preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 2. 2017.

Ukupno: 451006
Ovaj mjesec: 3637
Ovaj tjedan: 947
Danas: 54
Carnet novosti
 

        

 

Osnovna škola Bedekovčina: Centar izvrsnosti za prirodoslovlje

 

Budući Centar izvrsnosti za prirodoslovlje u OŠ Bedekovčina pružat će stručnu potporu visoko motiviranim, potencijalno darovitim i darovitim učenicima Krapinsko-zagorske županije u području prirodnih znanosti (biologije, fizike, kemije) koji žele dodatno razvijati svoje vještine i sposobnosti u području prirodoslovlja. Kroz mentorski rad u manjim skupinama, istraživačko, iskustveno i suradničko učenje s vršnjacima sličnih interesa, Centar će pružati ugodno i stimulativno okruženje, potičući razvoj različitih kognitivnih te socio-emocionalnih potreba motiviranih, potencijalno darovitih i darovitih učenika.

Početi ćemo s radom u ožujku (16.3.2024.) i ponuditi 2 programa (područje fizike i područje biologije-ekologije) za učenike 5. i 6. razreda koje će se realizirati u obliku radionica. Radionice će se održavati subotama i tijekom praznika u trajanju od 3 školska sata (od 9:00 do 11:30).

Učenici se mogu prijaviti za jedan od ponuđenih programa.  Učenici će na prvu radionicu donijeti potpisanu suglasnost roditelja.

 

Radionice iz područja fizike

  • 8 radionica u trajanju 3 školska sata
  • za učenike 5. i 6. razreda

Radionice iz fizike obuhvatit će magnetizam, elektricitet, tlak, vakuum, valove i svjetlost. Polaznici će izrađivali magnete, baterije, barometar, elektroskop, vidjeti kako baloni i bomboni rastu u vakuumu, vidjeti kako voda kipi na 40 °C ( ili manje), paliti vatru bez vatre, gledati svijet naglavačke, naučiti zašto je nebo plavo i kako nastaje duga, istražiti može li zrak biti uteg i ljepilo … i još puno zanimljivih pokusa. Sve radionice biti će interaktivne, polaznici će pokuse raditi u manjim grupama, te će na svakoj radionici izrađivati nešto što će moći nositi kući.

Plan i program rada za radionice iz FIZIKE

Prijave učenika - FIZIKA

Suglasnost roditelja/skrbnika - FIZIKA

 

Radionice iz područja prirode/biologije/kemije (ekologija)

 

  • 8 radionica u trajanju 3 školska sata
  • za učenike 5. i 6. razreda

Sadržaji radionica vezani su uz prirodu i okoliš, te životne uvjete različitih staništa (zrak, voda, livada, šuma), biološku raznolikost, ekologiju i zaštitu prirode. Kombinacija su rada na terenu (izvan učionice, na obližnjoj rijeci Krapini, Bedekovčanskim jezerima, šumi i livadi u blizini škole) i unutar suvremeno opremljenog i uređenog praktikuma. Učenici će interdisciplinarnim pristupom proučavati i istraživati aktualne ekološke teme. Kroz radionice učenike će se poticati na osmišljavanje istraživačkih radova, izvođenje pokusa, korištenje specifične opreme, mjernih instrumenata i digitalne tehnologije. Program sadrži različite aktivnosti, metode i strategije koje potiču razvoj znanstvene pismenosti, kreativnosti, logičkog i kritičkog mišljenja, te rješavanje problemskih situacija iz svakodnevnog života.

Plan i program rada za radionice iz PRIRODE/BIOLOGIJE/EKOLOGIJE

Prijave učenika - PRIRODA/BIOLOGIJA/EKOLOGIJA

Suglasnost roditelja/skrbnika - PRIRODA/BIOLOGIJA/EKOLOGIJA

                                                                                                                    Koordinatorica Centra izvrsnosti za prirodoslovlje: Danijela Paradi, prof.

 

  

  

Priloženi dokumenti:
Termini radionica- STANISTA.pdf

Radionice iz područja prirode/biologije/kemije (ekologija)

1. radionica: Travnjak


Na prvoj radionici iz biologije/ekologije, održanoj 16. 3. 2024. godine, proučavali smo uvjete na travnjaku. Radionica je bila kombinacija rada u učionici i terenskog rada u okolici škole. Prema GLOBE protokolima određivali smo uvjete na proučavanom staništu. Učenici su radom u paru određivali vremenske uvjete (temperaturu, tlak i vlažnost zraka). Digitalnim i analognim mjernim instrumentima određivali su temperaturu tla na različitim dubinama, te pokusom utvrdili pH vrijednost tla. Također, utvrđivali su boju, rastresitost i vlažnost tla. Na temelju dobivenih rezultata raspravljali smo o uvjetima na proučavanom staništu i prilagodbama živih bića koja žive na travnjaku. Pod lupom su promatrali različite biljne dijelove, proučili životni ciklus leptira, te pokusom utvrdili kako gujavica reagira na različite podražaje.

