Poštovani roditelji,
od 16. ožujka 2020. se svi zajedno nalazimo u neočekivanoj i nesvakidašnjoj situaciji. U svega nekoliko dana, nastavni proces je u potpunosti reorganiziran i uspostavljena je nastava na daljinu, koja se, s obzirom na sve objektivne okolnosti, u protekla dva tjedna velikim zalaganjem razrednika, učitelja, ostalih djelatnika OŠ Bedekovčina, učenika i Vas, pokazala čak i uspješnijom od očekivanja. Ipak, i dalje nam je potrebno uzajamno strpljenje, razumijevanje i podrška u prilagođavanju na novi način učenja, kako bi bio što uspješniji za sve, posebice jer će, izgledno je, potrajati i dulje nego što bismo to željeli. Prema sadašnjim uputama, nastava na daljinu je produljena, a trajati će ovisno o situaciji s coronavirusom (2019-nCoV).
Svjesni smo da novonastala situacija predstavlja veliki izazov za Vas i Vašu djecu, od praćenja nastave na daljinu preko HRT3 programa, virtualnih učionica, pomoći prilikom učenja i, općenito, organizacije života.
Iz povratnih informacija razrednih učitelja, roditelja, pa i učenika od 1.-4. razreda, vidimo da ste se Vi i Vaša djeca odlično snašli u novonastalim prilikama, te se uspješno nosite sa zadacima koje dobivate od učitelja, gledanjem televizije te traženjem i dobivanjem povratnih informacija. Ovdje je i uloga roditelja izraženija, jer je ipak riječ o manjoj djeci.
Učenici od 5.-8. razreda su ipak veći, zreliji i samostalniji, a to su i velikim dijelom svojim odnosom, komunikacijom i izvršavanjem obveza u protekla dva tjedna pokazali. Roditelji učenika od 5.-8. razreda, nemojte biti pod pritiskom i misliti da morate igrati ulogu „zamjenskih učitelja“. Vaša su djeca sposobna uspješno odraditi veliku većinu zadataka i komunicirati s učiteljima, koji (učitelji) uvelike jesu, a i dalje će prilagođavati i optimizirati ishode poučavanja i nastavne sadržaje te zadatke u skladu sa situacijom i vodeći računa o mogućnostima i opterećenju učenika. Uputite ih (djecu) da rad u virtualnim učionicama bude njihova odgovornost, a potrebnu dozu kontrole procijenite obzirom na individualne osobitosti djeteta.
Kao organizacijska podrška, Vi možete napraviti „raspored rada“ za svoje dijete da bi mu pomogli održati neki oblik organizacije rada. Važno je da učenici imaju ustaljenu rutinu jer onda najuspješnije uče. Pomognite im napraviti dnevni raspored (posebice manjima).
Koliko Vam dnevne obveze dopuštaju, nastojte u toku dana (ili nekoliko puta na tjedan) provjeriti jesu li se Vaša djeca javila u grupe predmeta koje su imali na rasporedu i/ili obavila zadatke koje su dobili. Ako neće obavljati svoje obveze, razrednici ili djelatnice stručne službe će Vas obavijestiti o tome kako učenici ne bi zaostajali s nastavom.
Ako imate bilo kakav problem, pitanje ili prijedlog, svakako se javite razredniku, predmetnom učitelju, stručnoj službi ili ravnatelju. U ovome smo svi zajedno i moramo si međusobno pružiti podršku!
Na kraju, hvala Vam na suradnji, strpljenju, povratnim informacijama i podršci koji/koja nam svima omogućavaju daljnje unapređivanje rada/učenja na daljinu.
U privitku se nalaze Preporuke MZO-a vezane za organizaciju radnog dana učenika tijekom nastave na daljinu.
S poštovanjem,
Ivan Paradi