2021-09-26 14:43:48 Četvrta mobilnost u okviru Erasmus+ projekta OŠ Bedekovčina, “Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!” (13.9.2021. – 18.9.2021., Firenca, Italija) U razdoblju od 13. do 18. rujna 2021. godine učiteljica razredne nastave Lorena Videk sudjelovala je na mobilnosti/tečaju „Dijete na prvom mjestu: Montessori, sustav Reggio Emilia i suvremeni pristupi predškolskom odgoju“, („The Child First: Montessori, Reggio Emilia System and Contemporary Approaches to Pre-School Education“), Firenca, Italija, a u sklopu Erasmus + KA1 projekta naše škole “Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!”.
Tijekom ovog tečaja polaznici su imali prilike otkriti najrelevantnije obrazovne pristupe za djecu koji su se pojavili u Europi od 20. stoljeća nadalje. Na interaktivan način se, uz predavačicu Cristinu Salvatori, raspravljalo o metodi Marije Montessori i Lorisa Malaguzzija Reggio Emilia pristupa. Predavanja su uključivala usporedbu različitih teorija i uključivanje sudionika u aktivno razmišljanje o njihovom načinu poučavanja i važnosti da dijete bude protagonist njegova/njezinog razvoja. Dio tečaja bio je posvećen i metodi Bruna Munarija „Igra s umjetnošću“. Konačni ishod svega je aktiviranje procesa učenja koji potiče na razmišljanje. Sudjelujući na radionicama vježbali smo kritičko i kreativno mišljenje, nadahnuti gore navedenim alternativnim metodama. Nezavisnost, sloboda i kreativnost usmjerena na dijete, poštovanje i globalni razvoj ključne su riječi tečaja. Na kraju tečaja polaznici su stekli znanja: • o Montessori metodi, pristupu Reggio Emilia, metodi Bruna Munarija „Igranje s umjetnošću“ te pozitivnom obrazovanju • kako djeca mogu biti protagonisti njihovog psihološkog, društvenog i tjelesnog razvoja; • kako uspostaviti pozitivan i odgovoran odnos s djecom inspiriran različitim metodama; • kako potaknuti svoje kritičko i kreativno razmišljanje; • kako biti u stanju ocijeniti i integrirati elemente različitih pristupa u svojoj školi. Tjedni raspored aktivnosti: 1. dan Uvod u tečaj, školu i vanjske tjedne aktivnosti; Identificiranje potreba i ciljeva za svakog sudionika i relevantnu populaciju; Pristupi učenju u predškolskom odgoju; Prezentacije škola polaznika. 2. dan Pristupi učenju u predškolskom odgoju (Montessori, Steiner, Reggio Emilia, pozitivno obrazovanje); Igranje uloga. 3. dan Metoda Brune Munarija; Grupne aktivnosti: obrazovanje životnih vještina kroz umjetnost od najranije dobi. 4. dan Pristupi učenju u predškolskom odgoju (Montessori, Steiner, Reggio Emilia, pozitivno obrazovanje); Igranje uloga. 5. dan Završni školski projekt / dizajnersko razmišljanje za školu. 6. dan Zatvaranje tečaja; Evaluacija tečaja: zaokruživanje stečenih kompetencija, povratne informacije i rasprava; Dodjela certifikata o pohađanju tečaja. Kulturne aktivnosti: Toskana za jedan dan (posjet gradovima: Pisa, San Gimignano, Siena i Chianti) Uz redovna predavanja, polaznici su imali priliku upoznati i povijest i kulturu grada Firence. Tečaj/mobilnost je tek jedan od dijelova projekta; početkom školske godine započinje razdoblje primjene naučenog u našoj školi i dijeljenje naučenog s kolegicama i kolegama kako u školi tako i šire. Lorena Videk, mag. prim. educ. |
Osnovna škola Bedekovčina |