   

 

2. radionica: Travnjak


Na drugoj radionici, održanoj 23.3.2024. godine, nastavili smo proučavati travnjak. Kombinirali smo rad u učionici, te rad na terenu, u okolici škole. Učenici su u parovima određivali biljne vrste na travnjaku koristeći aplikaciju za određivanje biljnih vrsta Pl@ntNet. Sastavljali su hranidbene lance od determiniranih biljaka i životinja, te raspravljali o hranidbenim odnosima na travnjaku. Izradili su mrežu za prebrojavanje odabrane 2 biljne vrste (maslačka i puzave ivice), te prebrojali populacije odabranih biljnih vrsta. Zabilježili su rezultate, odredili dominantnu vrstu, te izračunali učestalosti, gustoću i pokrivenost za odabrane biljne vrste. Raspravljali smo o narušavanju prirodne ravnoteže, te utjecaju čovjeka na uvjete na travnjaku. Učenici su proučili pravila za sakupljanje i izradu herbarija, te prelistali školski herbarij. U parovima su prikupljali biljke, determinirali ih, te ih stavili na prešanje kako bi na kraju ovog ciklusa radionica iz biologije/ekologije mogli izraditi svoj herbarij.

   

 

3. radionica: Voda (Bedekovčanska jezera)


Treću radionicu, u sklopu programa Staništa, održali smo 2. 4. 2024. godine na Bedekovčanskim jezerima. Cilj nam je bio istražiti i odrediti kvalitetu vode u jezerima. Učenici su u parovima odredili vremenske uvjete na proučavanom staništu (temperatura zraka, tlak zraka, vlažnost zraka, oborine, naoblaka). Napravili su fizikalno-kemijsku analizu vode na Plavom jezeru koristeći protokole GLOBE programa. Odredili su temperature vode, pH vode, prozirnosti vode, količinu otopljenih nitrata, nitrita, fosfata, količinu kisika u vodi, te tvrdoću vode. Određivali su nazive biljnih i životinjskih vrsta na staništu, te kreirali hranidbene lance. Planktonskom mrežicom prikupili su uzorke planktona i analizirali ih pomoću svjetlosnih lupa. Raspravljali su o prilagodbama živih bića na uvjete na vodenom staništu, o narušavanju prirodne ravnoteže i načinima zaštite ovog vodenog staništa. Dobivene rezultate usporedili su s mjerenjima napravljenim na ostalim jezerima, te donijeli zaključak o kakvoći vode Bedekovčanskih jezera. 

    

4. radionica: Voda (rijeka Krapina)


Radionicu, na kojoj smo proučavali vodu tekućicu, realizirali smo 27. 4. 2024. godine na rijeci Krapini. Cilj nam je bio istražiti i odrediti kvalitetu vode rijeke Krapine. Učenici su u parovima odredili vremenske uvjete na proučavanom staništu (temperatura zraka, tlak zraka, vlažnost zraka, oborine, naoblaka). Napravili su fizikalno-kemijsku analizu vode rijeke Krapine koristeći protokole GLOBE programa. Odredili su temperature vode (digitalnim i alkoholnim termometrom), pH vode (univerzalnim pH papirom i digitalnim pH-metrom), te prozirnosti vode (Turbidity cijev). Količinu otopljenih nitrata, nitrita, fosfata, količinu kisika u vodi, te tvrdoću vode učenici su određivali specifičnim reagensima i protokolima (set za terensku analizu vode). Planktonskom mrežicom prikupili su uzorke planktona i analizirali ih pomoću svjetlosnih lupa. Raspravljali smo o prilagodbama živih bića na uvjete na proučavanom vodenom staništu, o narušavanju prirodne ravnoteže i načinima zaštite ovog vodenog staništa. Dobivene rezultate usporedili smo s mjerenjima napravljenim prethodnih godina, te donijeli zaključak o kvaliteti vode rijeke Krapine. 

