2019-12-17 13:32:27

Objava rezultata istraživanja; potreba i opravdanost uvođenja nove INA-e "Abeceda znanosti"

Nakon što je prošle školske godine (2018./2019.) u OŠ Bedekovčina provedeno opsežno samovrednovanje, obradom i analizom
prikupljenih upitnika, s naglaskom na odgovore i stavove učenika, jasno su se izdvojila područja u kojem je nužno
unapređenje. Odgovori učenika u velikoj se mjeri podudaraju s rezultatima redovitog i sustavnog praćenja i analize uspjeha učenika, gdje se kod određenog dijela učenika utvrdila niska razinu usvajanja odgojno-obrazovnih ishoda, što je na kraju rezultiralo i relativno lošim uspjehom. To se posebno očituje kod učenja prirodoslovne grupe predmeta i matematike (STEM), gdje učenici, ukoliko nemaju odgovarajuća predznanja i kompetencije koje se stječu u nižim razredima, vrlo teško svladavaju gradivo. Na koncu, i rezultati PISA testiranja 2018. pokazuju da učenici iz RH ostvaruju ispod prosječne rezultate u prirodoslovnoj i matematičkoj pismenosti (36., odnosno 40. mjesto), što ukazuje na ispod prosječnu sposobnost učenika da primijene usvojena znanja i vještine neophodne za osobni razvoj i aktivno sudjelovanje u životu. Stoga smo u Razvojnom planu škole definirali prioritetno područje
unapređenja „Kvaliteta nastavnog procesa“, unutar kojeg je posebno naglašeno i razrađeno STEM područje. Temeljem
rezultata samovrednovanja, a s ciljem unapređenja u spomenutom prioritetnom području, provedeno je i dodatno istraživanje (prosinac 2019.)
među učenicima (N=346) i roditeljima (N=319) OŠ Bedekovčina, a radi dobivanja povratnih informacija njihove percepcije o značaju i
važnosti STEM grupe predmeta te funkcionalnih znanja i kompetencija koje iz njih proizlaze, kao i o potrebi i opravdanosti uvođenja nove, interdisciplinarne i integrirane INA-e „Abeceda znanosti“. 

Više o rezultatima pod OPŠIRNIJE

 

Od ukupnog broja anketiranih učenika, 13% ih smatra da im nastavni sadržaji STEM predmeta s kojima su se do sada susreli, uglavnom ili
uopće nisu zanimljivi, 95% učenika se uglavnom ili u potpunosti slaže da će im znanja i vještine koje su stekli ili će steći
na nastavi prirodoslovnih predmeta biti značajni za njihovo daljnje obrazovanje i život.
Također, 93% učenika i 93%
roditelja se uglavnom ili u potpunosti slaže kako bi integracija sadržaja više nastavnih predmeta/područja te primjena
suvremenih nastavnih oblika i strategija u znatnoj mjeri povećali interes učenika i razinu njihovih stečenih znanja i
vještina
. Nadalje, 93% roditelja se uglavnom ili u potpunosti slaže da bi kurikulumi nastavnih predmeta i izvannastavnih
aktivnosti u potpunosti trebali biti usmjereni razvoju interesa, kreativnosti i funkcionalnih (primjenjivih) kompetencija
učenika, a njih 23% se uglavnom ili u potpunosti slaže da su Nastavni plan i program te kurikulumi iz područja
prirodoslovlja s kojima se njihovo dijete do sada susrelo u redovitom obrazovanju u potpunosti nisu prilagođeni stjecanju
danas potrebnih znanja i vještina za daljnje obrazovanje i rad. Zaključno, 86% učenika i 91% roditelja se uglavnom ili u
potpunosti slaže kako je osmišljavanje i uvođenje interdisciplinarne izvannastavne aktivnosti u kojoj će biti integrirani
sadržaji prirodoslovnih (ali i ostalih STEM) predmeta u OŠ Bedekovčina potrebno i opravdano.

 


Osnovna škola Bedekovčina