno u okviru redovne nastave, pod jednakim uvjetima kao i ostali obvezni nastavni predmeti u školi. Katolički vjeronauk se poučava tijekom svih odgojno-obrazovnih ciklusa. Kurikulum se, kada je riječ o djeci s teškoćama u razvoju, prilagođava smjernicama Okvira za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća djece i učenika s teškoćama, a kada je riječ o darovitim učenicima uvodi se razlikovni kurikulum u skladu sa smjernicama Okvira za poticanje iskustava učenja i vrednovanje postignuća darovite djece i učenika.
Elementi vrednovanja:
- znanje
- stvaralačko izražavanje
- kultura međusobnog komuniciranja
Pisane provjere znanja
Pisane provjere znanja nisu obavezne.
Mogu se pisati najviše dvije provjere znanja, jedna po polugodištu.
Nedovoljan (1) 0-44 %
Dovoljan (2) 45-59 %
Dobar (3) 60-74%
Vrlo dobar (4) 75-89 %
Odličan (5) 90-100 %
ELEMENTI VREDNOVANJA | KRITERIJI VREDNOVANJA | ||||
ODLIČAN (5) | VRLO DOBAR (4) | DOBAR (3) | DOVOLJAN (2) | NEDOVOLJAN (1) | |
ZNANJE | Učenik je potpuno usvojio odgojno-obrazovne ishode i nastavne sadržaje koje reproducira i stvaralački primjenjuje. Samostalno iznosi činjenice, povezuje pojmove, objašnjava uzročno-posljedične veze, logično zaključuje i ima razvijeno kritičko mišljenje. | Učenik je vrlo dobro usvojio odgojno-obrazovne ishode i nastavne sadržaje, primjenjuje naučeno uz malu pomoć vjeroučitelja. Ima samoinicijativu, pravilno objašnjava pojmove, cjelovito shvaća nastavno gradivo. | Učenik uglavnom prepoznaje i tumači nastavne sadržaje. Uz vođena pitanja razumije osnovne probleme i zakonitosti. Povezuje i tumači činjenice uz pomoć vjeroučitelja. Sposobnosti primjene naučenog gradiva su na prosječnoj razini. | Učenik prepoznaje osnovne pojmove i samostalno rješava jednostavnije probleme. Primjena naučenog gradiva je na niskoj razini. Učenik je slabo usvojio nastavne sadržaje i | Učenik ne uspijeva prepoznati i razlikovati osnovne nastavne sadržaje ni uz pomoć vjeroučitelja. Nije usvojio nastavno gradivo, ne može povezati niti primijeniti osnovne vjeronaučne sadržaje. |
STVARALAČKO IZRAŽAVANJE | Učenik se ističe svojom kreativnošću i originalnošću u svim oblicima stvaralačkog izričaja (literarni, scenski, glazbeni, likovni). Aktivan je i samostalan u radu. | Učenik aktivno i zainteresirano sudjeluje u svim oblicima stvaralačkog likovnog, scenskog, glazbenog i literarnog izražavanja. Motiviran je i uz poticaj i pohvalu kreativno stvara. | Učenik je ponekad nezainteresiran za različite oblike stvaralačkog izražavanja. Potrebno ga je dodatno motivirati i razvijati njegovu kreativnost. Zalaže se prema svojim mogućnostima i sluša upute učitelja. | Učenik je često nemotiviran za određene oblike stvaralačkog izražavanja. Ponekad odbija sudjelovati u literarnom, likovnom i scenskom izražavanju. Potrebno ga je dodatno poticati i ohrabrivati za stvaralački rad. | Učenik ne pokazuje interes za stvaralačke oblike rada i lako odustaje. Često je pasivan i odbija se stvaralački pisano, likovno ili scenski izražavati. Ne sluša upute ni savjete učitelja. |
KULTURA MEĐUSOBNOG KOMUNICIRANJA | Učenik aktivno sudjeluje u nastavnom procesu, pažljiv je i ljubazan prema drugima. Uzornim ponašanjem pozitivno djeluje na ostale učenike. Otvoren je za suradnju, komunikativan i tolerantan. | Učenik vrlo dobro surađuje s ostalim učenicima i vjeroučiteljem. Na satu je aktivan, ima razvijene sposobnosti slušanja, suradnje i pomaganja drugima. Pristojnog je vladanja. | Komuniciranje i kultura ponašanja učenika su na prosječnoj razini. Učenik povremeno ometa rad i neprimjereno se ponaša na satu no reagira na opomene učitelja. Na poticaj učitelja pridržava se pravila kulturnog ponašanja. | U komuniciranju i ponašanju učenika često se pojavljuju neprimjereni izrazi i ometanje u radu drugih učenika i učitelja. Učenika je potrebno stalno poticati na uljudnu i pozitivnu verbalnu i neverbalnu komunikaciju. | Učenik u komuniciranju s drugim učenicima i vjeroučiteljem koristi neprimjerene riječi i neprihvatljivo ponašanje. Često ne reagira na opomene. Kod učenika treba razvijati kulturu slušanja i komuniciranja s drugima te nenasilno rješavanja sukoba. |
Dragi roditelji, molim vas pročitajte i ovo:
vjeroučiteljica Marica
15. 9. 2024. u 11sati pozivam vas sve na zajedničko slavlje svete mise u crkvi sv. Barbare.
Dragi učenici ponesite svoje torbe ili neki udžbenik, bilježnicu, posebno donesite radost u srcu.
NOVI E-TWINNING PROJEKTI
Dragi učenici školske godine 2023/24.krećemo s novim projektima- više o našim aktivnostima pratite na poveznicama, a neke od naših zajedničkih radova pogledajte ovdje ili na dnu stranice:
https://web.archive.org/web/20241210144110if_/https://www.storyjumper.com/book/read/169617851/65d3c8b3c8eac
The results of the research among the students showed that they enjoyed themselves during the activity, that they learned a lot, but most importantly, that they met new friends. We all agree (teacher and students) that participation in this project enriched us and encouraged us to new projects and new research.-Više o istraživanju među učenicima i nastavnicima možete pročitati na dnu stranice.
Dragi učenici naš projekt My Past My Legacy je dobio EU oznaku kvalitete što pokazuje da ste izvrsno radili!
Bravo za sve koji su provodili aktivnosti tijekom šk god 2021/22 i 2022/23.!
.png)
Kopirajte poveznice i listajte naše e.knjige! ( Tijekom školske godine su učenicima naše škole bile dostupne u Teamsu )
Učenje kroz igru!