      

5. radionica: Voda i zrak

Petu radionicu u sklopu programa „STANIŠTA“  realizirali smo 4. 5. 2024. godine u školskom praktikumu biologije/kemije/fizike. Učenici su različitim pokusima ispitivali i istraživali fizikalna i kemijska svojstva vode i zraka. Izvodili su pokuse u kojima su određivali temperaturu ledišta i vrelišta vode, uspoređivali gustoću leda i vode, uspoređivali su gustoću vode s drugim tvarima, ispitivali površinsku napetost vode i tvari kojima se može smanjiti to svojstvo vode. Nakon izvedenih pokusa raspravljali su o rezultatima, te odgovarali na problemska pitanja: 1. Zašto je potonuo Titanic? 2. Kako ribe prežive zimi u zaleđenom jezeru? 3. Zašto neki kukci mogu hodati po vodi? i sl. Pokusom su ispitali sastav zraka, te proučili svojstva jednog od sastojaka zraka- ugljikovog dioksida. Na kraju su napravili kućni aparat za gašenje požara kojim su „ugasili požar“ na školskom dvorištu.

               

       

6. radionica: Šuma

Radionicu u kojoj smo proučavali životne uvjete u šumi realizirali smo 18.5.2024. u šumi u učionici na otvorenom. Učenici su u parovima izvodili mjerenja kojima su odredili specifične uvjete na proučavanom staništu. Na GLOBE mjernoj postaji očitali su vrijednosti trenutne temperature, vlažnosti i tlaka zraka. U šumi su određivali temperaturu zraka analognim termometrima na različitim visinama od tla, te mjerili temperaturu tla analognim i digitalnim ubodnim termometrima na različitim dubinama. Univerzalnim indikator papirom i digitalnim pH metrom određivali su pH tla na nekoliko mjesta u šumi. Uzimanjem uzoraka tla na 3 mjesta i vaganjem tla, određivali su vlažnost tla. Dobivene rezultate usporedili su s rezultatima mjerenja koja su radili na travnjaku. Učenici su raspravljali o dobivenim rezultatima i donijeli zaključke o različitim uvjetima na ova dva susjedna staništa. Na završetku radionice učenici su prikupili plastični otpad u učionici na otvorenom, te ga razvrstali u kantu za plastični otpad. Time su pokazali da su razvili ekološku svijest o potrebi očuvanja okoliša i nužnosti recikliranja.

 

         

7. Radionica: ŠUMA

Terenski rad u okolici škole nastavili smo i 8.6. 2024. u šumi (učionica na otvorenom). Određivali smo biljne vrste u različitim slojevima šume (prema obliku lišća, vrsti plodova, obliku kor) pomoću različitih izvora. Učenici su pomoću slikovnih ključeva za determinaciju određivali vrste drveća u šumi. Uspoređivali su karakteristike pojedine vrste drveća očitavanjem postavljenih QR kodova koji su otvarali web stranice sa obilježjima promatrane vrste. Pomoću ručno izrađenog klinometra, prema GLOBE protokolima, određivali su visine stabala različitih vrsta drveća u šumi. Na kraju radionice, učenici su izrađivali svoje herbarije od sakupljenih i isprešanih biljnih vrsta koje su prikupljali kroz cijeli ciklus radionica.

             

                                                                                                                                             Danijela Paradi, prof. biologije i kemije

Radionice iz područja fizike
1. radionica: Mjerenja
 
Na prvoj radionici, održanoj 16.3.2024., učenici su određivali masu jedne šibice, spajalice i kapi vode. Mjerenjem su odredili debljinu novčića i lista papira. Izradili su mjernu vrpcu, manjim kvadratima prekrivali veći kvadrat, izrađivali kvadre od papira. Cilj radionice je bio naučiti kako biti što precizniji prilikom mjerenja mase, duljine, površine i volumena.
 
    
 
2. radionica: Magnetizam 
 
Radionica je održana 23.3.2024. Učenici su istraživali što privlače magneti, koji polovi se privlače, a koji odbijaju. Pomoću željeznih strugotina proučavali su magnetske silnice. Pokusom su uvidjeli kako oko zavojnice kojom teče struja postoji magnetsko djelovanje.  Magnetizirali su čavao, izrađivali su elektromagnet. Učili su o povijesti magnetizma, kako radi kompas, gdje se koriste elektromagneti. Spuštali su magnete kroz bakrenu cijev i objašnjavali uočenu pojavu. 
 
      
 

3. radionica: Elektricitet

Radionica je održana 2.4.2024. Učenici su istraživali međudjelovanje između natrljanih balona, između natrljanih balona i papirića, natrljanog plastičnog štapa i limenke. Izrađivali su elektroskop, baterije od limuna, krumpira i naranče. Uočili su kako svijetli LED žarulja spojena u strujni krug s izrađenim baterijama. Spajali su žarulje u serijski i paralelni spoj te su uočili karakteristike navedenih spojeva.

   

 
4. Radionica: Tlak
 
Radionica je održana 4.4.2024. Učenici su pomoću plastelina i pijeska istražili o čemu sve ovisi djelovanje tijela na podlogu. Naučili su zašto pomoću jednog čavla lako probuše balon, a pomoću 200 čavala teško, zašto igle i čavli imaju oštre vrhove te zašto radni strojevi umjesto kotača imaju gusjenice. Izradili su  čvrsti most od papira i Kartezijevog ronioca.
 
      
 
5. Radionica: Atmosferski tlak
 
Radionica je održana 27.4.2024.  Učenici istražili djelovanje atmosferskog tlaka. Naučili su zašto papir može biti uteg, što su Magdeburške polukugle, zašto voda ostaje u boci s rupicama. Pomoću vakuumske pumpe stvarali su vakuum u staklenom zvonu te su vidjeli kako vakuum utječe na napuhani balon, spužvaste bombone, vodu. Na čepove boca instalirali su slamkice različitih duljina te su vidjeli kako voda iz boce ide van kroz te slamkice. 
 
   
 
6. Radionica – Svjetlost – 1.dio
 
Radionica je održana 18.5.2024. Učenici su istražili kakvu sliku daje ravno zrcalo, zašto vidimo svijet oko sebe, kako nastaje sjena, čitali su zrcalno napisani tekst, izrađivali su periskop.
 
   
 

7. radionica: Svjetlost – 2. dio

Na sedmoj radionici, održanoj 15.6.2024., učenici su kroz pokuse vidjeli pravocrtno širenje svjetlosti te kada i kako se svjetlost lomi. Uvjerili su se kako zbog loma svjetlosti nastaju optičke varke zbog kojih su šarene slike nestajale u vodi, ulje je sakrilo čašu, a novčić je malo bio vidljiv a malo ne. Otkrili su zašto vidimo boje, kako i zašto nastaje duga, zašto je nebo plavo. Otkrivali su kakvu sliku daje sabirna leća i kako pomoću nje zapaliti vatru. Naučili su zašto je opasno bacati staklene boce u prirodu i kako staklo može izazvati požar.

 

     

   

 

8. radionica: Prezentacija

Na osmoj  radionici, održanoj 20.6.2024., učenici su prezentirali neke od pokusa, koje su radili na sedam održanih radionica, zainteresiranim učenicima naše škole. Pokazali su im kako od limuna možemo napraviti bateriju, objasnili su zašto magnet kroz bakrenu cijev prolazi sporije nego kroz plastičnu cijev. Prezentirali su nekoliko pokusa s optičkim iluzijama: nestajanje slike u vodi, nestajanje čaše u ulju, svijeću koja gori, a zapravo ne gori. Posjetitelji su se mogli zabaviti s „roniocem“ kojeg su spuštali na dno boce, pa ga zatim puštali na površinu vode. Pokusi su bili atraktivni, zanimljivi i naravno poučni. Učenici, koji su navedeno prezentirali, su pokazali zavidno znanje i vještine te su na taj način opravdali potrebu za održavanjem ovakvih radionica.

                     

 

 

9. radionica: Šumska radionica

Deveta radionica je održana 6.7.2024. u sklopu Kampa 4 kojem je baza bila Planinarska kuća „ Belecgrad“ na Ivanščici. Učenici su izrađivali nenjutnovsku tekućinu pomoću vode i škrobnog brašna. Proučavali su njezina svojstva, te su uočeno usporedili sa svojstvima njutnovske tekućine. Zaključili su kako bi se trebali ponašati  kada bi eventualno naišli na živo pijesak koji ima slična svojstva kao i smjesa koju su izrađivali. Nakon toga smo govorili o centrifugalnoj sili, navodili smo situacije gdje se ona javlja. Uspješno su vrtjeli iznad svojih glava boce s vodom, a bez čepa, te kantu s vodom. Na tim primjerima su se uvjerili kakvo djelovanje ima centrifugalna sila. Na kraju smo pomoću jednostavnih telefona, napravljenih od dvije čaše i špage, slušali zvuk vode u potoku i ostale zvukove u prirodi.

      

     

Za motivirane

ERASMUS +

Projekt

Nositelj Erasmus akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja (za razdoblje od 1.2.2023. - 31.12.2027.)

 

Europski projekti škole:

Erasmus+ KA 1:

"Kroz različitost do izvrsnosti"

"Škola je fora - zaIGRAJMO se i učimo!"

''Abeceda znanosti''

Erasmus+ KA 229:

''Budi rješenje - recikliraj!''

Erasmus+ KA 210:

"ETHICS"

Europski projekt (REC):

''SNEP Junior''

 


Vrijeme primanja roditelja
Priloženi dokumenti:
Vrijeme primanja roditelja.pdf


Upisi u srednju školu

Poštovani roditelji, dragi učenici! 

Ovdje se nalaze sve novosti i dostupne informacije o upisima u srednju školu te zanimanjima koja nude određene srednje škole. 

Odluka o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2024./2025.

Pravilnik o elementima i kriterijima vrednovanja za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole 

      srednje.e-upisi.hr

 

Viber info-kanal o upisima u SŠ


UČIONICE

Materijali

PREVENTIVNI MATERIJALI I

PSIHOSOCIJALNA PODRŠKA

Ukoliko je Vama i/ili Vašem djetetu potrebna psihosocijalna podrška, možete je potražiti na sljedećim poveznicama: 

OBITELJSKI CENTAR KRAPINA

Hrvatska psihološka komora

Društvo psihologa Krapinsko - zagorske županije

Poliklinika za zaštitu zdravlja djece i mladih Grada Zagreba

Plavi telefon

''STELLA'' - mobilna aplikacija namijenjena mladima 11 - 18 godina i njihovim roditeljima/skrbnicima, usmjerena na promociju i prevenciju mentalnog zdravlja mladih

Centar za rehabilitaciju ERF-a 

RED BUTTON - MUP, online prijava nasilja na štetu djece 

Za sva pitanja, podršku i pomoć, unutar Škole, možete se obratiti djelatnicama stručne službe na:

osb-pedagog@kr.t-com.hr (pedagoginja), TEL: 588-204

socijalni-pedagog@os-bedekovcina.skole.hr (socijalna pedagoginja) TEL: 588-203

 


Smjernice MZO - važno!

Poštovani roditelji,

s obzirom na smjernice MZO-a (https://mzo.gov.hr/vijesti/smjernice-osnovnim-i-srednjim-skolama-vezano-uz-organizaciju-nastave-na-daljinu-uz-pomoc-informacijsko-komunikacijske-tehnologije/3585), molim vas da redovito pratite stranice OŠ Bedekovčina i da postupate prema objavama ili uputama razrednika.

Unaprijed zahvaljujem!


Coronavirus (2019-NCoV) - Informacije

 

Zbog povećanog interesa javnosti i medija, Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za javno zdravstvo svakoga dana na svojim mrežnim stranicama objavljuju najnovija saznanja u vezi coronavirusa. S obzirom na epidemiološku situaciju, informacije i preporuke se mogu realtivno brzo promijeniti, stoga molim pratite web stranice HZJZ-a (www.hzjz.hr) i Ministarstva zdravstva na kojima se svakodnevno  objavljuju ažurirani podaci  vezano uz coronavirus, kao i mjere prevencije, koje ćemo i mi redovito ažurirati:

https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/

https://zdravstvo.gov.hr/koronavirus-i-mjere-prevencije/4952

https://www.hzjz.hr/medunarodna-istrazivanja/koronavirus-najnoviji-podatci/

https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/pitanja-i-odgovori-o-novom-koronavirusu-2019-ncov/

https://www.koronavirus.hr/sto-moram-znati/8

 

 

 


EKO ŠKOLA

Eko škola


INFO - 2019./2020. šk./god.

Poštovani roditelji,

sve novosti i nformacije vezane za oraganizaciju rada u 2019./2020. školskoj godini, provođenju cjelovite kurikularne reforme, udžbenicima i ostalome, možete pronaći na ovom mjestu.

http://os-bedekovcina.skole.hr/roditelji/_kolska_godina_2019_2020_novosti_i_obavijesti


Next IoT projekti

STEM


IoT projekt - Now


MZO

MZO


BROŠURA

Opasnosti od strujnog udara uz prugu


AZOO


Brošura za roditelje

Brošura za roditelje - suzbijanje droga


www.UPISI.hr

Kalendar
« Kolovoz 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Otvoreni natječaji

Zalogajček

Fond Europske pomoći za najpotrebitije

 

Priloženi dokumenti:
Projekt Zalogajcek.docx


Oglasna ploča




preskoči na navigaciju